ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μείωση πωλήσεων για «ΑΒ Βασιλόπουλος» το δ΄ τρίμηνο του 2017

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Τα οριστικά οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου θα ανακοινωθούν στις 28 Φεβρουαρίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με αρνητικό πρόσημο έκλεισαν οι πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος» το τέταρτο τρίμηνο του 2017, εξέλιξη στην οποία, στην πραγματικότητα, αποτυπώνεται η ένταση του ανταγωνισμού στον κλάδο των σούπερ μάρκετ μετά την επαναδραστηριοποίηση του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» υπό το σήμα και τον έλεγχο της «Σκλαβενίτης».

Αν και δεν έχει ανακοινωθεί το μέγεθος της πτώσης, ενδεικτικό της σημασίας αυτής της εξέλιξης είναι ότι γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε χθες το πρωί ο μητρικός όμιλος της «ΑΒ Βασιλόπουλος», η Ahold-Delhaize, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των pro forma (προκαταρκτικών στοιχείων) οικονομικών αποτελεσμάτων της για το τέταρτο τρίμηνο του 2017 και συνολικά για την περσινή οικονομική χρήση. Τα οριστικά οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου θα ανακοινωθούν στις 28 Φεβρουαρίου 2018.

Ειδικότερα, στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται: «Στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, ο συγκρίσιμος ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ήταν 0,3%. Οι ισχυρές επιδόσεις των πωλήσεων στην περιοχή αντισταθμίστηκαν από τον αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων στην Ελλάδα. Στις επιδόσεις των πωλήσεων στην Ελλάδα αντανακλάται ο εξορθολογισμός των συνθηκών της αγοράς από το δεύτερο τρίμηνο του 2017».

Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 οι πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος» είχαν αυξηθεί σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2017 στις σχετικές ανακοινώσεις της Ahold-Delhaize γινόταν αναφορά σε μείωση των περιθωρίων κέρδους της «ΑΒ Βασιλόπουλος», αλλά τώρα είναι η πρώτη φορά που υπάρχει επισήμανση περί αρνητικού ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων. Βεβαίως, θα πρέπει να επισημανθεί εδώ ότι η σύγκριση γίνεται με το 2016, χρονιά κατά την οποία η «ΑΒ Βασιλόπουλος» κατέγραψε πωλήσεις-ρεκόρ 2,17 δισ. ευρώ και χρονιά κατά την οποία, από την άνοιξη κι έπειτα, είχε καταρρεύσει το δίκτυο της «Μαρινόπουλος». Σημειώνεται, άλλωστε, ότι η «ΑΒ Βασιλόπουλος» και η Lidl Hellas θεωρούνται σε πανελλαδικό επίπεδο οι κυρίως κερδισμένες από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος», καθώς, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, στην «ΑΒ» είχε κατευθυνθεί το 42% των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» και στη Lidl το 24%.

Συνολικά, ο όμιλος Ahold-Delhaize κατέγραψε το τέταρτο τρίμηνο του 2017 καθαρές πωλήσεις 15,8 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 1,6% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Στο σύνολο του έτους οι καθαρές πωλήσεις του ολλανδοβελγικού ομίλου διαμορφώθηκαν σε 62,7 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 1,7% σε σύγκριση με το 2016.

Ειδικά στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου εντάσσεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος», οι πωλήσεις κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν σε 1,55 δισ. ευρώ, ενώ στο σύνολο του 2017 σε 5,79 δισ. ευρώ. Ο συγκρίσιμος ρυθμός ανάπτυξης πάντως στην περιοχή ήταν το 2017 μόλις 1% σε σύγκριση με το 2016.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ