ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΛΑΪΣ: στην Επ. Ανταγωνισμού για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις μαργαρίνες

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αντιανταγωνιστικές πρακτικές στην ΕΛΑΪΣ - Unilever Hellas σε ό,τι αφορά τις δραστηριότητές της στην κατηγορία των μαργαρινών εντόπισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού ύστερα από τη διενέργεια αυτεπάγγελτης έρευνας. Πρόκειται για τη δεύτερη εταιρεία στην οποία η Αρχή διαπιστώνει παραβάσεις του δικαίου περί ανταγωνισμού στον κλάδο των μαργαρινών. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο είχε προβεί σε ανάλογη εισήγηση για την έτερη μεγάλη εταιρεία του κλάδου, τη Μινέρβα, στο πλαίσιο, όμως, διαφορετικής έρευνας. Η ολομέλεια έχει προγραμματισθεί να συνεδριάσει επί της εισήγησης στις 3 Μαΐου 2018.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η Επιτροπή Ανταγωνισμού από τη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε προκύπτει ότι η ΕΛΑΪΣ - Unilever Hellas προέβη σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης περιλαμβάνοντας στις συμβάσεις με το δίκτυό της επιβολή εκπτώσεων στόχου πωλήσεων και επιβολή μη εύλογου όρου συναλλαγής υπό τη μορφή της μη προβολής ανταγωνιστικών προϊόντων. Επίσης, η εταιρεία κατηγορείται ότι προέβη σε κάθετους περιορισμούς του ανταγωνισμού στο δίκτυο διανομής χονδρικής και ειδικότερα σε καθορισμό τιμών μεταπώλησης, με απαγόρευση ενεργητικών και παθητικών πωλήσεων και επιβολής ρήτρας μη άσκησης ανταγωνισμού.

Με άλλα λόγια, η ΕΛΑΪΣ - Unilever Hellas, σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, παρείχε πρόσθετες εκπτώσεις στους λιανεμπόρους που υπερέβαιναν έναν ορισμένο στόχο πωλήσεων. Τούτο από μόνο του θεωρείται συνήθης πρακτική. Οταν όμως προσφέρονται οι λεγόμενες αναδρομικές εκπτώσεις (εκπτώσεις δηλαδή για το σύνολο των αγορών και όχι μόνο για εκείνες που ξεπερνούν τον στόχο), τότε ενδέχεται να προκαλούν σημαντικό αποκλεισμό στην αγορά, δεδομένου ότι μπορεί να καθιστούν λιγότερο ελκυστικό για τους λιανεμπόρους να αλλάζουν προμηθευτή για μικρό μέρος της ζήτησης, εάν αυτό θα οδηγούσε σε απώλεια των αναδρομικών εκπτώσεων. Επιπλέον, αν και η απαγόρευση των λεγόμενων ενεργητικών πωλήσεων επιτρέπεται, δεν ισχύει το ίδιο για τις παθητικές πωλήσεις. Για παράδειγμα, δεν μπορεί ένας προμηθευτής να απαγορεύσει σε ένα σούπερ μάρκετ να πουλάει μέσω Διαδικτύου, που αποτελεί μία από τις πιο χαρακτηριστικές μορφές παθητικών πωλήσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισήγηση της Αρχής αφορά παραβάσεις της εταιρείας που ξεκινούν από το 1996 μέχρι πρόσφατα.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Unilever αναφέρει ότι «θα προσέλθει ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού προσκομίζοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που θα καταδείξουν την αβασιμότητα της εισηγητικής έκθεσης».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ