Χατζηδάκης: «Αλλο η “Uber” και άλλο η “Beat”»

Χατζηδάκης: «Αλλο η “Uber” και άλλο η “Beat”»

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η θέση της Νέας Δημοκρατίας είναι κρυστάλλινη: είναι άλλο η UBER και άλλο η BEAT» ξεκαθάρισε από το βήμα της Ολομέλειας ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης και κάλεσε τον υπουργό Μεταφορών «να σταματήσει τη διαστρέβλωση γύρω από το θέμα αυτό».

Ενόψει της ονομαστικής ψηφοφορίας των διατάξεων του νομοσχεδίου με τις οποίες καθορίζεται το θεσμικό πλαίσιο για τις εταιρείες διαμεσολάβησης για τη μεταφορά επιβατών, ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε «για να το ακούσουν οι ταξιτζήδες και ο κόσμος» ότι για την ΝΔ είναι εντελώς ξεχωριστές περιπτώσεις οι δύο εταιρείες.

Ανέφερε συγκεκριμένα ότι η UBER είναι μια επιχείρηση που κινείται στην «γκρίζα ζώνη» και θα πρέπει να τύχει μιας αντιμετώπισης αντίστοιχης με αυτή που έχει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, με οδηγό τη σχετική απόφαση των ευρωπαϊκών κοινοτήτων. Από την άλλη πλευρά, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι η κυβέρνηση έρχεται να ρυθμίσει για την BEAT «για μια εταιρεία που έχει αγκαλιαστεί από 8.000 ταξιτζήδες και η οποία έχει βραβευθεί διεθνώς για ό,τι έχει πετύχει» και λειτουργεί προς όφελος του ταξιτζή και του πολίτη (με την παροχή επιχορήγησης κομίστρου) και έχει θεσπίσει τους κανόνες καλύτερων και περισσότερων υπηρεσιών.

«Γίνατε κίνημα ακρίβειας»

«Θέλετε να ελέγξετε κάποιες πλατφόρμες που παρέχουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο πλαίσιο των ταξί. Και λέτε ότι πρέπει να ελέγχονται αυτοί που επηρεάζουν την τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς κομίστρου εμμέσως ή αμέσως δια της παροχής εκπτώσεων ή επιδοτήσεων κομίστρου. Δηλαδή λέτε ότι όποιος δίνει την κανονική τιμή είμαστε μια χαρά, αλλά αν κάποιος προσφέρει καλύτερη τιμή υπάρχει πρόβλημα. Εσείς από κίνημα "δεν πληρώνω" γίνατε κίνημα υπέρ της ακρίβειας. Όταν είναι γνωστό ότι από αυτή τη ρύθμιση ωφελείται ο καταναλωτής και ο ταξιτζής, διότι εισπράττει ολόκληρο το κόμιστρο και επιβαρύνεται η ίδια η πλατφόρμα (σ.σ. εταιρεία). Ελέγχετε αυτούς, που επηρεάζουν τις κρίσιμες πτυχές της υπηρεσίας μεταφοράς θέτοντας προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα μεταφοράς πέραν των νομίμων. Δηλαδή αν η πλατφόρμα λέει ότι πρέπει να παρέχεις περισσότερες υπηρεσίες και να έχεις καλύτερο ταξί, εσείς λέτε όχι δεν θέλουμε, απαγορεύεται» είπε συγκεκριμένα ο κ. Χατζηδάκης. Απευθύνθηκε δε, προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας: «Αυτό είναι σουρεαλιστικό και έχετε καταθέσει κι ονομαστική ψηφοφορία για να αυτοεξευτελιστείτε πολιτικά. Απομακρυνθείτε από τα τερτίπια λαϊκισμού του κ. Σπίρτζη και σεβαστείτε την προσωπική σας πορεία».

Ακόμη ο κ. Χατζηδάκης, κατηγόρησε με έντονο ύφος την κυβέρνηση ότι «κοροϊδεύει τους ταξιτζήδες» με αιχμή τη ρύθμιση του 2012 με την οποία θεσπιζόταν ως όριο ελάχιστης μίσθωσης οι έξι ώρες, αφού -όπως είπε- τότε ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ταξιτζήδες, κατήγγειλαν ότι το όριο αυτό, συμβάλει στην υποκλοπή έργου από τους ταξιτζήδες.

Σήμερα ως κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ μείωσε το όριο του εξάωρου σε τρίωρο, είπε και ανέφερε: «Αυτό θέλω να το ακούσουν οι ταξιτζήδες». Απευθυνόμενος δε προς τα κυβερνητικά έδρανα είπε: «Ουαι υμίν γραμματείς και φαρισαίοι υποκριτές. Διότι υπάρχει το χοντρό δούλεμα, υπάρχει και ο ΣΥΡΙΖΑ. Όμως υπάρχουν και όρια στο δούλεμα των πολιτών».

Τέλος, σχετικώς με το άρθρο 88 για την ΥΠΑ, ο κ. Χατζηδάκης έθεσε το ερώτημα προς την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ: «Προβλέπει ότι τα κτίρια ή άλλες εγκαταστάσεις για τις ανάγκες της υπηρεσίας μισθώνονται από το Δημόσιο απευθείας κατά παρέκκλιση του νόμου και οι συμβάσεις καταρτίζονται από τον υπουργό Μεταφορών. Θα το ψηφίσετε κι αυτό για να δούμε πόσα βατράχια θα καταπιείτε;».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή