Μπακαλιάρος σκορδαλιά

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

​​«Αγώνας για τη λαϊκή κυριαρχία», την «αυτοδιάθεση», έμπνευση για τους «προοδευτικούς» ανθρώπους, μερικοί μόνον από τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του για την 25η Μαρτίου. Θα μπορούσαν να προσθέσουν κι άλλους, όπως αγώνας για την Αχτσιόγλου και τον Κατρούγκαλο. Είναι πάντως ευρέως παραδεκτόν ότι ο Λόρδος Βύρων και ο Σατωβριάνδος μπορεί να μην ήσαν ΣΥΡΙΖΑ, ήσαν όμως αριστεροί, με την προοδευτική έννοια του όρου. Ο συντάκτης της δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι η ακτινοβολία της έφτασε ώς τη Λατινική Αμερική, εξ ου και η συγγένεια του λαού της Βενεζουέλας με τον ελληνικό. Η συνταγή του μπακαλιάρου στηρίχθηκε στα πιο παραδοσιακά υλικά. Ακριβώς όπως τα αναφέρει ο Γιάννης Κορδάτος στον «Τσελεμεντέ» της ελληνικής ιστορίας. Την καλύτερη σκορδαλιά θα τη βρείτε στο βιβλίο συνταγών του Λεωνίδα Στρίγκου, που προσθέτει και λίγη Μόσχα στα υλικά. Τι Μόσχα του Στάλιν, τι του τσάρου. Μόσχα να ’ναι κι όπως να ’ναι. Μέλος της Κ.Ε. του ΚΚΕ ήταν ο άνθρωπος.

Αναρωτιέμαι πόσοι κάτω των πενήντα θα διαφωνούσαν με το κείμενο αν το διάβαζαν χωρίς να ξέρουν ότι φέρει την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ. Φοβάμαι λίγοι. Οι προοδευτικοί δάσκαλοι της μεταπολίτευσης, με οδηγό τον Κορδάτο, έχουν γαλουχήσει γενιές μαθητών. Ακόμη και όσοι αντιλαμβάνονταν πως από τη συνταγή λείπει το έθνος ή η θρησκεία, ακόμη και όσοι υπενθύμιζαν ότι όσοι ξεσηκώθηκαν ήσαν Ελληνες και ουχί Πορτογάλοι ή Πακιστανοί, κι έκαμαν και τον σταυρό τους, ακόμη κι αυτοί πόσα επιχειρήματα θα είχαν πρόχειρα να αντιπαραθέσουν. Μπορεί να συμφωνούμε ότι το πιάτο της 25ης Μαρτίου είναι ο μπακαλιάρος σκορδαλιά, νηστεύεις δεν νηστεύεις, όμως την ιστορική αφήγηση δεν τη βρήκαμε ακόμη. Και βέβαια έχουν γραφτεί σημαντικά έργα. Αναφέρομαι στη συλλογική συνείδηση της κοινής Ιστορίας.

Η εκδοχή περί «λαϊκής επανάστασης» κατέκτησε την ηγεμονία στην εκπαίδευση, διότι είχε να αντιμετωπίσει μιαν ενοχική «εθνική» εκδοχή. Η χρήση του προσδιορισμού «εθνικός» ήταν στην παρανομία για κάτι δεκαετίες. Τα κακογραμμένα βιβλία τα πιάνουν στα χέρια τους «προοδευτικοί» εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θεωρούν ότι το «’21 και η αλήθεια» του Σκαρίμπα τα λέει όλα και έτοιμοι είναι να πουν ότι ο Γέρος του Μοριά αγωνίστηκε για την ισότητα των δύο φύλων.

Ακόμη ένα επιχείρημα για τη «συντηρητική μεταρρύθμιση» στην εκπαίδευση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή