ΕΛΛΑΔΑ

Νομοσχέδιο «φρενάρει» την Beat

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται κώδικας συμπεριφοράς οδηγών και πελατών ταξί, ενώ προβλέπεται και ο καθορισμός θέσεων στάθμευσης (πιάτσες ταξί) μέσα σε δύο χρόνια. 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στα γρανάζια ενός σύνθετου γραφειοκρατικού μηχανισμού θα πρέπει να εισέλθουν οι εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί προκειμένου να δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου που κατατέθηκε προχθές αργά τη νύχτα στη Βουλή. Οι νέες ρυθμίσεις προσαρμόζουν πρακτικά την εθνική νομοθεσία στην ευρωπαϊκή, ύστερα από σχετική απόφαση που εκδόθηκε από το Ευρωδικαστήριο, η οποία ορίζει ότι οι εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί εκτελούν μεταφορικό έργο. Ωστόσο με το νομοσχέδιο ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης παραμένει σταθερός στις δεσμεύσεις του απέναντι στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, ικανοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τα αιτήματα του κλάδου των αυτοκινητιστών. Η τόσο έντονη γραφειοκρατία για την αδειοδότηση των εταιρειών από τη μια και ο όρος ότι θα μπορεί ο κάθε αυτοκινητιστής που συνεργάζεται με πλατφόρμα να εκτελεί μεταφορικό έργο ανά τρεις ώρες, ουσιαστικά κλείνει την πόρτα στους διαδικτυακούς παίκτες. Η πρώτη ρύθμιση από τη μια επηρεάζει στο μέγιστο βαθμό την Βeat, η οποία όμως δεν υποχρεούται –όπως προβλεπόταν αρχικώς– στη σύναψη συμβάσεων με οδηγούς για να εξασφαλίσει την αδειοδότησή της, ωστόσο της παρέχεται η δυνατότητα να συνάψει τέτοιες εάν το επιθυμεί.

Η Beat, η οποία συνεργάζεται με επαγγελματίες οδηγούς, δεν υποχρεούται να διατηρεί σταθερές σχέσεις με επαγγελματίες, με την απάλειψη της υποχρέωσης συμβάσεων. Ετσι μπορεί ανάλογα με την αξιολόγηση των επιβατών να διακόψει τη συνεργασία με κάποιον οδηγό εάν θεωρεί ότι διακυβεύεται η ποιότητα του προϊόντος της. Η Uber, από την άλλη, η οποία δεν συνεργάζεται αποκλειστικά με επαγγελματίες οδηγούς, ενώ δεν χρεώνει τις υπηρεσίες της ανάλογα με τις καθορισμένες από το υπουργείο Υποδομών τιμές, πλήττεται από τη ρύθμιση που δεν επιτρέπει στους οδηγούς να πραγματοποιούν δρομολόγια σε διάστημα λιγότερο των τριών ωρών μεταξύ τους. Η ρύθμιση αυτή ισχύει και σήμερα και ορίζει ότι οι κούρσες θα εκτελούνται ανά 6 ώρες. Ωστόσο το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι σε περίπτωση ελέγχου, παρέχεται και νομοθετικά η δυνατότητα στον εκάστοτε υπουργό να αποφασίσει το κλείσιμο κάποιας πλατφόρμας.

Το ίδιο νομοσχέδιο, που αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες, περιλαμβάνει και όλες τις διατάξεις του αναμορφωμένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ολα τα πρόστιμα μειώνονται κατά 40% ενώ διατηρούνται τα υψηλά πρόστιμα ως έχουν για ορισμένες παραβάσεις που κρίνονται επικίνδυνες για την ανθρώπινη ζωή (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση στοπ και ερυθρού σηματοδότη κ.ά.). Το ενιαίο όμως πρόστιμο για τις υπόλοιπες παραβάσεις θα προσαυξάνεται έως και τρεις φορές ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη. Με το νομοσχέδιο καταργείται η έκπτωση ύψους 50% για την εξόφληση προστίμου εντός 10 ημερών. 

Oι παραβάσεις

Παράλληλα, κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις σε υψηλής, μεσαίας και χαμηλής επικινδυνότητας. Παραβάσεις που αφορούν χρήση κινητού την ώρα της οδήγησης, τη χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους και τη ρίψη τσιγάρου τιμωρούνται με αφαίρεση πινακίδων και άδειας για 60 ημέρες. Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται κώδικας συμπεριφοράς οδηγών και πελατών ταξί, ενώ προβλέπεται και ο καθορισμός θέσεων στάθμευσης (πιάτσες ταξί) μέσα σε δύο χρόνια. 

Σε ό,τι αφορά τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους, αυτές καταστρέφονται από τις αρμόδιες εφορίες μετά την πάροδο δύο συνεχόμενων ετών ακινησίας του οχήματος. Για την άρση της κατάστασης ακινησίας, προβλέπεται πληρωμή παραβόλου ύψους 30 ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ