ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μοναδική προσφορά για το 100% της ΕΕΣΣΤΥ από την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία της Ferrovie dello stato Italiane, χρειάζεται την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) και το αντίστροφο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

To πρώτο βήμα για την απόκτηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) έκανε χθες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα έγινε ένα μεγάλο βήμα για την εδραίωση της παρουσίας των ιταλικών σιδηροδρόμων στην ελληνική αγορά μεταφορών, που κανένας δεν είναι σίγουρος μέχρι πού μπορεί να επεκταθεί στο μέλλον.

Ειδικότερα χθες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία της Ferrovie dello stato Italiane, υπέβαλε στο ΤΑΙΠΕΔ τη μοναδική δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ.

Δεύτερος ενδιαφερόμενος δεν υπήρξε, παρόλο που στο παρελθόν είχαν ενδιαφερθεί διάφορες επιχειρήσεις. Μεταξύ αυτών η Alstom, η Siemens και τελευταία η τσεχική Scoda Transportation.

Οι επόμενες κινήσεις ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Το ταμείο αποκρατικοποιήσεων θα πρέπει να προχωρήσει στο άνοιγμα και τον έλεγχο της τεχνικής προσφοράς της TΡΑΙΝΟΣΕ. Εφόσον αυτή είναι σύννομη με τα τεύχη του διαγωνισμού, θα ακολουθήσει το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς παράλληλα με το άνοιγμα των φακέλων των δύο ανεξάρτητων αποτιμήσεων της ΕΕΣΣΤΥ από τις εταιρείες-συμβούλους (ανεξάρτητοι αποτιμητές) που ήδη έχει προσλάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Η διαδικασία αυτή προγραμματίζεται για τη μεθεπόμενη Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018.

Εφόσον το προσφερόμενο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τίμημα είναι πιο υψηλό από τις δύο εκτιμήσεις των ανεξάρτητων συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ, τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύσσεται προτιμητέος επενδυτής. Αν η προσφορά υπολείπεται, έστω και της μιας εκτίμησης δίκαιου τιμήματος του ενός συμβούλου, τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κληθεί να βελτιώσει το προσφερόμενο τίμημα. Σε περίπτωση που η βελτιωμένη προσφορά υπολείπεται του εκτιμώμενου ως δίκαιου τιμήματος, τότε το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό. Ωστόσο, το ενδεχόμενο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα απίθανο, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάζεται την ΕΕΣΣΤΥ και το αντίστροφο.

Η διαδικασία της συμφωνίας, αφού αυτή υπογραφεί από τις δύο πλευρές σε περίπου ένα μήνα, θα πρέπει να εγκριθεί τόσο από το Ελεγκτικό Συνέδριο όσο και από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΠΑΝΤ). Η λήψη έγκρισης από τις εγχώριες αρχές ελέγχου του ανταγωνισμού κρίθηκε λόγω του μικρού μεγέθους που αντιπροσωπεύει η εν λόγω συγκέντρωση. Εν κατακλείδι, η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί ως προς το οικονομικό σκέλος της το καλοκαίρι, ή το αργότερο στις αρχές φθινοπώρου. Αυτό περιλαμβάνει την καταβολή του τιμήματος και τη μεταβίβαση των μετοχών.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι βασικός πελάτης της ΕΕΣΣΤΥ. Επίσης πελάτης της θα είναι και η Rail Cargo Logistics, η οποία θα είναι ανταγωνιστική στον εμπορευματικό τομέα προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

H διττή αυτή υπόσταση της ΕΕΣΣΤΥ δεν δημιουργεί ζήτημα ανταγωνισμού, με δεδομένο ότι θα παρέχει τις υπηρεσίες της ισότιμα σε όλους τους μεταφορείς. Προς την κατεύθυνση αυτή, την εξασφάλιση των ίσων όρων ανταγωνισμού θα εγγυάται η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ή όποια Αρχή τη διαδεχθεί.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ