Ο πρώτος Βρετανός ήταν μελαμψός με μπλε μάτια

Στον αρχαίο άνδρα δόθηκε το προσωνύμιο «Άνθρωπος του Τσένταρ», εξαιτίας της περιοχής της νοτιοδυτικής Αγγλίας που βρίσκεται η σπηλιά, στην οποία και ανακαλύφθηκε το 1903. Ο Άνθρωπος του Τσένταρ, λοιπόν, «ήρθε ξανά στη ζωή» χάρη στη βοήθεια της τεχνολογίας.

Κατά τη διάρκεια ενός κοινού εγχειρήματος από το Βρετανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το Πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου, οι επιστήμονες άνοιξαν μια τρύπα στο κρανίο του άνδρα και εξήγαγαν σκόνη των οστών, την οποία ανέλυσαν.

Τα ευρήματά τους άλλαξαν τελείως την εμφάνιση που νόμιζαν πως είχε ο Άνθρωπος του Τσένταρ. Μέχρι τώρα, πίστευαν ότι έχει καφέ μάτια και ανοιχτόχρωμα δέρμα.

Τα ευρήματα δείχνουν επίσης πως η θεωρία ότι το ανοιχτόχρωμο δέρμα αποτελεί χαρακτηριστικό του πληθυσμού της Βόρειας Ευρώπης, ισχύει μεν, αλλά δεν ίσχυε από πάντα, όπως νόμιζαν.

Η φυλή του άνδρα μετανάστευσε στη Βρετανία προς το τέλος της τελευταίας Εποχής των Παγετώνων και το DNA του μπορεί να συνδεθεί με DNA που βρέθηκε σε Ισπανία, Ουγγαρία και Λουξεμβούργο.

Η Σελίνα Μπρέις, ερευνήτρια DNA στο μουσείο, είπε πως το σπηλαιώδες περιβάλλον που βρέθηκαν τα απομεινάρια του άνδρα, βοήθησε στη διατήρησή τους.

«Στο σπήλαιο έχεις όλη την ώρα ένα πραγματικά ωραίο, δροσερό και στεγνό περιβάλλον, κάτι που εμποδίζει την αλλοίωση του DNA», δήλωσε.

Η προτομή του άνδρα, η οποία περιλαμβάνει μακριά μαύρα μαλλιά που φτάνουν μέχρι τους ωμούς του και κοντά μούσια, δημιουργήθηκε με την τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Χρειάστηκαν σχεδόν τρεις μήνες και ένας σαρωτής υψηλής τεχνολογίας που κανονικά χρησιμοποιείται από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, για να ολοκληρωθεί το μοντέλο.

Ο Αλφόνς Κένις, που μαζί με τον αδερφό του, Άντρι, κατασκεύασαν το μοντέλο, δήλωσε πως το DNA ήταν «επαναστατική ανακάλυψη».

«Διηγείται την ιστορία των μεταναστεύσεων κατά τη διάρκεια της ιστορίας», δήλωσε στο Channel 4,  στα πλαίσια ενός ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί στις 18 Φεβρουαρίου.

«Ίσως αποδημήσει οριστικά τη σκέψη πως πρέπει να έχεις συγκεκριμένα εξωτερικά χαρακτηριστικά, αν είσαι από συγκεκριμένο μέρος. Είμαστε όλοι μετανάστες», δήλωσε.

Πηγή: Phys.org, Επιμέλεια Κειμένου: Χρήστος Κανελλόπουλος