ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Νέες τεχνολογίες και ελληνική οικονομία στο Φόρουμ των Δελφών

ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

Η Αντρέα Κέι, η Τζέσικα Τζιόλιο και η Μαρία Σκάγκου μίλησαν στο Συνέδριο Ψηφιακής Μεταμόρφωσης στους Δελφούς και μεταφέρουν στην «Κ» τις απόψεις τους για τη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στη χώρα μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τις σκέψεις τους για τις επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών στην παγκόσμια οικονομία, αλλά και τις ευκαιρίες εκμετάλλευσής τους από την ελληνική οικονομία μοιράστηκαν με την «Καθημερινή» τρεις ομιλήτριες του Συνεδρίου Ψηφιακής Μεταμόρφωσης, μιας ανοικτής συζήτησης που διοργανώνει η Valuecom, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Στο συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 3 Μαρτίου, συμμετείχαν Ελληνες και διεθνείς διακεκριμένοι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων, της κοινωνίας των πολιτών και των ΜΜΕ, οι οποίοι συζήτησαν για τις αλλαγές που φέρνουν η τεχνολογία και τα ψηφιακά μέσα κυρίως στους τομείς της επικοινωνίας και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Αντρέα Κέι, Managing Director της Silicon Valley Robotics.

– Ποιες είναι οι βιομηχανίες στις οποίες αναμένουμε τις μεγαλύτερες αλλαγές από τις εξελίξεις στη ρομποτική και στον αυτοματισμό;

– Η μεγαλύτερη ανάγκη για εφαρμογή της ρομποτικής και των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης βρίσκεται στους τομείς της γεωργίας και της φροντίδας των ηλικιωμένων. Παρατηρούμε παγκοσμίως πολλές εταιρείες που προσπαθούν να βρουν λύσεις σε αυτούς τους τομείς. Ωστόσο, προς το παρόν, αυτές οι τεχνολογίες είναι ακόμη υπό ανάπτυξη, συγκριτικά με τον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, όπου ήδη έχουν αναπτυχθεί αυτόματα αυτοκίνητα, ρομπότ παράδοσης ή αυτόματες μηχανές επιθεώρησης. Προβλέπω πως οι επόμενοι τομείς με τις μεγαλύτερες εξελίξεις λόγω της ρομποτικής θα είναι στον χώρο του λιανικού εμπορίου και σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της λιανικής.

– Σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου η ρομποτική βιομηχανία ακόμη εκκολάπτεται, υπάρχει ένας γενικότερος φόβος των τεχνολογιών αυτοματισμού. Πώς μπορούμε να το ξεπεράσουμε αυτό;

– Είναι εύκολο να φοβόμαστε αυτό που δεν καταλαβαίνουμε. Πιστεύω πως στην Ελλάδα είναι σημαντικό να ξεκινήσει η συζήτηση για το τι πρέπει να αυτοματοποιήσουμε και γιατί. Μερικοί άνθρωποι, για παράδειγμα, ανησυχούν για τα αυτόματα αυτοκίνητα, σκεπτόμενοι τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν για τα ταξί και τους οδηγούς φορτηγών. Ωστόσο, αυτοί είναι τομείς που παγκοσμίως έχουν αρκετές κενές θέσεις, καθώς δεν έχουν εξαιρετικές συνθήκες εργασίας. Θα πρέπει, λοιπόν, σίγουρα να επικεντρωθούμε στη ρομποτική που θα επηρεάσει τομείς όπου οι θέσεις εργασίας είναι «βρώμικες, βαρετές ή επικίνδυνες».

Τζέσικα Τζιόλιο, συγγραφέας και βραβευμένη Digital & Social Media Strategist.

– Το 2013 είχατε βραβευθεί ως μία από τις κορυφαίες γυναίκες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από το TopRank Online Marketing. Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που έχει αλλάξει στο ψηφιακό οικοσύστημα επικοινωνίας από τότε;

– Exουν αλλάξει πολλά, αλλά αυτό είναι που κάνει τον χώρο των social media τόσο συναρπαστικό. Κατά τη γνώμη μου, η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η άνθηση διαφορετικών κοινωνικών μέσων, καθένα από τα οποία παρέχει διαφορετικές εμπειρίες – από το Pinterest μέχρι το Snapchat και μέχρι την άνοδο του YouTube ως εργαλείου επικοινωνίας στα χέρια των εταιρειών. Κοινός παράγοντας σε όλες τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας είναι ότι κάθε εργαλείο είναι πλέον κυρίως οπτικό. Είναι ευκαιρία, λοιπόν, για τις εταιρείες να κατανοήσουν τη μοναδικότητα του κάθε μέσου κοινωνικής δικτύωσης και να επιλέγουν στρατηγικά για τις καμπάνιες του marketing.

– Ποια είναι η συμβουλή που θα δίνατε στις ελληνικές επιχειρήσεις για να εξασφαλίσουν μια επιτυχημένη επικοινωνιακή στρατηγική μέσω των νέων τεχνολογιών επικοινωνίας;

– Το κλειδί για τις εταιρείες είναι να «παντρεύουν» το περιεχόμενό τους με το κατάλληλο πλαίσιο. Στην πολυάσχολη εποχή μας, η οπτική αφήγηση είναι ο ισχυρότερος τρόπος για να τραβήξουν την προσοχή του καταναλωτή. Οι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να επεξεργάζονται τις οπτικές πληροφορίες πολύ πιο αποτελεσματικά από το κείμενο – για την ακρίβεια, 60.000 φορές γρηγορότερα. Επιπλέον, το 90% των πληροφοριών που μεταδίδονται στον εγκέφαλό μας είναι κυρίως οπτικές. Με την άνθηση των νέων τεχνολογιών επικοινωνίας σήμερα δίνεται η ευκαιρία στις ελληνικές εταιρείες να μεταφέρουν πολύπλοκες πληροφορίες με απλό, άμεσο αλλά και οικονομικό τρόπο, είτε με τη χρήση βίντεο είτε μέσω της τεχνολογίας οπτικοποίησης δεδομένων.

Μαρία Σκάγκου, επικεφαλής ρυθμιστικών θεμάτων της Vodafone Greece.

– Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα κυριότερα εμπόδια που καθυστερούν την πρωτοπορία και την άνθηση νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα;

– Θα ήταν άδικο να πούμε ότι η διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα είναι ελλιπής. Ολοένα και περισσότερο οι πολίτες εμπιστεύονται το ψηφιακό περιβάλλον. Επίσης, οι επιχειρήσεις επενδύουν σε ψηφιακές υποδομές, προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Παράλληλα, σημαντική είναι και η συμβολή του αναπτυσσόμενου οικοσυστήματος των ελληνικών εταιρειών τεχνολογίας. Ωστόσο, οπωσδήποτε μπορούμε καλύτερα. Η λειτουργία της αγοράς με κανόνες υγιούς ανταγωνισμού, η θεσμική υποστήριξη των επενδύσεων σε δίκτυα νέας γενιάς και η αποφασιστική στροφή του κράτους προς τις ψηφιακές τεχνολογίες θα επιταχύνουν την πορεία της Ελλάδας προς την ψηφιακή εποχή.

– Με ποιους τρόπους προβλέπετε πως οι νέες τεχνολογίες θα αλλάξουν την ελληνική κοινωνία και οικονομία στο άμεσο μέλλον;

– Πολλές μελέτες αποδεικνύουν την άμεση σύνδεση της ευρυζωνικότητας και της ανάπτυξης της οικονομίας. Τα οφέλη των ψηφιακών υποδομών θα έχουν ισχυρό αποτύπωμα στη χώρα, καθώς υπόσχονται βελτίωση στην υγεία, στην εκπαίδευση, στην ασφάλεια, στη λειτουργία των κοινωνικών δομών, στην απασχόληση. Η Vodafone διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια ψηφιοποίησης της οικονομίας και δημιουργίας μιας κοινωνίας των gigabit, με επίκεντρο τα δίκτυα νέας γενιάς, το Ιντερνετ των πραγμάτων και τις άλλες καινοτόμες τεχνολογίες μας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ