ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Για ένα ταξίδι περίπου 350 έτη πίσω στον χρόνο ετοιμάζονται οι συντηρητές έργων τέχνης στην ολλανδική πινακοθήκη Οικία Μαυρίκιου, στη Χάγη, και συγκεκριμένα στην εποχή που ο Γιοχάνες Βερμέερ φιλοτέχνησε «Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι».

Το «Κορίτσι», όπως είναι γνωστό στο μουσείο, θα αποσυρθεί από την έκθεση την ερχόμενη Δευτέρα. Οι ερευνητές ελπίζουν να ρίξουν μια αναλυτική ματιά στον εσωτερικό του «κόσμο» με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας αναζητώντας απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίο φιλοτεχνήθηκε ο πίνακας και για τα υλικά του ζωγράφου, που διατηρούν το χρώμα και τη φρεσκάδα του αναλλοίωτα έπειτα από τρεις αιώνες.

«Θα συγκεντρώσουμε τεχνογνωσία και εξοπλισμό απ’ όλο τον κόσμο για αυτόν τον μοναδικό πίνακα, γι’ αυτό το αριστούργημα», δήλωσε η συντηρήτρια έργων τέχνης Αμπι Βάντιβερ στην εφημερίδα The New York Times. «Θα δούμε τι είδους πληροφορίες μπορούμε να πάρουμε έχοντας αυτού του είδους την τεχνολογία στη διάθεσή μας για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Θα δουλεύουμε για δύο εβδομάδες, μέρα και νύχτα», προσέθεσε.


«Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» προσελκύει περίπου 400.000 επισκέπτες κάθε χρόνο.

Το «Κορίτσι» μαγνητίζει κάθε χρόνο περίπου 400.000 επισκέπτες. Η απόσυρση του πίνακα θα γίνει για πρώτη φορά και, για να μη διαταραχθεί η προσέλευση των επισκεπτών, το μουσείο αποφάσισε να υλοποιήσει τη μελέτη του ενώπιον του κοινού. Σε μια αίθουσα του μουσείου θα στηθεί ένα εργαστήριο με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, πολλά από τα οποία έχουν εφαρμογές στην ιατρική, όπως φασματογράφους, οπτικούς τομογράφους, ακτίνες Χ. Το εργαστήριο θα είναι φτιαγμένο από γυαλί και οι επισκέπτες θα βλέπουν τους ερευνητές να εργάζονται και θα παρακολουθούν τη διαδικασία σε μεγάλες οθόνες. Εξω από το εργαστήριο θα τοποθετηθεί ένα τρισδιάστατο αντίγραφο υψηλής ανάλυσης του «Κοριτσιού».

Οι νέες τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν για τη λεγόμενη και «Μόνα Λίζα του Βορρά» θα βοηθήσουν στη δημιουργία μιας ψηφιακής χρωματικής διαστρωμάτωσης του πίνακα, ο οποίος εκτίθεται στον Οίκο του Μαυρίκιου (Mauritshuis) από το 1881. Μέχρι τα μέσα του ’90, όταν γράφτηκε το ομώνυμο μπεστ σέλερ της Τρέισι Σεβαλιέ και ακολούθησε η ταινία με τη Σκάρλετ Γιόχανσον, το «Κορίτσι» έμενε στο σκοτάδι, σε σχέση με το «Μάθημα ανατομίας» του Ρέμπραντ ή «Την καρδερίνα» του Κάρελ Φαμπρίτιους, που εκτίθενται στο μουσείο. Στην ταινία το κορίτσι του πίνακα είναι η υπηρέτρια που φοράει το σκουλαρίκι της γυναίκας του Βερμέερ και τη ζωγραφίζει. Στην πραγματικότητα, όμως, οι μελετητές του ζωγράφου συγκλίνουν στην υπόθεση ότι ο πίνακας δεν είναι το πορτρέτου κάποιου ατόμου. «Ενα από τα στοιχεία που κάνει τον πίνακα γοητευτικό είναι ότι δεν γνωρίζουμε», σημείωσε η διευθύντρια της πινακοθήκης Εμιλι Γκορντένκερ, διαβεβαιώνοντας ότι η ταυτότητα της κοπέλας θα παραμείνει μυστήριο και μετά τη μελέτη του πίνακα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ