ΑΤΖΕΝΤΑ

Έκθεση: «Ο Fred Boissonnas στην Αίγυπτο»

Στο δρόμο προς το Σινά, Αίγυπτος 1929/1933. © Roussen Collection / Saint Catherine Foundation

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ξένη δημοσίευση

Στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138, εγκαινιάζεται την Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018 και ώρα 20:00, έκθεση αφιερωμένη στον σημαντικό Ελβετό φωτογράφο Fred Boissonnas. Η έκθεση θα διαρκέσει έως την Κυριακή 20 Μαΐου 2018.

Ο Ελβετός φωτογράφος Frédéric (Fred) Boissonnas (1858‒1946) προσκλήθηκε στην Αίγυπτο το 1929 από τον βασιλιά Φουάντ Α΄ προκειμένου να συγκεντρώσει φωτογραφικό υλικό για την πολυτελή έκδοση με τίτλο Égypte [Αίγυπτος] (Γενεύη, 1932). Με συνοδοιπόρο τον συμπατριώτη του εκδότη και συγγραφέα Paul Trembley, περιηγήθηκε την χώρα για έντεκα μήνες δημιουργώντας φωτογραφικές εικόνες οι οποίες αναφέρονταν τόσο στη μακραίωνη ιστορία της χώρας όσο και στην ταυτότητα του νεοσύστατου αιγυπτιακού κράτους.


Ο Fred Boissonnas φωτογραφίζει στην Αίγυπτο, 1929/1933. © Bibliotèque de Genève
 

Τον Μάιο του 1933 ο Fred Boissonnas επέστρεψε στην Αίγυπτο για την τελευταία, όπως αποδείχθηκε, φωτογραφική του αποστολή. Επισκέφθηκε για δεύτερη φορά την χερσόνησο του Σινά και τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης, ακολουθώντας τη διαδρομή των Ισραηλιτών έτσι όπως καταγράφεται στη βιβλική «Έξοδο». Οι εικόνες από το ταξίδι αυτό καθώς και οι εκτενείς χειρόγραφες σημειώσεις που κράτησε θα παρείχαν το υλικό για μία νέα έκδοση, παρόμοια με το Égypte, στην οποία δόθηκε ο προσωρινός τίτλος Au Sinaï [Στο Σινά]. Παρά τις προσπάθειες του Boissonnas, το βιβλίο δεν εκδόθηκε ποτέ.

Η έκθεση «Ο Fred Boissonnas στην Αίγυπτο» επικεντρώνεται στο φωτογραφικό του έργο για τα δυο αυτά βιβλία και διερευνά την εξελικτική πορεία της αισθητικής του καταξιωμένου φωτογράφου.  Οι ζωγραφικές και ατμοσφαιρικές εικόνες του βιβλίου που προέκυψαν από το πρώτο ταξίδι συνδιαλέγονται με τις φωτογραφικές του αναζητήσεις στο Όρος Σινά λίγα χρόνια αργότερα. Σε ηλικία εβδομήντα ετών πια, ο Boissonnas φαίνεται να αναπτύσσει μια πιο άμεση προσέγγιση επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στη γεωμετρική αφαίρεση, σε λοξές γωνίες λήψης και σε συνθήκες δραματικού φωτισμού.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ