ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Οι «Πινακίδες» γράφουν Bafta, στον δρόμο των... Οσκαρ

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Η παρέα τού «Τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι». Ξεχωρίζει με το χρωματιστό φόρεμά της η Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, η οποία πάντως δήλωσε απολύτως αλληλέγγυα με τις μαυροφορεμένες συναδέλφους της.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δεκαπέντε ημέρες πριν από την τελετή των Οσκαρ, τα μεγάλα φαβορί δοκιμάζονται παραδοσιακά στη βρετανική «πίστα» των Bafta: αυτή φέτος είχε ξεκάθαρο νικητή, ο οποίος, πάντως, ειδικά τη συγκεκριμένη χρονιά, δεν πρέπει να νιώθει τόσο ασφαλής σχετικά με το αποτέλεσμα και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι» έφυγαν από την απονομή της Κυριακής με πέντε βραβεία, ανάμεσα στα οποία και εκείνα για την καλύτερη ταινία και το κορυφαίο σενάριο, που υπογράφει ο Μάρτιν Μακ Ντόνα. Επιπλέον, άλλη μια φορά τιμήθηκαν και οι πρωταγωνιστές της –και ξεκάθαρα οσκαρικά φαβορί– Φράνσις Μακ Ντόρμαντ και Σαμ Ρόκγουελ. Φαινομενικά, ο μεγάλος χαμένος της βραδιάς ήταν η «Μορφή του νερού», η οποία επιβεβαίωσε τελικά μόνο 3 από τις 12 υποψηφιότητές της. Αυτό που πρέπει ωστόσο να έχουμε κατά νου είναι πως τα Bafta είναι λογικό να προτιμούν τις βρετανικές παραγωγές –ή τις συμπαραγωγές όπως οι «Πινακίδες»– έναντι της ταινίας του Ντελ Τόρο, ο οποίος πάντως πήρε ακόμα ένα βραβείο σκηνοθεσίας. Με λίγα λόγια, στην οσκαρική βραδιά δεν αποκλείεται τα πράγματα να κυλήσουν ακριβώς αντίστροφα.

Κατά τα λοιπά, απολύτως αναμενόμενη ήταν η επικράτηση του Γκάρι Ολντμαν («Η πιο σκοτεινή ώρα») στον Α΄ Ανδρικό ρόλο όπως και της Αλισον Τζάνεϊ («Εγώ, η Τόνια») στον Β΄ Γυναικείο.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί και η προτίμηση, στη μοναδική ψηφοφορία που ανατέθηκε στο κοινό, στον Ντάνιελ Καλούα, πρωταγωνιστή της ιδιότυπης σάτιρας τρόμου «Τρέξε!», με τον Βρετανό ηθοποιό να αναδεικνύεται ως ο ανερχόμενος αστέρας.

Τέλος, άλλη μία φορά και με περισσότερη ένταση, ξεκάθαρες ήταν οι τοποθετήσεις όλων σχεδόν των συμμετεχόντων σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις στον χώρο του κινηματογράφου. «Είμαι ακόμα πιο περήφανος, ειδικά στη χρονιά του κινήματος Time’s Up, διότι πρόκειται για ένα φιλμ με πρωταγωνίστρια μια γυναίκα που αρνείται να υποστεί άλλες αδικίες» ανέφερε στον λόγο του χαρακτηριστικά ο Μακ Ντόνα, δηλώνοντας έτσι την απόλυτη στήριξή του στις κυρίες που κατέφθασαν (σχεδόν όλες) ντυμένες στα μαύρα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ