Ανάγκη, όχι επιλογή, τα άνοιγμα στο εξωτερικό

Ανάγκη, όχι επιλογή, τα άνοιγμα στο εξωτερικό

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο τρίτο κείμενο με αφορμή την εκδήλωση στο πλαίσιο της σειράς «Καθημερινές Συναντήσεις», ο ιδρυτής και CΕΟ της Innoetics γράφει. Μπορείτε να δείτε τη συζήτηση της περασμένης Τρίτης στο κανάλι της «Κ» στο Youtube

 

Έχει τεράστια σημασία για μια start-up εταιρεία  το πώς θα επιδιώξει να ανοιχτεί πέρα από τα σύνορα της χώρας προέλευσής της. Τα πρώτα βήματα είναι καθοριστικά όχι μόνο επειδή συχνά απαιτούν αλλαγή στον τρόπο που λειτουργεί, αλλά και επειδή διαμορφώνουν την εικόνα της προς τα έξω.

Για την Innoetics, η απόφαση για ουσιαστική εξωστρέφεια ήρθε μετά από χρόνια ανάπτυξης της τεχνολογίας της και την συνειδητοποίηση ότι η ελληνική αγορά ωρίμαζε με σημαντικά πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με το εξωτερικό. Η εταιρεία διατηρούσε διαρκώς την επαφή της με το εξωτερικό σε επιστημονικό και ακαδημαϊκό επίπεδο, αλλά μέχρι το 2014 η δραστηριότητά της στην διεθνή αγορά περιοριζόταν σε επικοινωνία μέσω διαδικτύου και σε επαφές μέσω τρίτων, χωρίς την δική της ουσιαστική αναζήτηση.

Τον Φλεβάρη του 2014 αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο Mobile World Congress στην Βαρκελώνη, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τεχνολογίας στον κόσμο και σίγουρα η σημαντικότερη στον χώρο της κινητής τεχνολογίας στην Ευρώπη. Ευκαιρία για την συμμετοχή μας στο MWC αποτέλεσε η πρωτοβουλία του ΣΕΚΕΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας), μέλος του οποίου αποτελούσε και η Innoetics.

Ο ΣΕΚΕΕ, σε συνεργασία με τα μέλη του αλλά και σημαντικούς υποστηρικτικούς φορείς, διοργάνωσε μια eθνική αποστολή στο συνέδριο, παρέχοντας ένα ελληνικό εκθεσιακό περίπτερο το οποίο στέγαζε όσα μέλη του ήθελαν να συμμετέχουν. Η ανάληψη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας το 2014 ήταν ιδιαίτερα σημαντική για όλες τις ελληνικές εταιρείες του χώρου και είναι σημαντικό επίτευγμα το γεγονός ότι ο ΣΕΚΕΕ είναι πάντα συνεπής σε αυτό το ραντεβού.

Η συμμετοχή στο MWC 2014 για την Innoetics και εμένα προσωπικά ήταν μια εμπειρία σοκ και δέους! Σοκ επειδή από την πρώτη στιγμή συνειδητοποίησα το πεδίο της αγοράς από το οποίο η εταιρεία μας μέχρι τότε απουσίαζε, και δέος από το μέγεθος των εταιρειών και της ανάπτυξης που παρατηρούσα. Πριν την συμμετοχή μου δεν μπορούσα να φανταστώ το μέγεθος τόσο της έκθεσης όσο και των ευκαιριών για συναντήσεις με άλλες εταιρείες. Τα συναισθήματα ήταν ανάμικτα, αφού από την μία ξεδιπλωνόταν μπροστά μου ένας νέος κόσμος ευκαιριών που μέχρι τότε δεν γνώριζα, αλλά από την άλλη δεν ήταν εύκολο να αποβάλλω και το συναίσθημα του «φτωχού συγγενή». Οι εκθέτες είχαν περίπτερα στο μέγεθος μικρών κτιρίων και οι ομάδες που τα στελέχωναν είχαν προϋπολογισμό πολλαπλάσιο του ετήσιου τζίρου της εταιρείας μας. Στην κατάσταση αυτή όπως ήταν φυσικό ερχόταν συχνά να προστεθεί και η αρχική διστακτικότητα των συνομιλητών όταν ανέφερα ότι η εταιρεία είχε ιδρυθεί και λειτουργούσε στην Ελλάδα. Όμως το τελικό αποτέλεσμα της συμμετοχής αυτής ήταν αναμφισβήτητα θετικό – τόσο για εμένα όσο και για την εταιρεία.

Στο συνέδριο κάναμε σημαντικές πρώτες επαφές με μεγάλες εταιρείες του χώρου. Είδαμε από κοντά τις τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες και μάθαμε για τις τάσεις και τις αναζητήσεις των μεγάλων παικτών της αγοράς. Καθίσαμε στο ίδιο τραπέζι με κολοσσούς και συζητήσαμε μαζί τους για πιθανές μελλοντικές συνεργασίες.

Το σημαντικότερο όμως ήταν ότι καταλάβαμε τι χρειαζόταν για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε εξωστρεφώς στην συνέχεια. Αποφασίσαμε να να ακολουθήσουμε τις τάσεις που βλέπαμε να διαμορφώνονται με τη συνεχή επαφή μας με το εξωτερικό και να εστιάσουμε σε λύσεις και πελάτες της διεθνούς αγοράς. Θέσαμε ως στόχο να πετύχουμε την απαραίτητη αναγνώριση ώστε να μιλάμε ως ισότιμοι μαζί τους.

Σήμερα, μπορώ με σιγουριά να πω ότι εξωστρέφεια για μια start-up πρέπει να αποτελεί την σημαντικότερη συνιστώσα των δραστηριοτήτων της. Ίσως να παρατηρούμε ότι ο όρος αναφέρεται υπερβολικά συχνά στις δημόσιες συζητήσεις και στα συνέδρια. Όμως η στυγνή πραγματικότητα είναι ότι μια νεοφυής επιχείρηση χωρίς εξωστρέφεια είναι καταδικασμένη στο να συρρικνωθεί και να αποτύχει. Όχι μόνο επειδή δεν θα αποκτήσει πρόσβαση στην μεγαλύτερη διεθνή αγορά και τους πελάτες της, αλλά επειδή θα αποτύχει να ωριμάσει παρακολουθώντας τις ουσιαστικές εξελίξεις όταν αυτές συμβαίνουν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή