ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τάσεις, υπηρεσίες και προϊόντα που ξεχώρισαν στις πρόσφατες εκθέσεις ξενοδοχειακού εξοπλισμού.

Οθόνες, τα νέα «πολυεργαλεία»

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: το 89% των πελατών ξενοδοχείων προχωρά σε κράτηση μόνο αν το κατάλυμα παρέχει αξιόπιστο Wi-Fi και το 82% θέλει να μπορεί να έχει καλή σύνδεση στο δωμάτιο. Ο Διονύσης Μαντέλης, Executive Consultant-Partner του Euroaxes Group, μιλώντας στο 2ο Hotel Tech, παρουσίασε πολλά ακόμα αποτελέσματα διεθνών ερευνών, που όλα καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: η τεχνολογία είναι στην καθημερινότητά μας και αναζητούμε τις ευκολίες που μας προσφέρει και στις διακοπές μας. Τα ξενοδοχεία γίνονται πιο «έξυπνα», ενσωματώνοντας καινοτόμες λύσεις από τον τομέα της πληροφορικής που συμβάλλουν στην ενίσχυση της λειτουργικότητας, με βασικό στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας και της άνεσης διαμονής των πελατών τους.
Η τηλεόραση αναβαθμίζεται από μια οθόνη προβολής επίγειων και δορυφορικών καναλιών σε διαδραστικό εργαλείο, μέσα από το οποίο προσφέρονται υπηρεσίες όπως PayTV, παιχνίδια, μουσική, πλοήγηση στο internet, πρόσβαση στο email και στα social media, συνεργασία με tablets και smartphones, έλεγχος της θερμοκρασίας του δωματίου, παραγγελίες στο room service, κρατήσεις στα εστιατόρια, στις αθλητικές εγκαταστάσεις, στο spa του ξενοδοχείου. Οι οθόνες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την προβολή ψηφιακού περιεχομένου σε όλους τους χώρους των ξενοδοχείων.

Ψηφιακή φιλοξενία

Οι κρατήσεις γίνονται online, η προώθηση των υπηρεσιών των ξενοδοχείων γίνεται μέσω διαδικτύου, οι μηχανές αναζήτησης, τα κοινωνικά δίκτυα και οι εξειδικευμένες mobile εφαρμογές βρίσκονται στον πυρήνα διαχείρισης της εμπορικής πολιτικής και προσέλκυσης πελατών στα ξενοδοχεία. Οι ξενοδόχοι αναγκάζονται με μπουν σε διαδικασία «ψηφιακού μετασχηματισμού» και να εξοικειωθούν με πολλές... «άγνωστες» μέχρι πρότινος λέξεις και διαδικασίες, που ξεκινούν από τη δημιουργία του κατάλληλου website, την ενσωμάτωση online bookings και τη διαχείρισή τους, το digital marketing με σκοπό τη διεύρυνση προς νέες αγορές, τη συμμετοχή σε μηχανές metasearch και τη σωστή δημιουργία social media campaigns.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εκθέσεις Xenia (Νοέμβριος 2017), Greek Tourism Expo (Δεκέμβριος 2017) και HORECA (Φεβρουάριος 2018) είχαν πληθώρα εκθετών από τους χώρους της τεχνολογίας και πολύωρες παράλληλες εκδηλώσεις, κατά τις οποίες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς αυτούς μοιράστηκαν με τους ξενοδόχους τις γνώσεις τους, ενώ η 2η Hotel Tech (8 Φεβρουαρίου) ήταν αφιερωμένη ακριβώς σε αυτό το αντικείμενο, που αγγίζει σχεδόν όλη τη λειτουργία μιας ξενοδοχειακής μονάδας.

Το αισιόδοξο μήνυμα είναι ότι, εκτός από τους μεγάλους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς τεχνολογίας, και οι ελληνικές εταιρείες βρίσκουν τον δρόμο τους στον τουριστικό κλάδο, δημιουργώντας υπηρεσίες και προϊόντα κατάλληλα για την ελληνική αγορά φιλοξενίας, ενώ κάποιες από αυτές γνωρίζουν και πολύ καλή εξαγωγική αναγνώριση. Μάλιστα αρκετές ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό παρουσίασαν τη δουλειά τους στην ενότητα FU-TOURISM18 της Hotel Tech. Μία από αυτές τις start-ups ήταν και η Syncbnb, η οποία απέσπασε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό της διοργάνωσης. Αποστολή της είναι να βοηθάει ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης να αυξήσουν τα έσοδά τους, συγχρονίζοντας τις κρατήσεις ανάμεσα σε πολλαπλές πλατφόρμες τύπου Airbnb (Homeaway, Booking.com, Expedia, Tripadvisor, κ.λπ.).

Εξοικονόμηση ενέργειας

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων είναι η επίτευξη της βέλτιστης ενεργειακής απόδοσης σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους. Αυτό αποτελεί ζητούμενο τόσο των ίδιων των ξενοδόχων –κυρίως για λόγους κόστους– όσο και των πελατών τους –για λόγους περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης– και κατ’ επέκταση εντάσσεται πλέον και στις απαιτήσεις των tour operators.
Οι εταιρείες παρουσίασαν στις εκθέσεις σύγχρονες λύσεις κλιματισμού, εξελιγμένους αισθητήρες θερμοκρασίας και κίνησης, μονάδες ελέγχου, τεχνολογίες φωτισμού, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και γενικότερα συστήματα ενεργειακής αναβάθμισης.


H 2η Hotel Tech ήταν αφιερωμένη στην ψηφιακή φιλοξενία.

Το smart ξενοδοχειακό δωμάτιο που είδαμε στην Xenia και στην Hotel Tech ενσωματώνει τεχνολογίες που οδηγούν, μεταξύ άλλων, σε εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το βιοκλιματικό δωμάτιο της Greek Tourism Expo εναρμονίζεται με τις εκάστοτε περιβαλλοντικές συνθήκες και αξιοποιεί αρχιτεκτονικές λύσεις για τον φυσικό κλιματισμό του.

Δυναμικές είσοδοι

Η ανοδική πορεία του τουρισμού τα τελευταία χρόνια και οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής του το επόμενο διάστημα έχουν προκαλέσει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, τόσο από ελληνικές όσο και από ξένες εταιρείες. Αναγνωρίζοντας τις ευκαιρίες που δημιουργούνται, μεγάλες εταιρείες από το κομμάτι του λιανεμπορίου στρέφονται και προς τον ξενοδοχειακό κλάδο, δημιουργώντας ολοκληρωμένα ή μεμονωμένα πακέτα προϊόντων κατάλληλα για μονάδες διαμονής όλων των μεγεθών, ακόμα και για σπίτια που ενοικιάζονται σε πλατφόρμες όπως η Airbnb. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η σουηδική ΙΚΕΑ, η τουρκική Istikbal, αλλά και η ελληνική Κωτσόβολος, που δημιούργησαν ειδικά τμήματα για ξενοδοχεία, με προτάσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κλάδου. Μάλιστα η Istikbal επιλέγει να ικανοποιεί και προδιαγραφές που θέτουν οι tour operators, όπως η δημιουργία στρωμάτων flaret (με προδιαγραφές πυρασφάλειας).

Εμπειρίες ζωής

Όλες οι τάσεις καταλήγουν σε έναν στόχο: τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο αμερικανικός ιστότοπος Skift, η τάση που επικρατούσε πέρυσι στα πολυτελή ταξίδια για αναζήτηση εμπειριών ζωής έχει αρχίσει να εξαπλώνεται και εκτός της πολυτελούς κατηγορίας.


Ρομπότ στη μεταφορά αποσκευών χρησιμοποιούν ήδη ξενοδοχεία, όπως το Henn-na στην Ιαπωνία. (Φωτογραφία: © AP Photo/Shizuo Kambayashi)

Αυτός είναι και ο στόχος των προϊόντων, υπηρεσιών και εφαρμογών που ξεχώρισαν στις επαγγελματικές εκθέσεις των τελευταίων μηνών – είτε πρόκειται για έπιπλα και προτάσεις διακόσμησης, είτε για τεχνολογικές λύσεις, είτε για συστήματα διανομής, επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, αυτοματισμών, εξοικονόμησης ενέργειας. Ακόμα και οι προτάσεις που αφορούν στον τομέα της γαστρονομίας, του καφέ και του ποτού στο ίδιο πλαίσιο κινούνται. Η προσωποποιημένη εμπειρία του πελάτη είναι πάνω από όλα και γι’ αυτό, όσο και αν εξελιχθεί η τεχνολογία, τα ρομπότ δύσκολα θα αντικαταστήσουν απόλυτα τον άνθρωπο.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ