Σε 5΄, στο ασανσέρ, όλη η ιδέα

Σε 5΄, στο ασανσέρ, όλη η ιδέα

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπάρχει ένας όρος στα αγγλικά, το «elevator pitch». Είναι η προσπάθεια που κάνει κάποιος να εξηγήσει σε έναν υποψήφιο επενδυτή μέσα σε πολύ λίγο χρόνο –όσο διαρκεί η συνάντησή τους στο ασανσέρ– την επιχειρηματική του ιδέα με τέτοιο τρόπο ώστε εκείνος που ακούει να καταλάβει τι προσφέρει το προϊόν και γιατί είναι απαραίτητο στην αγορά, αποφασίζοντας εν τέλει εάν αξίζει να επενδύσει.

Ακολουθώντας τους «κανόνες» του pitching, 8 startups, που στην πλειονότητά τους ιδρύθηκαν από γυναίκες, συμμετείχαν στον διαγωνισμό της Starttech Ventures, μιας ελληνικής εταιρείας που επενδύει σε νεοφυείς επιχειρήσεις.

Κάθε εκπρόσωπος «ξετύλιξε» την επιχειρηματική του ιδέα απέναντι σε επτά γυναίκες επενδύτριες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στόχος ήταν όχι μόνο τα τρία συμβολικά χρηματικά βραβεία, αλλά και η συμμετοχή τους στον μεγάλο τελικό που διοργανώνεται τον Δεκέμβριο στην Ιταλία από τo «Lean in EU Women Business Angels Network», ένα φιλόδοξο πρότζεκτ της E.E. για την ανάδειξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

«Αυτός ο διαγωνισμός έγινε στο πλαίσιο μιας πανευρωπαϊκής προσπάθειας να αυξηθεί ο αριθμός των γυναικών που επιχειρούν και επενδύουν. Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τα στατιστικά, στον τομέα των επενδύσεων κυριαρχούν οι άνδρες, κάτι που δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως. Η εικόνα αυτή μπορεί να αλλάξει», λέει στην «Κ» ο ιδρυτής της Starttech Ventures, Δημήτρης Τσίγκος.

Το χρονικό όριο των πέντε λεπτών τηρήθηκε αυστηρά για κάθε παρουσίαση. Η Κατερίνα Καδένα κέρδισε το τρίτο βραβείο, εκπροσωπώντας την B2BWave, μία εταιρεία που απευθύνεται σε επιχειρήσεις χονδρικής.

«Είχαμε διαπιστώσει την ανάγκη που υπήρχε στο χονδρικό εμπόριο να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος και χρήμα στη λήψη των παραγγελιών. Μέσω της πλατφόρμας μας, οι επιχειρηματίες μπορούν να διαχειρίζονται ευκολότερα τις παραγγελίες, τους καταλόγους και τις συναλλαγές με τους πελάτες τους, αφού όλα γίνονται ηλεκτρονικά, μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας, που ουσιαστικά μειώνει κατά πολύ τα λειτουργικά τους έξοδα», επισημαίνει στην «Κ».

Σε 5΄, στο ασανσέρ, όλη η ιδέα-1

Μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας εργάζονται πάνω στην ιδέα τους τα τελευταία τρία χρόνια και έχουν καταφέρει να αποκτήσουν ενεργούς πελάτες κυρίως από το εξωτερικό. «Αυτά τα συστήματα ήταν μέχρι πρότινος προσβάσιμα μόνο στις μεγάλες εταιρείες, αφού ήταν υψηλό το κόστος για να τα αποκτήσουν. Με την πλατφόρμα μας απευθυνόμαστε πλέον και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφού το κόστος δεν είναι απαγορευτικό», λέει ο συνεργάτης της Κατερίνας, Αλέξανδρος Σεϊμανίδης.

Τη δεύτερη θέση κέρδισε με παρουσίαση της από το Skype η VideoOculograph, δύο νεαρών γυναικών από τη Ρωσία, των αδερφών Ουσάνοβα, που δημιούργησαν μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης η οποία επιτρέπει τη διάγνωση οφθαλμολογικών βλαβών από απόσταση, μέσω βίντεο, καθώς και τη θεραπεία τους χωρίς επέμβαση.

Καινοτομία στο χωράφι

Με το μότο «παραδίδουμε φρέσκια ποιότητα παντού με έναν μοναδικό τρόπο», η εταιρεία KalaΘos, που ιδρύθηκε από την Ελένη Κουτσουράκη ήταν εκείνη που αναδείχθηκε πρώτη στις ψήφους των επενδυτριών. Ο Νίκος Τσότσολας, υπεύθυνος logistics, ανέλαβε να παρουσιάσει την ιδέα της νεοφυούς επιχείρησης που ήδη λειτουργεί πιλοτικά. «Δημιουργήσαμε μία πλατφόρμα που διευκολύνει τη συνεργασία ανάμεσα σε παραγωγούς και πωλητές φρέσκων φρούτων. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί από οπουδήποτε να λαμβάνει πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για κάθε προϊόν αναφορικά με την ποσοτική διάθεσή του, τα χαρακτηριστικά του, το χωράφι όπου καλλιεργείται, την ποιότητά του, μέχρι και την τοποθέτησή του στο ράφι», εξηγεί ο κ. Τσότσολας. «Με αυτόν τον τρόπο προστατεύεται η υγεία των καταναλωτών, αφού γνωρίζουν κάθε λεπτομέρεια για το φρούτο, ενώ παράλληλα αναδεικνύουμε το ελληνικό προϊόν στη διεθνή αγορά», συμπληρώνει. Μετά τη διάκριση που κέρδισε στο pitching battle της Αθήνας, η KalaΘos θα ταξιδέψει στην Ιταλία, όπου θα διεκδικήσει το κεντρικό βραβείο ανάμεσα σε άλλες ευρωπαϊκές startups.

Η Βρετανίδα επενδύτρια Φλάβια Ρίτσαρντσον, μέλος της κριτικής επιτροπής, εξήγησε πώς επέλεξε τους νικητές. «Μας ενδιέφεραν η καινοτομία του προϊόντος, οι δυνατότητες ανάπτυξης, αλλά και η ικανότητα της ομάδας να κυνηγήσει μία θέση στην αγορά», τονίζει και προσθέτει πως η περίπτωση της ελληνικής πλατφόρμας για τα φρούτα έχει βέβαιο μέλλον. «Παρότι δεν το γνωρίζουν ακόμη τα μέλη της ομάδας, ωστόσο κάνω ήδη σχέδια για εκείνους στο Λονδίνο», λέει χαμογελώντας.

Στην ίδια κριτική επιτροπή συμμετείχαν και δύο ελληνικά επενδυτικά σχήματα που δημιουργήθηκαν από γυναίκες. Η Αλεξάνδρα Χολή από τη Metavallon VC, σχήμα που πρόσφατα ανακοίνωσε την έναρξη επενδυτικής δραστηριότητας με κεφάλαια ύψους 32 εκατ. ευρώ, λέει πως με την παρουσία της στην επιτροπή, θέλησε να ενθαρρύνει τις γυναίκες που επιχειρούν, αλλά και να ανακαλύψει αξιόλογες προσπάθειες. «Οι εταιρείες στις οποίες τοποθετούμαστε χαρακτηρίζονται από εξωστρέφεια, καινοτομία και απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά», τονίζει. «Το συσσωρευμένο ταλέντο στη χώρα, με την κατάλληλη χρηματοδότηση, μπορεί γρήγορα να προσφέρει εμπορική αξία με λύσεις υψηλής προστιθέμενης αξίας», καταλήγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή