ΕΛΛΑΔΑ

Από σήμερα στη Βουλή η συζήτηση για τα ταξί

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενταση αναμένεται στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου που ρυθμίζει ζητήματα μεταφορών, η οποία ξεκινά σήμερα. Το νομοσχέδιο κατατέθηκε τα μεσάνυχτα της περασμένης Πέμπτης στη Βουλή και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τις διαδικτυακές πλατφόρμες τύπου Beat και Uber αλλά και τον ΚΟΚ. Σημείο διαφωνίας αναμένεται να καταστούν οι ρυθμίσεις που αφορούν στις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί, οι σύνθετες διαδικασίες αδειοδότησης που προβλέπονται, αλλά και η πρόβλεψη που θέλει την ενοικίαση οχήματος με οδηγό να μισθώνεται μόνο ανά τρίωρο. Η πρώτη πρόβλεψη περιπλέκει ιδιαίτερα τα δεδομένα για την Beat, που υποστηρίζει ότι συνεργάζεται με επαγγελματίες, οι οποίοι υπόκεινται σε κανόνες άρα τυχόν πρόσθετες προβλέψεις περιττεύουν. Η δεύτερη ρύθμιση, από την άλλη, επηρεάζει ευθέως την Uber, η οποία συνεργάζεται και με μη επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι, σε περίπτωση που εφαρμοστεί ο νόμος, οφείλουν να περιορίσουν –έως και να «παγώσουν»– τη δραστηριότητά τους.

Η διαδικασία ειδικής άδειας, την οποία πρέπει να αιτηθούν οι εταιρείες τύπου Beat και Uber, δημιουργεί μια μορφή εξάρτησης των εταιρειών από το υπουργείο Υποδομών. Ταυτόχρονα το επιχείρημα από πλευράς Beat είναι ότι με την εταιρεία συνεργάζονται επαγγελματίες οδηγοί, το έργο των οποίων ελέγχεται με βάση τους δικούς τους κανόνες και τη δική τους αδειοδότηση. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση που υπαχθούν στο νέο καθεστώς στερείται η Beat τη δυνατότητα παροχής προσφορών και εκπτώσεων στους πελάτες της. Σήμερα παρέχονται διευκολύνσεις ως μέρος προωθητικών ενεργειών, το κόστος των οποίων αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η Beat. Ο αυτοκινητιστής, από την πλευρά του, όταν παρέχεται κάποιο εκπτωτικό κουπόνι στον πελάτη, θα εισπράξει το συνολικό κόμιστρο, καθώς τη διαφορά την καταβάλλει η Beat στον οδηγό ταξί. Η Beat έχει σήμερα περίπου 5.000 ενεργούς οδηγούς σε μηνιαία βάση, ενώ στη βάση της είναι εγγεγραμμένοι πολλοί περισσότεροι. «Μέσω της Beat αντλούμε το μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου μας, ενώ υπάρχουν μέρες που μπορεί να δουλεύω μόνο με την Beat», δηλώνει στην «Κ» ο συνεργαζόμενος με την Beat οδηγός ταξί Νίκος Κρεμαστιώτης. Σχολιάζοντας την αντιδικία που έχει προκληθεί με άλλους συναδέλφους εκτός Beat ο ίδιος λέει, «όσα δεν πιάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια». Το πρόβλημα, όπως εξήγησε ο ίδιος, αφορά κυρίως την Uber, η οποία λειτουργεί στην Ελλάδα «πατώντας» πάνω στην πρόβλεψη του νόμου για παροχή υπηρεσιών ενοικίασης οχήματος με οδηγό. «Η εφαρμογή του νομοσχεδίου μπορεί να οδηγήσει στο κλείσιμο 200 μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων και στην ανεργία 1.300 εργαζομένους. Πιστεύω ότι μπορούμε να προσφέρουμε σύγχρονους, ποιοτικούς και οικονομικούς τρόπους μετακίνησης και να συνυπάρξουμε με τα ταξί, ενώ ταυτοχρόνως να συνεισφέρουμε σημαντικά στην ελληνική οικονομία», δηλώνει στην «Κ» ο Κυριάκος Παναγής που διαθέτει επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ενοικίασης οχήματος με οδηγό.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ