ΕΛΛΑΔΑ

Πανάκριβους πλήρωσαν οι φορολογούμενοι τρεις αυτοκινητόδρομους

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αυξημένο κόστος ανά χιλιόμετρο έως και κατά 69% σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό του, μείωση του αντικειμένου του έργου κατά 55% έναντι του αρχικού στόχου, ελλιπής προετοιμασία των έργων από τους εταίρους του δημόσιου τομέα και υπογραφή συμβάσεων με ιδιώτες παραχωρησιούχους προτού επιλυθούν σημαντικά προβλήματα.

Αυτά είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που εντοπίζει για την Ελλάδα η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για τρεις αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία, Μωρέας, Κεντρική Οδός).

Η έκθεση αφορά σε έργα ΣΔΙΤ με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στην ΕΕ την περίοδο 2000-2014 και έλαβε υπόψη της τα στοιχεία από 12 έργα σε 4 κράτη - μέλη που.

Στην Ελλάδα (η οποία είναι μακράν ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της ΕΕ, έχοντας λάβει το 59 % του συνολικού ποσού για όλη την ΕΕ, ή 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ), το κόστος ανά χιλιόμετρο των τριών αυτοκινητόδρομων που υποβλήθηκαν σε εξέταση αυξήθηκε έως και κατά 69 %, ενώ παράλληλα το αντικείμενο των έργων μειώθηκε έως και κατά 55 %.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε Συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες, ο κ. Oskar Herics, μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και αρμόδιος για την έκθεση, «για την ολοκλήρωση των πέντε αυτοκινητόδρομων που ελέγχθηκαν στην Ελλάδα και την Ισπανία χρειάστηκαν πρόσθετα δημόσια κεφάλαια ύψους σχεδόν 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ανάλογα προβλήματα με την Ελλάδα εντοπίσθηκαν από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο και στην Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία όπου υπήρξαν δειγματοληπτικοί έλεγχοι.

Όπως μάλιστα αναφέρεται ότι σε δύο έργα στη Γαλλία και την Ιρλανδία δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ μελέτη κόστους οφέλους πριν από την έναρξή τους, ενώ σημαντική είναι και η μείωση του ανταγωνισμού με την επιλογή του συγκεκριμένου μοντέλου, καθώς μόνο πολύ μεγάλες εταιρίες είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις οικονομικές και τεχνικές απαιτήσεις αυτών των έργων.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ