ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Pelopac δίνει προστιθέμενη αξία στην ελληνική πρώτη ύλη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Συνδυάζοντας παραδοσιακούς τρόπους παραγωγής με τεχνολογία αιχμής, καινοτόμα προϊόντα και υπερσύγχρονες μεθόδους συσκευασίας η Pelopac, μια εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη, έχει καταφέρει να διοχετεύει σε όλο τον κόσμο μοναδικά τρόφιμα, υψηλής προστιθέμενης αξίας, με έμφαση την ελιά, έναν καρπό σύμβολο της ελληνικής γης.

Η Pelopac δεν είναι απλά μια εξαιρετική εξαγωγική εταιρεία, αλλά εξάγοντας το 96% της παραγωγής της σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Βρετανία, Γερμανία, Ολλανδία, Σκανδιναβία, Ελβετία, Ν. Κορέα, Ν. Αφρική κ.α., κινείται σε ένα «παράλληλο σύμπαν» που ελάχιστη σχέση έχει με την Ελλάδα της εσωστρέφειας, των ελλειμμάτων και της ήσσονος προσπάθειας.

Είναι αξιοσημείωτο ότι έχει καταφέρει να ανατρέψει έναν πανίσχυρο, ειδικά στον πρωτογενή τομέα, κανόνα σύμφωνα με τον οποίο οι αγρότες πουλούν τα προϊόντα τους ως πρώτη ύλη, δηλαδή χύμα, την οποία αγοράζουν σε χαμηλή τιμή ξένες εταιρείες και την επεξεργάζονται δημιουργώντας υψηλής προστιθέμενης αξίας τελικά προϊόντα. Η Pelopac, εξαίρεση στον κανόνα, μετασχηματίζει την ελληνική πρώτη ύλη σε ελληνικό τελικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην παραγωγή φυσικών μεσογειακών προϊόντων με εξειδίκευση στις ελιές –σε βάζα, δισκάκια και συσκευασίες σνακ– τα antipasti, στα dips όπως το χούμους και αυτά που αποκαλούνται αλοιφές, καθώς και προϊόντα τύπου snacks. Σήμερα παράγει και προμηθεύει για περισσότερα από 35 κορυφαία brands και μεγάλες αλυσίδες λιανικής με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε όλο τον κόσμο.

Αν και ίσως ακούγεται περίεργο, οι βάσεις της εταιρείας ήταν τεχνολογικές. Ο ιδρυτής της Σωτ. Κιτριλάκης θεωρείται μορφή στο τομέα της τεχνολογίας έχοντας εργαστεί σε πολλά ερευνητικά προγράμματα στις ΗΠΑ από την κατασκευή δορυφόρων μέχρι την ανάπτυξη της πρώτης τεχνητής καρδιάς. Ο κ. Κιτριλάκης το 1983 προχώρησε στο λανσάρισμα της επωνυμίας Peloponnese και στην εξαγωγή για πρώτη φορά υψηλής ποιότητας ελληνικών τροφίμων με στόχο τους Αμερικανούς καταναλωτές. Οπως σημειώνει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Pelopac Κων. Κωνσταντινίδης, από την πρώτη στιγμή η εταιρεία στόχευε στο εξωτερικό και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων διατροφής. Το 1993 ιδρύθηκε η Pelopac για να παράγει τα προϊόντα Peloponnese, ενώ το 1995 η επωνυμία Peloponnese εξαγοράστηκε από τη Hormel Foods, μια εταιρεία κολοσσό με παρουσία σε 70 χώρες, πωλήσεις σχεδόν 10 δισ. δολαρίων και περισσότερους από 20.000 υπαλλήλους. Μετά την εξαγορά, η Pelopac έγινε ο αποκλειστικός προμηθευτής των προϊόντων Peloponnese της Hormel.

Το 1996 μεταφέρθηκε στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης και το 2006 μετακινήθηκε στις νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, συνολικού εμβαδού 5.500 τ.μ., στη βιομηχανική περιοχή και πραγματοποιήθηκαν μεγάλες επενδύσεις σε υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό. Η εταιρεία είναι πιστοποιημένη για την ασφάλεια των προϊόντων της, την περιβαλλοντική διαχείριση και την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη. Σημειώνεται ότι το 2010, όταν η εγχώρια οικονομία άρχιζε να κλυδωνίζεται επικίνδυνα, η εταιρεία εγκατέστησε τον πρώτο αυτόματο διαλογέα εκπυρηνωμένων ελιών με χρήση X-ray imaging, που αποτέλεσε παγκόσμια πρωτοπορία.

Επενδύσεις 4,6 εκατ. ευρώ την περίοδο 2015-2022

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα της Pelopac για την τετραετία 2018-2022 προβλέπει συνολικές επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ για την επέκταση των παραγωγικών και αποθηκευτικών της χώρων, τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής καθώς και την επέκταση του βιολογικού καθαρισμού. Κατά την τριετία 2015-2017, η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις 1,6 εκατ. ευρώ, με την απόκτηση μηχανολογικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας. Με τις νέες επενδύσεις η Pelopac επιδιώκει να βελτιώσει και να ενισχύσει το παραγωγικό της δυναμικό, για να αναπτύξει περαιτέρω την παρουσία της σε αγορές του εξωτερικού. Για το 2018 και 2019, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος προώθησης της επιτραπέζιας ελιάς, Olive You, η εταιρεία έχει προγραμματίσει να συμμετάσχει στις εκθέσεις Gulfood στο Dubai και SIAL Canada, προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα ανάπτυξης στις αγορές του Καναδά αλλά και της Ασίας. Επίσης, επιδιώκει την ενίσχυση της παρουσίας της στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης. Η Pelopac έχει ήδη αναπτύξει δραστηριότητα στην αγορά του travel catering, προμηθεύοντας προϊόντα που πωλούνται σε αεροπορικές εταιρείες, σιδηροδρόμους και άλλα σημεία πώλησης.

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, «η συνέπεια και η αξιοπιστία στα προϊόντα και στις παρεχόμενες υπηρεσίες είναι το θεμέλιο για τις ισχυρές συνεργασίες. Η Pelopac στηρίζεται στις μακροχρόνιες στρατηγικές συνεργασίες με σημαντικά brands και private labels αλυσίδων λιανικής στις κυριότερες αγορές. Είμαστε ευέλικτοι στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και είμαστε πάντα ανοιχτοί σε νέες και πρωτοποριακές ιδέες».

Η καινοτομία αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την Pelopac. Τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη νέων προϊόντων όπως snacks ελιών σε σακουλάκια (2011), παραγωγή χούμους και cracker - dip snacks (2014), παραγωγή snack boxes για αεροπορικές εταιρείες και (2016), παραγωγή snack ελιάς σε σακουλάκια τύπου doypack (2017) κ.ά. Σημειώνεται ότι δεκατέσσερα προϊόντα της εταιρείας έχουν κερδίσει χρυσά βραβεία στα Great Taste Awards, ενώ πολλά προϊόντα της έχουν προβληθεί στις παρουσιάσεις καινοτομίας στις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων. Στην κατεύθυνση αυτή η Pelopac συνεργάζεται στενά με ερευνητικά κέντρα και εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως το ΙΝΕΒ του ΕΚΕΤΑ, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Perrotis College σε έρευνες για τα θρεπτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών παραγωγής. «Για την παραγωγή των προϊόντων συνδυάζουμε τα ιδιαίτερα αγροτικά προϊόντα, τις παραδοσιακές μεθόδους και συνταγές –όπως η φυσική επεξεργασία των ελιών– με την υψηλή τεχνολογία στην παραγωγή και στα υλικά συσκευασίας», σημειώνει ο κ. Κωνσταντινίδης.

 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ