Το e-commerce κερδίζει συνεχώς έδαφος στη Μεγάλη Βρετανία

Το e-commerce κερδίζει συνεχώς έδαφος στη Μεγάλη Βρετανία

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To ηλεκτρονικό εμπόριο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στο βρετανικό λιανεμπόριο, συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη χώρα της Δύσης. Το 2017, το ποσοστό των πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στη Βρετανία ανήλθε στο 18% έναντι 12% που καταγράφηκε στις ΗΠΑ. Ωφελημένη από τη στροφή των Βρετανών καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η Amazon. Ο αμερικανικός κολοσσός έχει καταφέρει να επεκτείνει την παρουσία του εις βάρος των παραδοσιακών παικτών, των οποίων οι online πωλήσεις τους είναι πολύ χαμηλότερες. Το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Sainsbury και Tesco στη Βρετανία ανέρχεται στο 6,5%, αλλά απέχει πολύ από το 29,7% της Amazon.

Παράγοντες

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη Βρετανία σε σύγκριση με άλλες χώρες, όπως οι ΗΠΑ ή ο Καναδάς και η Γερμανία, λόγω των ακόλουθων παραγόντων: της ευρείας πρόσβασης στο Διαδίκτυο και του καλού οδικού δικτύου. Πέραν τούτου, η Amazon επωφελείται από τη μείωση της φορολόγησης των επιχειρήσεων στη Βρετανία κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Τα παραδοσιακά καταστήματα υπάγονται σε άλλο καθεστώς. Πληρώνουν τέλη που συνδέονται με την εμπορική αξία των ακινήτων, τα οποία φθάνουν τα 30 δισ. στερλίνες τον χρόνο. «Υπάρχει ανισορροπία ανάμεσα σε αυτά που χρεώνονται τα καταστήματα και στους μειωμένους φόρους που πληρώνει η Amazon», επισημαίνει η Ελεν Ντίκινσον, επικεφαλής του βρετανικού συνδέσμου λιανικού εμπορίου. «Από τη στιγμή που το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκει μεγάλη απήχηση στο βρετανικό καταναλωτικό κοινό, το μείζον ζήτημα είναι πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτήν την κατάσταση», λέει η κ. Ντίκινσον.

Προς το παρόν, συρρικνώνονται τα κέρδη από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των παραδοσιακών αλυσίδων λιανικού εμπορίου, όπως τα σούπερ μάρκετ Tesco και Sainsbury και τα καταστήματα Marks & Spencer. Το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο θα πρέπει να επινοήσει άλλους τρόπους για να προσελκύσει τους καταναλωτές στη νέα ψηφιακή εποχή, επισημαίνεται σε πρόσφατη έρευνα της PwC. Ενας από αυτούς τους τρόπους είναι το ηλεκτρονικό καλάθι ή η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση του καταναλωτή, κρατώντας και αξιοποιώντας τα προσωπικά δεδομένα των πελατών από προηγούμενες αγορές. Βέβαια, οι καταναλωτές εξακολουθούν να πραγματοποιούν τις περισσότερες αγορές τους στα καταστήματα και όχι μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παρά την αλματώδη επέκταση του λιανικού εμπορίου, 90% των καταναλωτικών δαπανών στις ΗΠΑ εξακολουθούν να λαμβάνουν χώρα στα καταστήματα, καταλήγει έρευνα της Frost and Sullivan.

Brexit

Στη Βρετανία οι αλυσίδες λιανικού εμπορίου δεν είναι μόνον αντιμέτωπες με την εξάπλωση του λιανικού εμπορίου αλλά και με τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών των Βρετανών λόγω Brexit. Οι Βρετανοί φαίνεται ότι καταναλώνουν λιγότερο, διότι η πτώση της στερλίνας από το Brexit έχει οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού και πτώση της αγοραστικής δύναμής τους. Οι μισθοί στη Βρετανία είναι στάσιμοι τα τελευταία χρόνια, ενώ αυξάνεται το κόστος διαβίωσης.

Οι πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων ρούχων είναι χαμηλές κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων, μια εποχή που παραδοσιακά αυξάνεται η κατανάλωση. Αυτήν την εβδομάδα ανακοινώθηκαν στοιχεία που έδειξαν πτώση των λιανικών πωλήσεων, πλην των τροφίμων, κατά 1,2% το τρίμηνο που έληξε τον Ιανουάριο. Τα καταστήματα επίπλων, υποδημάτων και ρουχισμού είχαν το χειρότερο τρίμηνο συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2009, σύμφωνα με τον σύνδεσμο λιανεμπορίου της Βρετανίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή