ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υποβολείο

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το πιο αστείο με τους συριζαίους • –και το πιο εξοργιστικό, εντάξει, • αλλά ας μη τους επιτρέψουμε να μας ρίξουν και στο χαπάκωμα για να τους αντέχουμε– • το πιο αστείο λοιπόν με δαύτους είναι το αδίστακτο, το απεσταγμένο θράσος τους. • Δηλώνει, επί παραδείγματι, εκείνος ο «σοβαρός» Ρήγας της Κουμουνδούρου: • «Η στρατηγική της Ν.Δ. κινείται αποκλειστικά γύρω από το πότε θα γίνει πρωθυπουργός ο κ. Μητσοτάκης. Είναι μία αδιέξοδη στρατηγική, που σέρνει ολόκληρο το κόμμα…» κ.λπ. κ.λπ. • Είπε. • Λες κι έχουμε ξεχάσει ότι πριν από τρία χρόνια ο Τσίπρας όχι μόνο το κόμμα του αλλά και τη χώρα ολόκληρη «κίνησε αποκλειστικά γύρω από το» πώς θα γίνει πρωθυπουργός ένα χρόνο νωρίτερα. • Ξαναβυθίζοντάς μας εξυπαρχής στην κρίση • και φορτώνοντάς μας με ό,τι μας φόρτωσε • –ακόμη και στα 200 δισεκατομμύρια υπολογίζει τώρα το κόστος ο Βίζερ, πρόεδρος όλ’ αυτά τα χρόνια του Euroworking Group. • (Κι ας σκίζουν τα ρούχα τους στα κανάλια διάφοροι θλιβεροί υπουργοί Τσιρώνηδες πως τίποτα δεν μας έχει κοστίσει το αλαλούμ που ζούμε). •

Αυτό το ίδιο θράσος, το ολύμπιο • –και σε όγκο και σε αταραξία– • τους επιτρέπει να λένε τη μια στιγμή «άσπρο» την άλλη «μαύρο». • Οπως λ.χ. ο ίδιος ο Τσίπρας πάλι τώρα • που τη μια στιγμή μιλούσε για «το τεκμήριο της αθωότητας» που έχουν «έως αποδείξεως του εναντίου» όσοι βρέθηκαν «αμελλητί» κατηγορούμενοι στον βούρκο με τα λύματα της Novartis • (θέλοντας και καλά να «αμβλύνει τις εντυπώσεις», ο μετριοπαθής), • ενώ την ίδια ώρα είχε ήδη περιλάβει στο ρητορικό του οπλοστάσιο τη σβουνιά που φρόντισε να πετάξει στα μούτρα των πολιτικών αντιπάλων του: • «Αν κάποιοι επιμένουν να συμπεριφέρονται ως κλέφτες που φωνάζουν για να φοβηθεί ο νοικοκύρης, το μόνο που πετυχαίνουν είναι να κάνουν τη θέση τους ακόμα πιο βαριά από τις βαλίτσες της Novartis». • Μη σου πω πιο βαριά κι απ’ τα θρασοβάρελα του Σύριζα. •

Πολύ ταιριαστά με όσα έχουν δρομολογηθεί να συμβούν στη χώρα εντός του έτους • λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος ο Αριστοφάνης στο φετινό Φεστιβάλ Επιδαύρου. • Τέσσερις από τις οκτώ παραστάσεις των φετινών Επιδαυρίων βασίζονται σε αριστοφανικές κωμωδίες. • «Βασίζονται», γιατί Διόνυσος οίδε τι πραγματικά θα δούμε και τι θ’ ακούσουμε. • Αλλωστε, είναι και η μόδα των θεατρικών καιρών πια. • Περιεργαζόμενος λ.χ. το μέρος του Φεστιβάλ Αθηνών που έχει τίτλο «Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο» δεν θα βρεις παράσταση με «πρωτογενές» σύγχρονο ελληνικό θεατρικό έργο. • Ολες οι παραστάσεις αναφέρονται ως «εμπνευσμένες» ή «βασισμένες» σε λογοτεχνικά κυρίως έργα, και μάλιστα ξένα και περισσότερα του ενός συνήθως. • Η μηχανή που επιτρέπει σε σκηνοθέτες και ξυλοσχίστες • –έννοιες ουχί σπανίως ταυτιζόμενες– • να κόβουν, να ράβουν και να κάνουν το δικό τους ελεύθερα, επώδυνα, μεταμοντερνικά. •

Εμφανής είναι και η προσπάθεια της συριζαϊκής ηγεσίας του Φεστιβάλ να υπάρχουν και εκδηλώσεις με «αριστερό πρόσημο». • Κορυφαία μία πολυδιαδραστική • ή κάτι τέτοιο ασαφές • που αναφέρεται «στη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου», με δεκάδες συντελεστές. • Στο Φεστιβάλ Αθηνών, ε! • Α λα της, προεδράρα Βαγγέλη! • Τα «έστειλες» τα συντρόφια. •

Ακου τώρα! • Να πάω να φάω με «ένα πρόσωπο» ψηλά στην Καστέλλα • και να το διατυμπανίσω στο τουίτερ. • Να δοκιμάσω στη Σιγκαπούρη «το καλύτερο σούσι» και να το σουσουδίσω στα διαδίκτυα. • Να έχω το βίτσιο να στήνομαι προσοχή άμα ακούω τον εθνικό ύμνο από το ράδιο, μόνος στο σπίτι, • και να μην ντρέπομαι να το τελαλίζω. • Αυτή τη χρήση των τουίτερ μουίτερ από ανθρώπους πολιτικούς δεν τη φανταζόμουν. • Εγώ ο ξένος. • Την έμαθα τώρα, εξαιτίας της Διαγραφής. • Θα τη λέω «Αντωνάρεια» στο εξής αυτή τη χρήση.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ