ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το μεγαλύτερο πλοίο που έπιασε Πειραιά

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και το μεγαλύτερο που ελλιμενίστηκε ποτέ στον Πειραιά. Το μήκους 400 μ. «Cosco Shipping Taurus», που μεταφέρει 20.000 κο-ντέινερ, κάνει το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα με τελικό προορισμό το Ρότερνταμ και ενδιάμεση στάση τον Πειραιά. Χθες έδεσε στον προβλήτα ΙΙΙ. Οταν ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης, ο Πειραιάς θα είναι το μόνο λιμάνι στη Μεσόγειο που θα μπορεί να εξυπηρετεί πέντε τέτοια πλοία ταυτόχρονα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Επιτάχυνση των σχεδίων για αύξηση της δυναμικότητας του εμπορικού λιμένα του Πειραιά στη μεγαλύτερη της Μεσογείου ανακοίνωσε χθες Δευτέρα η Cosco, με αφορμή τον κατάπλου του μεγαλύτερου πλοίου που έχει δέσει ποτέ στο Νέο Ικόνιο. Συγκεκριμένα, η Cosco σκοπεύει σε έναν χρόνο από σήμερα να μπορεί να διακινεί έως και 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδών ετησίως, καθώς ολοκληρώνει τις εργασίες επέκτασης του λιμανιού στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ και αναβαθμίζει τις δυνατότητες του προβλήτα Ι. Ηδη το 2017 διακίνησε περισσότερα από 4 εκατ. teu στους δύο προβλήτες που διαχειρίζεται η θυγατρική του ΣΕΠ Α.Ε. και στον ένα που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, του οποίου την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου ελέγχει. Τώρα, με την επίτευξη νέων συμφωνιών με τις μεγάλες συμμαχίες ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βάζουν στη ρότα τους τον Πειραιά κορυφαία giga carriers, όπως αυτό που έδεσε ξημερώματα Δευτέρας στον προβλήτα ΙΙΙ.

Ο λόγος για το «Cosco Shipping Taurus», το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που έχει χτιστεί στην Κίνα και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Εχει μήκος 400 μ. και δυνατότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών και πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα προς το Ρότερνταμ, με ενδιάμεσο σταθμό τον Πειραιά. Πρόκειται για τα νέα πλοία-γίγαντες που δρομολογούν οι μεγάλες εταιρείες για την εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου, και ο Πειραιάς είναι ένα από τα λίγα λιμάνια στην Ευρώπη που μπορεί να τα εξυπηρετήσει – τόσο λόγω βάθους και μήκους όσο και λόγω του εξοπλισμού γερανών που απαιτείται για τη φορτοεκφόρτωσή τους.

Η επένδυση για τον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ, που ολοκληρώνεται οσονούπω, ανέρχεται στα 230 εκατ. ευρώ και δεν σχετίζεται με τις επιπλέον επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ που συμφώνησε η Cosco κατά την εξαγορά του 51% του ΟΛΠ Α.Ε., αλλά με την προηγούμενη συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ Α.Ε. Το «Taurus» εισήλθε στον Πειραιά στις 12.30 τα ξημερώματα της Δευτέρας, υποβοηθούμενο από πέντε ρυμουλκά, όπως ενδείκνυται για το μέγεθός του. Με την ολοκλήρωση των έργων στον δυτικό προβλήτα ΙΙΙ, ο Πειραιάς θα είναι το μόνο λιμάνι στη Μεσόγειο με δυνατότητα εξυπηρέτησης πέντε τέτοιων μεγάλων πλοίων ταυτόχρονα.

Ο Πειραιάς είναι το τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στη Μεσόγειο, μετά τη Βαλένθια και την Αλγεθίρα, και η Cosco έχει θέσει στόχο έως το 2020 να το καταστήσει το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο και ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ