ΕΛΛΑΔΑ

Προσφυγές κατά πλευρικών διοδίων στη βόρεια Αττική

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Προσφυγές ενάντια στη δημιουργία πλευρικών διοδίων στον Άγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη καταθέτουν οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου, η Περιφέρεια Αττικής και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής (ΣΕΒΑ). Όπως υποστηρίζουν, η λειτουργία των διοδίων θα μεταφέρει το πρόβλημα που σήμερα παρατηρείται μόνο στους παραδρόμους μέσα στις κύριες οδικές αρτηρίες των παρακείμενων πόλεων, προκαλώντας ασφυξία. Οι διαβεβαιώσεις του υπουργού Υποδομών, περί απαλλαγής των δημοτών και των επιχειρήσεων της περιοχής από την καταβολή διοδίων δεν θεωρούνται ικανοποιητικές, καθώς σε ανάλογες περιπτώσεις σε άλλες περιοχές καταργήθηκαν μετά από 2-3 έτη.

Την Κυριακή στο δήμο Κηφισιάς πραγματοποιήθηκε ενημερωτική εκδήλωση για τα πλευρικά διόδια, με μεγάλη συμμετοχή κόσμου. «Υπάρχει εύλογη ανησυχία για τις επιπτώσεις τους», λέει ο δήμαρχος Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος. «Το κύριο πρόβλημά μας δεν είναι η οικονομική επιβάρυνση των δημοτών μας, αλλά η εκτιμώμενη κυκλοφοριακή επιβάρυνση του παράπλευρου και εσωτερικού οδικού δικτύου, που θα επιλέξουν οι οδηγοί για να αποφύγουν τα διόδια, είτε αυτά είναι συμβατικά ή ηλεκτρονικά. Όσον αφορά στην απαλλαγή των δημοτών από τα διόδια, που υπόσχεται ο κ. Σπίρτζης, δεν τεκμηριώνεται και συνεπώς οι πολίτες αμφιβάλλουν αν θα δεσμεύσει λ.χ. τον επόμενο υπουργό». Εκτός από την προσφυγή, οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου σχεδιάζουν εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. «Θέλουμε όμως να υπάρχει κι ένας διάλογος με το υπουργείο. Ζητήσαμε τη μελέτη για τα ηλεκτρονικά διόδια, αλλά δεν μας έχει δοθεί για λόγους που δεν γνωρίζω».

Ο δήμος Κηφισιάς θα καταθέσει μέσα στις επόμενες ημέρες προσφυγή στο ΣτΕ ενάντια στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) των διοδίων, που εγκρίθηκε τον Ιανουάριο. Σε ανάλογη κίνηση προχώρησαν ήδη ο δήμος Διονύσου και ο ΣΕΒΑ. «Η εθνική οδός στη βόρεια Αττική εξυπηρετεί την αστική κυκλοφορία. Το δίκτυο των παραδρόμων προφανώς και δεν επαρκεί ούτε για την αστική ούτε για την υπεραστική», λέει ο δήμαρχος Διονύσου, Διονύσης Ζαμάνης. «Η κυκλοφοριακή μελέτη που στηρίζει την ΜΠΕ των σταθμών διοδίων δεν είναι σωστή. Οι κυκλοφοριακοί όγκοι που θα διοχετευθούν εκτός ΠΑΘΕ για να αποφύγουν τα διόδια θα προκαλέσουν ασφυξία στο οδικό μας δίκτυο. Η μελέτη υποστηρίζει ότι το υπάρχον οδικό δίκτυο επαρκεί για να εξυπηρετήσει τους πάντες».

«Η βιομηχανική ζώνη Κρυονερίου- Αγίου Στεφάνου θεσμοθετήθηκε το 1984. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της και ο λόγος που σταδιακά συγκέντρωσε πολύ σημαντικές επιχειρήσεις ήταν η εγγύτητα με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο», λέει ο πρόεδρος του ΣΕΒΑ, Δημ. Μανδάλακας. «Από το 2007, οπότε ανακοινώθηκε το “κλείσιμο” της εθνικής οδού απευθυνόμαστε συνεχώς στο υπουργείο Υποδομών με παρεμβάσεις και υπομνήματα, καθώς δεν έχουμε πραγματική εναλλακτική. Η επαναλαμβανόμενη υπόσχεση περί  ολοκλήρωσης του παράπλευρου οδικού δικτύου είναι απλά μια υπεκφυγή. Το παράπλευρο δίκτυο είναι ελλιπές και επικίνδυνο και δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί γιατί υπάρχουν ανυπέρβλητα εμπόδια. Όσο για τα “ελευθέρας” που υπόσχεται ο κ. Σπίρτζης δεν είναι εγγυημένα: επικοινωνήσαμε με επιχειρήσεις που βρίσκονται στη Λαμία, σε περιοχή με ανάλογο πρόβλημα και μάθαμε ότι η απαλλαγή από τα διόδια έληξε απροειδοποίητα μετά από δύο χρόνια. Αν οι πλευρικοί σταθμοί λειτουργήσουν, τότε αναγκάζουν εμάς και τους 7-8.000 εργαζόμενους των 40 μεγάλων επιχειρήσεων της βιομηχανικής ζώνης είτε να επιβαρυνθούν με διόδια (κάτι που κάνει τις επιχειρήσεις λιγότερο ανταγωνιστικές και θα προκαλέσει τριβές ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους τους) ή να αποφύγουν την ΠΑΘΕ και κινηθούν μέσα από την πόλη, προκαλώντας τεράστια κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση. Η μόνη λύση είναι να απαλειφθούν τα δύο πλευρικά διόδια όπως έγινε το 2013 για τα διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη».

Με τους δύο δήμους συντάσσεται και η Περιφέρεια Αττικής. «Θα προσφύγουμε νομικά είτε στο ΣτΕ ή στα διοικητικά δικαστήρια», λέει ο αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος. «Τον Οκτώβριο του 2014 το περιφερειακό συμβούλιο είχε γνωμοδοτήσει σχεδόν ομόφωνα ενάντια στην ΜΠΕ και θέλουμε να μείνουμε σταθεροί στη στάση μας. Η λεόντιες, παράλογες συμβάσεις του 2007 και 2013 δεν μπορούν να σταθούν απέναντι σε καμία λογική».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ