ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Αφιέρωμα: Αεροπορικά ταξίδια

Όλα όσα πρέπει να αποφύγετε ή να λάβετε υπόψη για να περιορίσετε πιθανές ενοχλήσεις στη διάρκεια της πτήσης.

Οι ατμοσφαιρικές συνθήκες μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι διαφορετικές από αυτές του εδάφους. Σκεφτείτε πως είναι σαν να βρίσκεστε στην κορυφή ενός μικρού βουνού. Πρακτικά, αυτό σημαίνει λιγότερο οξυγόνο και διόγκωση του αέρα που έχουμε στο σώμα μας – φαινόμενα που μπορεί να αντιμετωπίσει χωρίς ενόχληση ένας υγιής οργανισμός. Σε γενικές γραμμές: • Αποφύγετε το αλκοόλ, καθώς ο συνδυασμός χαμηλού οξυγόνου, αλκοόλ, αδράνειας και ύπνου μπορεί να προκαλέσει ζάλη ή και λιποθυμία. • Αναβάλετε το ταξίδι σας αν υπάρχει κάποια λοίμωξη στα αυτιά ή στη μύτη. • Μασάτε αργά, αποφεύγοντας τροφές και ποτά που «φουσκώνουν».

Αν τα αυτιά σας βουλώσουν, υπάρχουν διάφορα «κόλπα» που θα βοηθήσουν να εξισώσετε την πίεση στα αυτιά σας, όπως το... χασμουρητό ή το μάσημα τσίχλας. Δοκιμάστε επίσης τις αλλεπάλληλες καταπόσεις και την τεχνική Frenzel: κρατώντας τη μύτη σας, γεμίστε το στόμα σας με αέρα και κλείστε τη γλωττίδα. Στη συνέχεια, «σπρώξτε» τον αέρα προς τα πάνω, προσπαθώντας να προφέρετε τον ήχο του γράμματος «Κ». Η γλώσσα σας λειτουργεί ως έμβολο και ωθεί τον αέρα προς τα αυτιά σας.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΥΓΡΑΣΙΑ Η χαμηλή υγρασία στην καμπίνα, γύρω στο 20%, μπορεί να προκαλέσει ήπια δυσφορία, ξηρό δέρμα και ερεθισμό των ματιών. Γι’ αυτό: • Πίνετε τακτικά νερό και χρησιμοποιήστε ρινικά σπρέι για ενυδάτωση. • Περιορίστε την κατανάλωση οινοπνεύματος, τσαγιού, καφέ και ποτών με καφεΐνη, γιατί προκαλούν απώλεια υγρών. • Φορέστε γυαλιά αντί για φακούς επαφής. • Χρησιμοποιήστε ενυδατική κρέμα.


ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ


ΝΑΥΤΙΑ Μερικοί άνθρωποι με την κίνηση του αεροσκάφους αναπτύσσουν ναυτία. Σε μια τέτοια περίπτωση: • Ζητήστε ένα κάθισμα πάνω από τα φτερά ή σε παράθυρο. • Προγραμματίστε πτήσεις με μεγαλύτερα αεροπλάνα. • Αποφύγετε το αλκοόλ για 24 ώρες πριν από την πτήση και κατά τη διάρκειά της. • Συμβουλευτείτε γιατρό για πιθανή φαρμακευτική αγωγή.

ΠΡΗΞΙΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΡΟΜΒΩΣΕΙΣ Στις μακρινές πτήσεις τείνουμε να παραμένουμε καθισμένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι παρατεταμένες περίοδοι ακινησίας μπορούν να επιβραδύνουν την κυκλοφορία του αίματος στις φλέβες των ποδιών. Σε ειδικές περιπτώσεις, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε οίδημα του αστραγάλου ή στην πρόκληση θρομβώσεων. Η λεγόμενη «θρόμβωση των ταξιδιωτών» εκδηλώνεται ως πόνος, πρήξιμο στα πόδια και προσωρινή μυϊκή δυσκαμψία. Συνήθως δεν έχει κάποια αρνητική συνέπεια, αν και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο επιπλοκής. Για να την αποφύγετε:  • Φορέστε άνετα ρούχα. • Μην τοποθετείτε τίποτα κάτω από το κάθισμα μπροστά σας, για περισσότερο χώρο στα πόδια. • Τεντώστε και περιοδικά ασκήστε τα πόδια και τους αστραγάλους καθισμένοι. • Σηκώνεστε και περπατάτε κάθε μία ώρα τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της πτήσης. • Κρατήστε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο. • Κάντε χρήση των ειδικών ελαστικών καλτσών, αν σας το συστήσει ο γιατρός σας. • Αποφύγετε τα υπνωτικά χάπια. • Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας εάν έχετε κάποια ασθένεια ή έχετε κάνει πρόσφατα χειρουργική επέμβαση.



ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ


JET LAG Το Jet Lag ή «χρονική υστέρηση του βιολογικού ρολογιού» παρατηρείται κυρίως σε αεροπορικά ταξίδια άνω των 10 ωρών, διότι το αεροπλάνο διασχίζει σε σύντομο διάστημα περιοχές με διαφορετικές ζώνες ώρας. Για την καλύτερη αντιμετώπισή του συστήνονται: • Ξεκούραση πριν από το ταξίδι και αναπλήρωση του χαμένου χρόνου ύπνου. • Συγχρονισμός του ρολογιού με την ώρα της χώρας προορισμού. • Ενυδάτωση με άφθονα υγρά και περιορισμός κατανάλωσης αλκοόλ πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης. • Έκθεση στον ήλιο κατά τακτά χρονικά διαστήματα μετά την άφιξη στoν προορισμό. • Λήψη σκευάσματος με μελατονίνη ή υπνωτικού μόνο με καθοδήγηση γιατρού.
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ