ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αφιέρωμα: Όλα για τον γάμο

Ο πριγκιπικός γάμος της χρονιάς υπολογίζεται ότι θα αποφέρει στη βρετανική οικονομία έσοδα ύψους 500 εκατομμυρίων λιρών.
 

Δύο μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση του γάμου του πρίγκιπα Χάρι με την Αμερικανίδα ηθοποιό Μέγκαν Μαρκλ, τα «λαγωνικά» του λονδρέζικου ταξιδιωτικού γραφείου πολυτελείας Noteworthy επιδόθηκαν σε ένα κυνήγι θησαυρού άνευ προηγουμένου: αποστολή τους ήταν να εντοπίσουν χώρους προς ενοικίαση κοντά στο παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου, στο Κάστρο του Γουίνδσορ, για να επαναλάβουν το success story του 2011, όταν περίπου 80 πελάτες του είχαν τη δυνατότητα, έναντι 500 λιρών έκαστος, να παρακολουθήσουν από προνομιακό σημείο την άφιξη και την αναχώρηση του πρίγκιπα Γουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλετον από το αβαείο του Γουεστμίνστερ, όπου τελέστηκε το μυστήριο.


To παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου στο Κάστρο του Γουίνδσορ. (Φωτογραφία: © REUTERS/Dominic Lipinski)

Την εβδομάδα που ακολούθησε την αναγγελία, η βρετανική εταιρεία Emma Bridgewater κυκλοφόρησε στην αγορά 1.000 συλλεκτικές κεραμικές κούπες με το μότο «O Xάρι και η Μέγκαν αρραβωνιάστηκαν». Έγιναν ανάρπαστες μέσα σε μόλις 24 ώρες. Στο ίδιο πνεύμα, το πεντάστερο μπουτίκ ξενοδοχείο The Arch London στο Marylebone προσφέρει για όλο τον Μάιο το λεγόμενο «Βασιλικό Πακέτο», μια exclusive εμπειρία διαμονής αξίας 4.400 ευρώ που περιλαμβάνει δύο διανυκτερεύσεις σε σουίτα, δείπνο, πρωινό με σαμπάνια, afternoon tea, περιήγηση στο Κάστρο του Γουίνδσορ και πολλές ακόμη παροχές.


Η γκάμα των αναμνηστικών, με αφορμή τον γάμο, είναι ανεξάντλητη. (Φωτογραφία: Andrew Testa/The New York Times)

Η αντίστροφη μέτρηση για τον «γάμο της χρονιάς» έχει ξεκινήσει και μαζί της βρίσκεται σε εξέλιξη ένα στοίχημα για τη βρετανική ταξιδιωτική βιομηχανία, που προσβλέπει σε σημαντικές τουριστικές εισροές και αντίστοιχα αύξηση του τζίρου της για τη χρονιά που διανύουμε. Μπορεί ο πρίγκιπας Χάρι να είναι ο πέμπτος τη τάξει διάδοχος του βρετανικού θρόνου –και άρα μάλλον απίθανο να γίνει βασιλιάς–, είναι όμως από τα πιο δημοφιλή μέλη της βρετανικής βασιλικής οικογένειας. Το ευτυχές κοινωνικό γεγονός υπολογίζεται ότι θα αποφέρει 500 εκατ. λίρες στην οικονομία της χώρας, εκ των οποίων 200 εκατ. θα προέρχονται από τον τουρισμό. Οι ίδιες εκτιμήσεις θέλουν τον πριγκιπικό γάμο να ισοδυναμεί με δωρεάν διαφήμιση αξίας 100 εκατ. λιρών για τη Βρετανία ως brandname, η οποία λόγω της υποτίμησης της λίρας έχει γίνει σαφώς πιο ελκυστική ως προορισμός την τελευταία διετία.

Το θετικό προηγούμενο του 2011 ενισχύει την αισιοδοξία στις προβλέψεις. Τη χρονιά που ο πρίγκιπας Γουίλιαμ ήλθε εις γάμου κοινωνία με την εκλεκτή της καρδιάς του, επισκέφτηκαν τη Βρετανία 30,6 εκατ. άνθρωποι, περισσότεροι κατά 800.000 από το 2010. Ειδικά τον μήνα Απρίλιο, οπότε και έγινε η τελετή, οι τουριστικές αφίξεις αυξήθηκαν κατά 350.000 άτομα. Είναι χαρακτηριστικό το ότι οι κρατήσεις στα δρομολόγια από την ηπειρωτική Ευρώπη προς το Ηνωμένο Βασίλειο με το Eurostar αυξήθηκαν κατά 28% το ίδιο έτος, ενώ 600.000 άνθρωποι επισκέφτηκαν τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ για να δουν από κοντά το νυφικό της Κέιτ Μίντλετον (αύξηση 50% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά).

Ήδη τα ξενοδοχεία στο Γουίνδσορ, όπου θα τελεστεί ο γάμος, μιλούν για 100% πληρότητα στις ημερομηνίες γύρω από τη 19η Μαΐου. Η γκάμα των επετειακών memorabilia έχει ανεξάντλητο εύρος – από κιτς σουβενίρ με κακοτυπωμένα τα πρόσωπα των μελλόνυμφων μέχρι ειδικές συλλεκτικές σειρές προϊόντων που λανσάρουν επώνυμες εταιρείες. Το κοινό στο οποίο στοχεύουν δεν είναι προφανώς όλοι όσοι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στη Βρετανία μέσα στους επόμενους τρεις μήνες. Πολλούς το γεγονός τούς αφήνει εντελώς αδιάφορους, ενώ κάποιοι μπορεί απλώς να περιμένουν να… το πάρει ο Χάρι το κορίτσι και να μπουν στο αεροπλάνο, όταν πια η φρενίτιδα θα έχει κοπάσει και οι τιμές θα έχουν επιστρέψει σε πιο φυσιολογικά επίπεδα.
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ