ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Εκατομμύρια «κλικ» και δολάρια για τους σταρ του Ιντερνετ

ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα ονόματά τους δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό. Κι όμως, στο παράλληλο σύμπαν του YouTube, είναι απόλυτοι σταρ και φυσικά εκατομμυριούχοι. Ο λόγος για ορισμένους «καναλάρχες» της πλατφόρμας –gamers, κωμικούς, unboxers, βασίλισσες της ομορφιάς– με εκατομμύρια followers και views, που κερδίζουν αστρονομικά ποσά από διαφημίσεις και σπόνσορες.

Στη λίστα του Forbes με τους πλουσιότερους YouTubers στον κόσμο βρίσκουμε τον gamer Εβαν Φονγκ με το κανάλι VanossGaming, με 22 εκατ. συνδρομητές και 15,5 εκατ. δολάρια έσοδα σε έναν χρόνο, τον Ντάνιελ Μίντλετον (DanTDM), επίσης gamer, με 16,5 εκατ. δολάρια, τους Κόμπι και Κόρι Κότον, Γκάρετ Χίλμπερτ, Κόντι Τζόουνς και Τάιλερ Τόνεϊ ή αλλιώς Dude Perfect που κάνουν αθλητική εκπομπή κερδίζοντας 14 εκατ. δολάρια τον χρόνο, τον Μαρκ Φίσμπακ ή Markiplier που ασχολείται με τα horror games και έβγαλε 15 εκατ. δολάρια σε έναν χρόνο και τον Λόγκαν Πολ, σταρ της βίντεο υπηρεσίας Vine που μέτρησε 12,5 εκατ. δολάρια κέρδη από τα βίντεό του. Ανάμεσα στους Ελληνες σταρ του YouTube είναι ο Mikeius, ο Jeremy, ο Konilo, η Μικρή Ολλανδέζα, η AmiYiamiTube, ο Μαλιάτσης, η Μάρα Σαμαρτζή, η Μαίρη Συνατσάκη κ.ά.

Ουδείς περίμενε, τριγυρνώντας πριν από λίγα χρόνια στα «στενά» του YouTube και παρακολουθώντας κάτι «περίεργους» τύπους να μιλάνε για ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι, ότι θα ήταν οι σταρ του μέλλοντος και, κυρίως, ότι θα έβγαζαν περισσότερα χρήματα από όσα οι περισσότεροι από εμάς δεν θα δούμε αθροιστικά σε μια ζωή. Ομως, αυτή είναι η δυναμική του YouTube, που σε μόλις 13 χρόνια ζωής, έχει αναδειχθεί σε μία από τις πιο επιδραστικές πλατφόρμες στο Ιντερνετ.

Παγκόσμια επιτυχία

Δημιούργημα τριών φίλων που εργάζονταν στην PayPal, του Σαντ Χάρλεϊ, Στιβ Τσεν και Τζουντ Καρίμ, το YouTube είχε αρχικά «έδρα» ένα διαμέρισμα πάνω από μια πιτσαρία στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνιας. Το μέσο ενεργοποιήθηκε στις 23 Απριλίου του 2005 με ένα ερασιτεχνικό βίντεο στο οποίο ένας από τους ιδρυτές του βρίσκεται στον ζωολογικό κήπο και περιγράφει την εμπειρία του.

Σταδιακά κατάφερε να αιχμαλωτίσει μια ολόκληρη γενιά που μπορούσε να παρακολουθεί ό,τι ήθελε, όποτε ήθελε και σε όποια συσκευή ήθελε. Με ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως (το τρίτο δημοφιλέστερο site μετά το Google και το Facebook), το YouΤube σήμερα παρακολουθείται από το ένα τρίτο όσων είναι διασυνδεδεμένοι στο Ιντερνετ, ενώ κάθε λεπτό «ανεβαίνει» στην πλατφόρμα περιεχόμενο 400 ωρών.

Το YouTube είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα. Το 61% των χρηστών Ιντερνετ το επισκέπτεται καθημερινά, ενώ το 30% των χρηστών μεταξύ 25-44 δηλώνει ότι βλέπει βίντεο στο YouTube πιο συχνά από ό,τι παρακολουθεί τηλεόραση. Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες της πλατφόρμας παρακολουθούν τα βίντεο από το κινητό τους. Η δημοφιλέστερη ασχολία στο YouTube είναι η μουσική (69%), ακολουθούν οι κατασκευές (33%), οι ταινίες (31%), η μαγειρική (30%), το γέλιο (24%), τα σπορ (24%), τα γκάτζετ (24%).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ