Η ποιητική ωμότητα της «Αθανασίας»

Η ποιητική ωμότητα της «Αθανασίας»

55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην ατμοσφαιρική σκηνή του Ιλίσια-Βολανάκης, ο αέρας πυκνώνει. Παρακολουθώ την «Αθανασία», το θεατρικό έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Χρήστος Δήμας. Προσέρχομαι με ελάχιστη γνώση για το τι θα εκτυλιχθεί στη σκηνή, αλλά λεπτό προς λεπτό αφήνομαι στην κλιμάκωση αυτού του –σχεδόν– μονολόγου που με μεγάλη ψυχική επένδυση ερμηνεύει η Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους. Είναι «σχεδόν» μονόλογος.

Η Ελενα Χαραλαμπούδη και ο Νίκος Βαρδάκας χτίζουν τον περίγυρο με ένα σκηνοθετικό εύρημα: μέσα από την παρενθετική σκιά, του βίντεο και της απουσίας-παρουσίας, ο θεατής μετέχει στο δράμα. Περισσότερο από μια σύγχρονη ιστορία με τα νήματα της ενηλικίωσης, της απώλειας και του διλήμματος για την αξία της ζωής, η «Αθανασία» είναι μια καταβύθιση στη φιλοσοφική βάση της υπόστασης, καθώς ο Χρήστος Δήμας «σοκάρει» τον θεατή, που ενώ παρακολουθεί μια γυναίκα της εποχής μας, εκτίθεται, θέλοντας και μη, στο μεδούλι των πραγμάτων. Πέρα από το θεμελιώδες της «Αθανασίας», η παράσταση είναι αριστοτεχνική, συγκινητική και χτισμένη με τη ματιά ενός κινηματογραφιστή (εξαιρετικό και το σκηνικό της Ελένης Μανωλοπούλου). Η ποιητική προέκταση ενός ωμού ρεαλισμού κάνει την «Αθανασία» ένα έργο που δεν το προσπερνάς.

​​ «Ιλίσια-Βολανάκης», Παπαδιαμα-ντοπούλου 4, Δευτ., Τρ. 21.15

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή