ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Aegean: Τα Α320neo και Α321neo παρέχουν εξοικονόμηση καυσίμου έως 15%

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που υποστήριζαν ότι η Aegean θα κατέληγε στη γνώριμη λύση της Airbus, καθώς ο σημερινός της στόλος αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από Airbus. Στελέχη της εταιρείας επιχείρησαν κατά τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης με τις δύο μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες να υπενθυμίσουν ότι και στο παρελθόν είχαν προχωρήσει σε αλλαγή κατασκευαστή. Η τότε ανανέωση του στόλου ξεκίνησε το 2007. Τα νέα αεροσκάφη, τύπου Airbus A320 και 321 αντικατέστησαν 15 Boeing 737 300/400, ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα ετήσιας επέκτασης της προσφερόμενης χωρητικότητας. Σημειώνεται ότι τα τελευταία 9 χρόνια, Aegean και Olympic Air παρέλαβαν 42 νέα αεροσκάφη, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη επένδυση η οποία είχε γίνει ποτέ στην αεροπορική αγορά της Ελλάδας.

Υστερα από σειρά διαπραγματεύσεων και μήνες συζητήσεων η Aegean κατέληξε στη λύση των A320neo και Α321neo, απορρίπτοντας την εναλλακτική της, που ήταν τα Boeing 737max. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πέραν της επιλογής του κινητήρα, η Airbus επικράτησε στη μάχη μεταξύ των δύο μεγάλων λόγω της διάθεσης του Α321neo, το οποίο είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας και εμβέλειας χωρίς να εμφανίζει αντίστοιχο τύπο αεροσκάφους η Boeing.

Τα νέα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo προσφέρουν δυνατότητες νέων υπηρεσιών προς τους επιβάτες, καθώς και αυξημένη εμβέλεια για επέκταση σε νέους προορισμούς και αγορές. Παράλληλα, ενισχύουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, μέσω ουσιαστικών ωφελειών που συμβάλλουν στη βελτίωση του λειτουργικού κόστους.

Τα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo με κινητήρες τεχνολογίας νέας γενιάς και Sharklets παρέχουν εξοικονόμηση έως 15% στην κατανάλωση καυσίμου, μείωση εκπομπών ρύπων και θορύβου, ενώ μπορούν να προσφέρουν ανάλογα με τον ακριβή τύπο και προδιαγραφές, πρόσθετη εμβέλεια από 600 έως και 1.500 χλμ. (δηλ. από 1-2 ώρες επιπλέον πτήσης). Τα αεροσκάφη παρέχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο κατασκευαστών κινητήρων, είτε της Pratt & Whitney (PW1100G-JM), είτε της CFM International (LEAP-1A). Η εταιρεία έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις και με τους δύο κατασκευαστές κινητήρων και αναμένεται να καταλήξει σε τελική επιλογή έως τον Ιούλιο του 2018.

«Συνεργαστήκαμε για 12 μήνες συστηματικά με τη συμμετοχή διαφορετικών ομάδων της Aegean για να διαμορφώσουμε και να αξιολογήσουμε τις προτάσεις των δύο υποψηφίων κατασκευαστών, πριν καταλήξουμε στην τελική επιλογή της Airbus. Στόχος μας ήταν να βελτιώσουμε τους όρους υποστήριξης για τα αεροσκάφη, αλλά και να ορίσουμε μια νέα αφετηρία για την καλύτερη αξιοποίησή τους. Η τεχνολογία των αεροσκαφών είναι εξαιρετική. Την έχουν, όμως, πολλές εταιρείες και γίνεται ουσιαστικό πλεονέκτημα, χάρη στους ανθρώπους μας που με το ήθος τους και τη συνεργασία τους θα φέρουν τη διαφοροποίηση, το κάτι παραπάνω, που θα μας επιτρέψει και πάλι να ξεχωρίσουμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ