Οινογνώστες, οι νέοι που πίνουν κρασί

Οινογνώστες, οι νέοι που πίνουν κρασί

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η εικόνα χιλιάδων άδειων μπουκαλιών κρασιού που στοιβάζονταν σε κάδους αποκομιδής οικοδομικών υλικών στην πίσω πλευρά του Ζαππείου Μεγάρου, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, οπωσδήποτε θα φαινόταν παράξενη στον ανυποψίαστο επισκέπτη. Ομως, από την άλλη, δεν ήταν και πολλοί οι «ανυποψίαστοι» που βρέθηκαν στο Ζάππειο το Σάββατο και την Κυριακή, αφού σε όλη τη γύρω περιοχή μέχρι το Σύνταγμα έβλεπες ανθρώπους με το καρτελάκι του επισκέπτη και το χαρακτηριστικό ποτήρι δοκιμής οίνου του «Οινοράματος»: της μεγαλύτερης ετήσιας έκθεσης για το ελληνικό κρασί και όχι μόνο.

Οι παραγωγοί από τέσσερα οινοποιεία της Καμπανίας της Ιταλίας που συμμετείχαν στο «Οινόραμα» εντυπωσιάστηκαν από το επίπεδο των επισκεπτών της έκθεσης, που ρωτούσαν πληροφορίες και λεπτομέρειες. «Ο Ελληνας επισκέπτης δεν έρχεται να μεθύσει, είναι διαβασμένος και έχει σημειώσει από πριν τους παραγωγούς και τα κρασιά που θέλει να δοκιμάσει», λέει στην «Κ» ο Ντίνος Στεργίδης, διοργανωτής της έκθεσης. Η «ποιότητα» και η ενημέρωση των οινοφίλων που κάθε χρόνο δίνουν ραντεβού στο Ζάππειο είναι πλέον ένα σημαντικό καινούργιο στοιχείο, επισημαίνει.

Ανάμεσα σε εκατοντάδες εκλεκτά ανοιγμένα κρασιά, ο νόμος της γευσιγνωσίας οίνου «μυρίζουμε, γευόμαστε, αλλά δεν πίνουμε», που βέβαια ισχύει και στο «Οινόραμα», τηρείται από πολλούς επισκέπτες και εκθέτες. «Δεν έχουμε πιει τίποτα, ούτε και χθες το βράδυ», διαβεβαιώνει ο Στέλιος Μπουτάρης την Κυριακή το μεσημέρι, δεύτερη και τελευταία ημέρα λειτουργίας της έκθεσης για το κοινό.

Διάθεση για συζήτηση και πραγματικό ενδιαφέρον ειδικά στους νέους διαπίστωσε και η Βασιλική Παλυβού από το ομώνυμο οινοποιείο. «Θέλουν να το συζητήσουν, ρωτούν τι ακριβώς κάνουμε, γιατί δεν έχουν έρθει έτσι για να περάσουν την ώρα τους και να πιουν», λέει. Μια νέα γενιά, ηλικίας 20-35 ετών, που πίνει ποιοτικό ελληνικό κρασί έχει πλέον διαμορφωθεί ακολουθώντας την άνθηση της ελληνικής οινοπαραγωγής και παρά την κρίση.

Το κλίμα στο «Οινόραμα» φέτος –συμμετείχαν πάνω από 300 οινοποιεία παρουσιάζοντας τις δημιουργίες τους– ήταν αισιόδοξο, ελπιδοφόρο αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε πολλούς άλλους τομείς της παραγωγής και της οικονομίας στην Ελλάδα. Οπως έχει καθιερωθεί πλέον, πολλοί παραγωγοί κάθε χρόνο παρουσιάζουν τα νέα τους κρασιά τελευταίας εσοδείας στο «Οινόραμα», άλλοι με αυτοπεποίθηση και άλλοι διστακτικά.

Δράση «1+1»

Χθες, ολοκληρώθηκε το «Οινόραμα» και για τους επαγγελματίες του κλάδου, όμως έως την επόμενη Κυριακή θα συνεχιστεί η «γιορτή του κρασιού» με την οινική εβδομάδα μέσω της δράσης 1+1. Παραγγέλνοντας μία ή περισσότερες φιάλες συγκεκριμένου κρασιού (όσα συμμετέχουν στη δράση), σε συγκεκριμένα εστιατόρια, μία ημέρα την εβδομάδα, μπορείτε να πάρετε μαζί σας ισόποσες φιάλες στο σπίτι. Παράλληλα, εστιατόρια και wine bars στην Αθήνα προσφέρουν οινικά δείπνα ταιριάζοντας φαγητά και κρασιά του ελληνικού αμπελώνα. Περισσότερες πληροφορίες στο www.athenswineweek.gr.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή