Ένας αστυνομικός χτυπά άγρια έναν φοιτητή με τα κατεστραμμένα πλακάτ που έχει κατασχέσει από τους φοιτητές που διαδηλώνουν στο κέντρο της Αθήνας, ζητώντας περισσότερες πολιτικές ελευθερίες και «δημοκρατική παιδεία», μετά τη διάλυση της διαδήλωσης, το 1966. (AP Photo)

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης Φεντερίκο Φελίνι μαζί με τους Ιταλούς ηθοποιούς Ρομπέρτο Μπενίνι και Πάολο Βιλάτζιο, πρωταγωνιστές του κύκνειου κινηματογραφικού του άσματος, «Η Φωνή του Φεγγαριού» (La Voce Della Luna), στην πρεμιέρα της ταινίας του Ιταλού «μαέστρου» σε κινηματογράφο της Ρώμης, το 1990.(AP Photo/Massimo Sambucetti)

Δύο μέρες μετά την έναρξη της επίθεσης του «Τετ», της μεγαλύτερης επίθεσης της κομμουνιστικής πλευράς κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ, Νοτιοβιετναμέζοι στρατιώτες συλλαμβάνουν τον Νκγουιέν Βαν Λεμ, ύποπτο για συμμετοχή σε μία ένοπλη ομάδα των Βιετκόνγκ, τον οποίο μεταφέρουν στον τόπο που θα λάβει χώρα η συνοπτική του εκτέλεση, στη Σαιγκόν, το 1968. O Αμερικανός φωτογράφος Έντι Άνταμς φωτογράφισε καρέ καρέ την πορεία του Κομμουνιστή αντάρτη από τη σύλληψη μέχρι τον θάνατο, απαθανατίζοντας μάλιστα την ίδια τη στιγμή της εκτέλεσης του από τον επικεφαλής της αστυνομίας του Νότιου Βιετνάμ, Νκγουιέν Νγκοκ Λόαν, αποτυπώνοντας στον φωτογραφικό του φακό την ίσως διασημότερη εικόνα του πολέμου του Βιετνάμ. (AP Photo/Eddie Adams)

Ο επικεφαλής της αστυνομίας του Νότιου Βιετνάμ, Νκγουιέν Νγκοκ Λόαν, εκτελεί εν ψυχρώ και χωρίς κανέναν απολύτως ενδοιασμό τον Νκγουιέν Βαν Λεμ, ύποπτο για συμμετοχή σε ένα ένοπλο τάγμα των κομμουνιστών ανταρτών Βιετκόνγκ, ο οποίος φέρεται να συνελήφθη λίγο νωρίτερα κοντά σε έναν μαζικό τάφο με περισσότερα από τριάντα άτομα, στη Σαιγκόν, το 1968. Ο φωτογραφικός φακός του Αμερικανού φωτογράφου Έντι Άνταμς κατάφερε να αποφανατίσει την ακριβή στιγμή που η σφαίρα από το περίστροφο του Λόαν εισέρχεται στο κρανίο του Λεμ, σκοτώνοντας τον ακαριαία, αποτυπώνοντας μία από τις διασημότερες εικόνες του πολυετή πολέμου. Η φωτογραφία του Άνταμς, γνωστή ως «Εκτέλεση στη Σαϊγκόν», έδωσε στον φωτογράφο το βραβείο Πούλιτζερ και έλαβε άμεσα θρυλικές διαστάσεις, κάνοντας τον γύρο του κόσμου και συμπυκνώνοντας σε μία εικόνα τη βιαιότητα και την αγριότητα του πολέμου του Βιετνάμ, καθώς και όλων των πολέμων συγκρούσεων. Το γεγονός ότι ο Άνταμς κατάφερε να αποθανατίσει την ακριβή στιγμή του θανάτου του Λεμ, είναι αυτό που έκανε τόσο διάσημη μία κατά τα άλλα «συνηθισμένη» εικόνα κάθε αδελφοκτόνου, και όχι μόνο, πολέμου. (AP Photo/Eddie Adams)

Ο ηγέτης της Ιρανικής Επανάστασης, Αγιατολάχ Ρουχολάχ Μουσαβί Χομεϊνί, μιλάει μπροστά σε ένα τεράστιο πλήθος κόσμου (το BBC έκανε λόγο για πέντε εκατομμύρια άτομα), έχοντας μόλις επιστρέψει στο Ιράν, μετά από δεκατέσσερα χρόνια εξορίας και δύο εβδομάδες μετά τη φυγή του Σάχη του Ιράν, Μοχάμεντ Ρεζά Παχλαβί, από τη χώρα, το 1979. (AP Photo)

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ