Βρετανία: αυστηρότερος νόμος για προσωπικά δεδομένα στο Facebook

Βρετανία: αυστηρότερος νόμος για προσωπικά δεδομένα στο Facebook

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΝΔΙΝΟ. Η «συγγνώμη» του Μαρκ Ζούκερμπεργκ αντιμετωπίστηκε με καχυποψία από πολιτικούς, διαφημιστές και επενδυτές, καθώς τα ερωτήματα για το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook, που βασίζεται στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των χρηστών, παραμένουν.

«Δεν είναι θέμα μιας εταιρείας να διαλέξει ποια είναι η κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στην προστασία της προσωπικής ζωής και στην καινοτόμο χρήση δεδομένων. Αυτούς τους κανόνες πρέπει να τους θέτουν η κοινωνία και η Βουλή», δήλωσε ο Βρετανός υπουργός Ψηφιακής Τεχνολογίας, Πολιτισμού, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού Ματ Χάνκοκ. «Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να τηρούν τη νομοθεσία και εμείς θα την κάνουμε πιο αυστηρή». Παράλληλα, η υπουργός Δικαιοσύνης της Γερμανίας, Καταρίνα Μπάρλεϊ, ζήτησε από το Facebook πληροφορίες σχετικά με το πόσο επηρεάστηκαν τα προσωπικά δεδομένα των 30 εκατομμυρίων Γερμανών χρηστών του κοινωνικού δικτύου.

Το Facebook δεν διαθέτει απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήματα γιατί το επιχειρηματικό του μοντέλο συνίσταται στο να ενθαρρύνει τη δημιουργία εφαρμογών στην πλατφόρμα του, από οποιονδήποτε το επιθυμεί, χωρίς να ελέγχει τι συμβαίνει με τα δεδομένα που αντλούν οι εφαρμογές από αυτό. Στο κείμενο με το οποίο ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ ζήτησε συγγνώμη για τις παραβιάσεις, την Τετάρτη, ανέφερε ότι από το 2014 και μετά, οι εφαρμογές του Facebook δίνουν πρόσβαση μόνο στα στοιχεία όσων τις χρησιμοποιούν, όχι και στα στοιχεία των φίλων τους (το χαρακτηριστικό αυτό είχε επιτρέψει στην εταιρεία Cambridge Analytica να αποκτήσει προσωπικά δεδομένα 50 εκατομμυρίων χρηστών, μέσα από μια εφαρμογή που είχαν κατεβάσει μόλις 300.000 φίλοι τους).

Ομως, πολλά προβλήματα παραμένουν, σύμφωνα με την εταιρεία λογισμικού ανοικτού κώδικα Mozilla, δημιουργό του προγράμματος περιήγησης Firefox, η οποία αποφάσισε να σταματήσει να διαφημίζεται στο Facebook. «Διαπιστώσαμε ότι οι τυπικές ρυθμίσεις του Facebook, ιδίως αυτές που αφορούν τρίτους, επιτρέπουν την πρόσβαση σε πολλά δεδομένα», ανέφερε η Mozilla. Παράλληλα, ο βρετανικός σύλλογος διαφημιζόμενων ISBA, που εκπροσωπεί χιλιάδες γνωστές μάρκες, απειλεί να αποσύρει την διαφήμιση από το Facebook αν οι έρευνες δείξουν ότι έγινε κακή χρήση των δεδομένων. «Θεωρούμε ότι η υπόθεση έχει περισσότερες πιθανότητες να κλιμακωθεί παρά να ατονήσει και ότι οι διαφημιστές επαναξιολογούν τις δαπάνες τους για προβολή όχι μόνο στο Facebook αλλά και σε άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες», υποστήριξε η εταιρεία μεσαζόντων της διαφημιστικής αγοράς Liberum.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή