ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ποδόσφαιρο: Η Nova αποχαιρετά την κεντρική διαχείριση

Το ήδη «ραγισμένο» γυαλί της Nova με τη Σούπερ Λίγκα έσπασε χθες. Η εταιρεία έκανε γνωστό ότι δεν θα ενδιαφερθεί για την αγορά των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγώνων του πρωταθλήματος με τη μορφή της κεντρικής διαχείρισης, όπως συνέβαινε έως φέτος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με βόμβα στα θεμέλια του πρωταθλήματος της Σούπερ Λίγκας ισοδυναμεί η απόφαση της Forthnet (Nova) να δηλώσει προς το Χρηματιστήριο ότι δεν θα ενδιαφερθεί περαιτέρω για την αγορά των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγώνων του πρωταθλήματος με τη μορφή της κεντρικής διαχείρισης, όπως συνέβαινε έως φέτος, αλλά πλέον θα διαπραγματευθεί απευθείας με τους συλλόγους των οποίων επιθυμεί να αποκτήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα της μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων τους.

Πρόκειται για την επισφράγιση ενός προαναγγελθέντος διαζυγίου. Oι σχέσεις της Nova με τη Σούπερ Λίγκα είχαν εισέλθει σε φάση βαθιάς κρίσης από το περασμένο καλοκαίρι. Από την πλευρά της Nova υπήρχε δυσφορία λόγω της άρνησης της Λίγκας να μειώσει τον αριθμό των ομάδων και να πάρει αποφάσεις που θα έκαναν το πρωτάθλημα ανταγωνιστικότερο, γι’ αυτό προχώρησε και σε μείωση του ποσού που είχε συμφωνηθεί για την αγορά των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της τρέχουσας περιόδου.

Επίσης η Nova είχε ενοχληθεί από τις αναβολές αγώνων και τις αλλαγές στο πρόγραμμα των πλέι οφ τη σεζόν 2015-2016 και την αναβολή της έναρξης του πρωταθλήματος κατά την προηγούμενη σεζόν, αλλά και από τη μη τέλεση των πλέι οφ με τη συμμετοχή και του πρώτου της κανονικής βαθμολογίας.

Κυρίως όμως αυτό που έβγαινε από την πλευρά του συνδρομητικού καναλιού, που είναι εδώ και δεκαετίες ο βασικό αιμοδότης (όσον αφορά στα οικονομικά) των ΠΑΕ της Σούπερ Λίγκας, είναι η υπερτίμηση ενός «υποβαθμισμένου προϊόντος» όπως είναι το πρωτάθλημα.

Οι δύο πλευρές έκαναν διαπραγματεύσεις και για τη νέα περίοδο, όμως το ποσό των 30 εκατομμυρίων που πρότεινε η Nova για τα τηλεοπτικά όλων των ομάδων πλην ΠΑΟΚ δεν έγινε δεκτή από τις ΠΑΕ του συνεταιρισμού, οι οποίες πριν από ένα μήνα έκαναν αντιπρόταση για 33,2 εκατ. ευρώ. Τα επιπλέον χρήματα που ζήτησαν οι ΠΑΕ αναλύονται ως εξής: Το 1,2 εκατ. ευρώ είναι ως bonus στις 12 ομάδες (100.000 ευρώ για κάθε ομάδα) και δύο εκατ. ευρώ επειδή η Nova πούλησε τα τηλεοπτικά δικαιώματα σε Vodafone και Wind. Η απάντηση της Nova ήταν αρνητική, διότι θεωρεί ότι η πρότασή της είναι γενναιόδωρη για τα δεδομένα της εποχής και ότι οι ομάδες της Super League δεν μπορούν να βρουν καλύτερη προσφορά από τα υπόλοιπα κανάλια και ειδικότερα τα συνδρομητικά, με τα οποία ατύπως έχουν γίνει επαφές.

Στις διαπραγματεύσεις που έγιναν ενόψει της επόμενης σεζόν και αφορούσαν την κεντρική διαχείριση η πλευρά της Nova τόνιζε ότι η πρόταση των 30 εκατομμυρίων ευρώ προϋποθέτει τη συμμετοχή του Παναθηναϊκού στο πρωτάθλημα. Αλλως, αν ο Παναθηναϊκός δεν αγωνίζεται του χρόνου στο μεγάλο επαγγελματικό πρωτάθλημα θα πρέπει η αξία του τιμήματος να προσδιοριστεί εκ νέου από οίκο αξιολόγησης.

Πλέον δημιουργούνται νέα δεδομένα. Αρχικά σε ό,τι έχει να κάνει με το χρονικό πλαίσιο πώλησης της εταιρίας, η διαδικασία της οποίας είχε ξεκινήσει από τα τέλη του 2017. Στο ποδοσφαιρικό σκέλος, αναμένεται να πληγούν οι λεγόμενες μικρομεσαίες ομάδες της κατηγορίας, κάποιες από τις οποίες θα δουν τα έσοδά τους από τα τηλεοπτικά δικαιώματα να μειώνονται δραματικά και άλλες, στο χειρότερο ενδεχόμενο, θα μείνουν τηλεοπτικά άστεγες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ