Στην «Ακτωρ» δύο συμβάσεις συντήρησης της Εγνατίας με εκπτώσεις έως 60%

Στην «Ακτωρ» δύο συμβάσεις συντήρησης της Εγνατίας με εκπτώσεις έως 60%

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ισχυρό ενδιαφέρον της «Ακτωρ» να παραμείνει ο «κυρίαρχος» στην Εγνατία Οδό αποδεικνύει η διεκδίκηση με εκπτώσεις που φθάνουν σχεδόν το 60% των δύο εργολαβιών συντήρησης του οδικού άξονα. Οι εργολαβίες περιλαμβάνουν και την κατασκευή δύο σταθμών διοδίων, με δυνατότητα να επεκταθούν στην κατασκευή των 43 πλευρικών διοδίων.

Χθες το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Οδού αποφάσισε την κατακύρωση των δύο συμβάσεων συντήρησης στην «Ακτωρ ΑΤΕ». Η πρώτη σύμβαση αφορά στον «ανατολικό τομέα» (Κήποι Εβρου – Κλειδί Ημαθίας) και περιλαμβάνει τους κάθετους άξονες Κομοτηνής – Νυμφαίου και Αξιού – Ευζώνων και την κατασκευή του σταθμού διοδίων Καβάλας, με προϋπολογισμό 49,45 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Και η δεύτερη τον «δυτικό τομέα» (Κλειδί Ημαθίας – Ηγουμενίτσα), τους κάθετους άξονες Σιάτιστα ς- Κρυσταλλοπηγής και Λαγκαδά – Προμαχώνα και την κατασκευή του σταθμού διοδίων Στρυμονικού, με προϋπολογισμό 47,45 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Η «Ακτωρ», λοιπόν, ανακηρύχθηκε χθες ανάδοχος των δύο συμβάσεων, προσφέροντας ιδιαίτερα μεγάλες εκπτώσεις: 58,84% στη σύμβαση του «ανατολικού τομέα» (ήτοι 25,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και 59,8% στον «δυτικό τομέα» (ήτοι 24 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Η εταιρεία ανέλαβε το 2017 και την κατασκευή τεσσάρων σταθμών διοδίων με έκπτωση 62%, ενώ μέσω της εταιρείας Αττικές Διαδρομές έχει από το 2015 και μέχρι το τέλος του 2018 αναλάβει τη λειτουργία των σταθμών διοδίων του αυτοκινητοδρόμου. Οι κινήσεις αυτές αποδεικνύουν το ισχυρό ενδιαφέρον της «Ακτωρ» να παραμείνει «κυρίαρχη» στον οδικό άξονα, τη διαχείριση του οποίου διεκδικεί σε κοινοπραξία με την καναδική Roadis Transportation Holdings μέσω του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ.

Υπενθυμίζεται ότι τα τελευταία χρόνια η Εγνατία Οδός Α.Ε. αναθέτει τις εργασίες ελαφράς και βαριάς συντήρησης μέσω διεθνών διαγωνισμών, οι οποίοι είχαν διάρκεια 4 ετών. Εξαίρεση, ο τελευταίος διαγωνισμός που είχε διάρκεια τριών ετών (ανάδοχος η «Ακτωρ», η σύμβαση λήγει στις 31 Μαρτίου). Και φυσικά ο τρέχων, που αφορά εργασίες σε διάστημα μόλις 1,5 έτους.

Να σημειωθεί ότι οι δύο συμβάσεις έχουν δυνατότητα προαίρεσης για τη χρονική επέκτασή τους κατά 6 μήνες και την κατασκευή όλων των πλευρικών σταθμών διοδίων που έχουν σχεδιαστεί (43). Ειδικά για τα διόδια η υπόθεση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η Εγνατία συνεχίζει κατ’ εντολήν του ΤΑΙΠΕΔ να αναθέτει την κατασκευή νέων μετωπικών σταθμών, ενώ το υπουργείο Υποδομών έχει πολλάκις ανακοινώσει ότι… θα προχωρήσει μέσα στο 2019 στην αντικατάστασή τους με ηλεκτρονικά διόδια, μέσω διαγωνισμού που βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή