ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα πλωτή δεξαμενή επισκευής μεγάλων πλοίων παρέλαβε ο ΟΛΠ

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Η νέα πλωτή δεξαμενή «Πειραιάς ΙΙΙ» μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μήκους μέχρι 240 μ. και πλάτους 35 μ., μεταφορικής ικανότητας 80.000 τόνων και διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό γερανών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στοχεύοντας στον διπλασιασμό μακροπρόθεσμα των επισκευαζόμενων στις εγκαταστάσεις του εμπορικών και επιβατηγών πλοίων στα 450 ετησίως, ο ΟΛΠ παρέλαβε χθες τη μεγαλύτερη μέχρι στιγμής πλωτή δεξαμενή, προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος (ΝΕΖ) και να επεκτείνει τις δυνατότητες εξυπηρέτησης μεγαλύτερων πλοίων. Η αξία της νέας δεξαμενής «Πειραιάς ΙΙΙ» των 84.239 τόνων ολικής χωρητικότητας ανέρχεται στα 23.835.000 ευρώ και κατασκευάστηκε στην Cosco SH (Dalian) Shipyard Co.

Με βάση το μέγεθος και τις άλλες προδιαγραφές της, θα μπορεί να φιλοξενεί για επισκευές και συντήρηση ακόμα και τα μεγαλύτερα εκ των ακτοπλοϊκών πλοίων της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας της Ανατολικής Μεσογείου, τα οποία μέχρι τώρα αναγκάζονται να στραφούν σε μονάδες άλλων χωρών, ώστε να εξυπηρετηθούν. Θα μπορεί, όμως, να φιλοξενήσει ακόμα και πολύ μεγάλα φορτηγά πλοία (Panamax) και δεξαμενόπλοια. Παράλληλα, σχεδιάζεται να επεκταθεί η δραστηριότητα και στην εξυπηρέτηση υποστηρικτικών πλοίων και πλωτών εξεδρών που δραστηριοποιούνται στην υπεράκτια βιομηχανία εξόρυξης υδρογονανθράκων. Ηδη στη ΝΕΖ έχουν επισκευαστεί ή εκσυγχρονιστεί τέτοια πλοία και ναυπηγήματα.

Οπως εξηγούν στην «Κ» κύκλοι τής υπό την κινεζική Cosco διοίκησης της εισηγμένης, έχει τεθεί στόχος προσέλκυσης 350 έως 450 πλοίων ετησίως έναντι 244 το 2017. Παράλληλα με την έλευση της πλωτής δεξαμενής, η πέμπτη δεξαμενή που θα διαθέτει πλέον, ο ΟΛΠ αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2018 και τα έργα αναβάθμισης των υποδομών και δικτύων της ΝΕΖ, στην οποία η εταιρεία εκμισθώνει σε τρίτους υπεργολάβους εκτάσεις. Η νέα πλωτή δεξαμενή είναι ανυψωτικής ικανότητας 22.000 τόνων και μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μήκους μέχρι 240 μ. και πλάτους 35 μ., μεταφορικής ικανότητας 80.000 τόνων και διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό γερανών.

Εφτασε στον Πειραιά με το πλοίο βαρέων μεταφορών «Xin Guang Hua» και προσωρινά αγκυροβολήθηκε πλησίον του ανατολικού προβλήτα της ΝΕΖ, αλλά θα προσδεθεί οριστικά στις σχετικές υποδομές που έχουν κατασκευαστεί στον δυτικό προβλήτα της ζώνης.

Πλέον, στον ΟΛΠ θα λειτουργούν πέντε δεξαμενές: τρεις πλωτές, οι «Πειραιάς I» και «Πειραιάς ΙII», στον δυτικό προβλήτα, και ο «Πειραιάς II», στον ανατολικό προβλήτα, και δύο μόνιμες («πέτρινες»). Επίσης, δρομολογείται η κατασκευή επισκευαστικού προβλήτα για πολύ μεγάλα γιοτ στην περιοχή Γ1, με την εγκατάσταση synchrolift 8.500 τόνων.

Οι συνολικές επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο και βρίσκονται σε εξέλιξη στη ΝΕΖ ξεπερνούν τα 55 εκατ. ευρώ.

Το 2017, ο τομέας της ναυπηγοεπισκευής σημείωσε μικρή αύξηση (3,9%), με 244 πλοία το 2017 να πραγματοποιούν επισκευές στις δεξαμενές και στις ναυπηγοεπισκευαστικές περιοχές του ΟΛΠ Α.Ε., έναντι 235 το 2016. Τα έσοδα του ΟΛΠ το 2017 από τη δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευής ανήλθαν περίπου στα 6,8 εκατ. ευρώ, σχεδόν αμετάβλητα σε σχέση με το 2016, ενώ τα μετά φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στο 1,23 εκατ. ευρώ.

Η πορεία των ναυπηγοεπισκευών εξαρτάται από πολλούς εξωγενείς παράγοντες, πρωτίστως όμως περιορίζεται σημαντικά από τη χωρητικότητα των υποδομών. Σε αυτό το πλαίσιο, η Cosco προχώρησε στην αγορά της «Πειραιάς ΙΙΙ», ενώ μακροπρόθεσμα αναμένεται να αγοράσει άλλη μία, ακόμα μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή, ή να επιχειρήσει να αποκτήσει τη μόνιμη δεξαμενή IV του Σκαραμαγκά (500.000 τόνων), ο οποίος με δικαστική απόφαση τέθηκε σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης την προηγούμενη εβδομάδα, και αναμένεται να εκπλειστηριαστούν τα περιουσιακά του στοιχεία σε δώδεκα μήνες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ