Η Black Friday αποδείχθηκε «μαύρη» για τα σούπερ μάρκετ

Η Black Friday αποδείχθηκε «μαύρη» για τα σούπερ μάρκετ

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αγόρασαν λιγότερα τρόφιμα για να αγοράσουν ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές στην… Black Friday.

Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τον τζίρο του λιανεμπορίου τον Νοέμβριο του 2017, στοιχεία που δείχνουν πτώση 7,2% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2016 και εκτίναξη του όγκου πωλήσεων, κατά 11,6%, στην κατηγορία έπιπλα – ηλεκτρικά είδη – οικιακός εξοπλισμός, όπου υπάγονται και οι μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.

Η «βουτιά» στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, τόσο ως προς την αξία όσο και ως προς τον όγκο πωλήσεων (7,1% και 7,2% αντιστοίχως), επηρέασε, λόγω της υψηλής στάθμισης που έχει ο συγκεκριμένος κλάδος στη διαμόρφωση του συνολικού τζίρου στο λιανεμπόριο, αρνητικά τον Γενικό Δείκτη. Ετσι, ο Γενικός Δείκτης κύκλου εργασιών υποχώρησε κατά 1,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2016, ενώ ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) μειώθηκε σε ετήσια βάση κατά 2,9%.

Ευνοημένος από την Black Friday, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις διήρκεσε μία εβδομάδα και όχι μόνο την 24η Νοεμβρίου 2017, ήταν και ο κλάδος της ένδυσης – υπόδησης, εκεί όπου επίσης έγιναν εκτεταμένες προσφορές. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι αν και κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκαν και οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, η αξία πωλήσεων στον κλάδο ένδυσης εμφανίζει μεγαλύτερη αύξηση, 5,7%, σε σύγκριση με εκείνη του όγκου πωλήσεων που ήταν 4,1%. Στους ωφελημένους περιλαμβάνονται ακόμη τα πολυκαταστήματα με αύξηση της αξίας και του όγκου πωλήσεων κατά 2% και 2,3%, αντιστοίχως.

Αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 3,6%, αλλά μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 3,7%, παρατηρείται στα πρατήρια καυσίμων. Η μεικτή εικόνα οφείλεται στο γεγονός της αύξησης των τιμών, αλλά και στη μείωση της κατανάλωσης που έχει καταγραφεί συνολικά το 2017 τόσο στο πετρέλαιο θέρμανσης όσο και στα καύσιμα κίνησης. Μεικτή εικόνα, αλλά με την αντίστροφη εξέλιξη, παρουσιάζουν τα καταστήματα πώλησης βιβλίων – χαρτικών και λοιπών ειδών, όπου υπάγονται και κάποιες αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας. Η αξία πωλήσεων μειώθηκε οριακά σε ετήσια βάση κατά 0,2%, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,4%, εξέλιξη που σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με την πραγματοποίηση της Black Friday. Τούτο είναι ακόμη πιο εμφανές στη σύγκριση του τζίρου του Νοεμβρίου 2017 με τον τζίρο του Οκτωβρίου 2017. Ο όγκος πωλήσεων της προαναφερθείσας κατηγορίας αυξήθηκε τον Νοέμβριο σε σύγκριση με ένα μήνα πριν κατά 3,6%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή