ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

3,85% έως 4,4% το εύρος επιτοκίου για το ομολογιακό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Τα σχέδια της διοίκησης για τη χρήση των κεφαλαίων που θα αντληθούν καλύπτουν αρκετούς τομείς δραστηριοποίησης, ωστόσο η έμφαση δίνεται προς δύο κατευθύνσεις: τον κλάδο των παραχωρήσεων και τη χρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού. Ειδικά ως προς το πρώτο σκέλος και σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία στο ενημερωτικό της δελτίο, δρομολογείται η σύσταση νέας θυγατρικής εταιρείας, στην οποία θα εισφερθούν όλες οι συμμετοχές που έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε εταιρείες παραχωρήσεων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ξεκινά σήμερα η δημόσια προσφορά για το κοινό ομολογιακό δάνειο μέχρι του ποσού των 120 εκατ. ευρώ που δρομολογεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ το εύρος επιτοκίου καθορίστηκε μεταξύ 3,85% έως 4,4%. Μέχρι και την προσεχή Πέμπτη, θα εκδοθούν έως 120.000 κοινές, ανώνυμες ομολογίες, με ελάχιστο ποσό εγγραφής τα 1.000 ευρώ. Το αποτέλεσμα της δημόσιας προσφοράς θα ανακοινωθεί στις 4 Απριλίου.

Τα σχέδια της διοίκησης για τη χρήση των κεφαλαίων που θα αντληθούν, καλύπτουν αρκετούς τομείς δραστηριοποίησης, ωστόσο η έμφαση δίνεται προς δύο κατευθύνσεις: τον κλάδο των παραχωρήσεων και τη χρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού. Ειδικά ως προς το πρώτο σκέλος και σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία στο ενημερωτικό της δελτίο, δρομολογείται η σύσταση νέας θυγατρικής εταιρείας, στην οποία θα εισφερθούν όλες οι συμμετοχές που έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε εταιρείες παραχωρήσεων. Ειδικότερα, σε αυτήν εξετάζεται η μεταβίβαση των συμμετοχών στην Ιόνια Οδό (78,59% μέσω της εταιρείας Νέα Οδός), τον άξονα Ε65 της Κεντρικής Ελλάδας (66,6%), το 17% που διαθέτει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό (Κόρινθος - Πάτρα).

Στο μέλλον, στην εν λόγω εταιρεία θα εισφερθεί και η συμμετοχή στην υπό σύσταση εταιρεία παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, στο Ηράκλειο της Κρήτης, με τη σύμβαση για το εν λόγω έργο να προβλέπεται να υπογραφεί τους επόμενους μήνες. Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει αναληφθεί από την κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ινδικής GMR. Σημειωτέον, δε, ότι η εταιρεία διεκδικεί και άλλες συμβάσεις παραχώρησης, που αφορούν στην εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού (σε κοινοπραξία με τον γαλλικό όμιλο Egis Projects), αλλά και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, έργο το οποίο εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα χρησιμοποιήσει ποσό 64,6 εκατ. ευρώ για την άμεση (εντός δύο μηνών από την είσπραξη των κεφαλαίων) αναχρηματοδότηση του δανεισμού της, μέσω της μερικής προπληρωμής του τραπεζικού ομολογιακού δανείου ύψους 194 εκατ. ευρώ που έλαβε στις αρχές του προηγούμενου Δεκεμβρίου. Παράλληλα, από το υπόλοιπο ποσό, το 50%, δηλαδή περίπου 27 εκατ. ευρώ, θα χρησιμοποιηθεί εντός της προσεχούς τριετίας (μέχρι το τέλος του 2020) για τη συμμετοχή σε έργα που πραγματοποιούνται μέσω συμβάσεων ΣΔΙΤ ή συμβάσεων παραχώρησης (σε αυτές περιλαμβάνεται και το έργο στο Καστέλλι) και για τη συμμετοχή σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας δομικών υλικών ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι. Τα εναπομείναντα κεφάλαια θα αξιοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών της εταιρείας σε κεφάλαιο κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης του τραπεζικού δανεισμού.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει επενδύσει κεφάλαια 2 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και σήμερα απασχολεί 5.000 εργαζομένους σε 16 χώρες. Σημειωτέον, δε, ότι το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έπεται ανάλογης κι επιτυχημένης έκδοσης που πραγματοποίησε η θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή το περασμένο καλοκαίρι. Η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο «πράσινο» ομόλογο στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας κεφάλαια 60 εκατ. ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ