ΕΛΛΑΔΑ

Νέα παράταση για e-εισιτήριο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΑΣΑ, το 80% των εισιτηρίων που πωλούνται αφορά κόμιστρο μιας διαδρομής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εκτός χρονοδιαγράμματος για ακόμη μία φορά βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών όσον αφορά τον συγκοινωνιακό του σχεδιασμό. Οι εξαγγελίες για πλήρη εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου δεν υλοποιήθηκαν, καθώς ο μηχανισμός παραμένει ανέτοιμος. Από τους συνολικά 60 σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, κλειστές μπάρες βρίσκει κανείς μόλις σε επτά («Αεροδρόμιο», «Δουκ. Πλακεντίας», «Αιγάλεω», «Ελαιώνας», «Αγιος Δημήτριος», «Αγιος Αντώνιος» «Αγία Μαρίνα»). Οι νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ρυθμός κλεισίματος πυλών θα επιταχυνθεί το προσεχές διάστημα, με στόχο να «κλείσουν» όλοι οι σταθμοί έως το τέλος Μαρτίου.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για την τρίτη παράταση προθεσμίας, καθώς οι δύο προηγούμενες δεν τηρήθηκαν. Με δεδομένο ότι η απόφαση για κλείσιμο των πυλών εισόδου - εξόδου στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου είναι πολιτική και όχι επιχειρησιακή δεν προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση η συστηματική πλέον ασυνέπεια. Και αυτό γιατί στις εξαγγελίες προβαίνει ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης και όχι ο ΟΑΣΑ, δηλαδή ο φορέας που είναι επιφορτισμένος με την επιχειρησιακή λειτουργία των συγκοινωνιών. Καθίσταται σαφές ότι μόνο ο ΟΑΣΑ μπορεί να γνωρίζει τα επίπεδα ετοιμότητας του συστήματος και όχι ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης. Ωστόσο, ο δεύτερος επιλέγει να χρησιμοποιεί το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου για επικοινωνιακούς σκοπούς, εις βάρος των αστικών συγκοινωνιών. Οσο παρατείνεται το «ερμαφρόδιτο» καθεστώς ημιλειτουργίας του συστήματος τόσο η απώλεια στα έσοδα του ΟΑΣΑ αυξάνονται, καθώς οργιάζει η λαθρεπιβίβαση.

Σε προηγούμενες δηλώσεις του, μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης είχε τονίσει ότι ο κλειστός σταθμός της «Δουκ. Πλακεντίας», όπου λειτουργούν οι μπάρες, εμφανίζει περισσότερες επικυρώσεις εισιτηρίων απ’ ό,τι οι δύο κεντρικότεροι σταθμοί της πόλης, που είναι το «Σύνταγμα» και η «Ομόνοια», επιβεβαιώνοντας ότι το σύστημα δεν λειτουργεί εκεί όπου οι μπάρες είναι ανοιχτές. Λίγες εβδομάδες αργότερα, ωστόσο, αναίρεσε τον εαυτό του, υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν μειωθεί τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών κατά την παρατεταμένη δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 400.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ το 80% των εισιτηρίων που πωλούνται αφορά κόμιστρο μιας διαδρομής.

Ωστόσο, μεγάλη μερίδα κατόχων προσωποποιημένων καρτών δεν προχωρά στην ενεργοποίησή τους, διαβλέποντας ότι όσο το σύστημα δεν «κλείνει» έλεγχοι δεν διεξάγονται. Την ίδια στιγμή, αρκεί μια βόλτα στο μετρό ή στα λεωφορεία προκειμένου να διαπιστώσει κανείς ότι οι επιβάτες που επικυρώνουν τα εισιτήριά τους αποτελούν εξαίρεση.

Προβλήματα

Η μέχρι στιγμής καθυστέρηση σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ οφειλόταν στην έκδοση καρτών σε περίπου 50.000 ανέργους, ωστόσο η διαδικασία αυτή έχει ολοκληρωθεί. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα είναι πολύ περισσότερα, πιο σύνθετα και οφείλονται σε φτωχό σχεδιασμό. Κάνουν λόγο για ατελές σύστημα πυρασφάλειας, ενώ δεν παραλείπουν να επισημάνουν τις ελλείψεις ακόμη και σε εισιτήρια, που διαψεύδονται από τον ΟΑΣΑ. Μέρος της καθυστέρησης οφείλεται και στις φθορές που έχουν υποστεί επικυρωτικά μηχανήματα, τα οποία δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμη.

Ερώτηση στη Βουλή για τη Γ12

Ερώτηση στη Βουλή με αφορμή το χθεσινό δημοσίευμα της «Κ» σχετικά με την αδικαιολόγητη παράλειψη δρομολογίων της λεωφορειακής γραμμής Γ12 κατέθεσε χθες ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, βουλευτής της Ν.Δ. Επικαλούμενος το δημοσίευμα, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι τα πρωινά δρομολόγια της λεωφορειακής γραμμής Γ12 δεν πραγματοποιούνται κανονικά, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Πρόκειται για καταγγελία επιβάτη, ο οποίος απέστειλε συνολικά 11 επιστολές στον ΟΑΣΑ περιγράφοντας τη συστηματική παράλειψη πρωινών δρομολογίων της συγκεκριμένης γραμμής. Ο επιβάτης έλαβε ισάριθμες, ταυτόσημες απαντήσεις, στις οποίες το φαινόμενο αποδίδεται από τον ΟΑΣΑ σε αιφνίδια βλάβη και στις έντεκα περιπτώσεις.

Απευθυνόμενος στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο κ. Βαρβιτσιώτης ρωτάει για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί προκειμένου να διευθετηθεί το θέμα. Ο υπουργός Υποδομών ερωτάται από τον βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Σε ποιους λόγους οφείλεται η παράλειψη των προγραμματισμένων δρομολογίων της λεωφορειακής γραμμής Γ12;» και «Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την αποκατάσταση του δικτύου και την εκτέλεση όλων των δρομολογίων που υπαγορεύονται από τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ για την εν λόγω γραμμή».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ