ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απάντηση Daimler και BMW σε εταιρείες τύπου Uber

REUTERS, BLOOMBERG

Daimler και BMW θέλουν να ενώσουν, μέσω κοινοπραξίας, τις δραστηριότητές τους στην ενοικίαση οχημάτων (Car2Go και DriveNow, αντίστοιχα), στις πλατφόρμες διασύνδεσης οδηγών-επιβατών, στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και στον εντοπισμό χώρων στάθμευσης μέσω ηλεκτρονικής πλοήγησης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H «ισχύς εν τη ενώσει» είναι το σύνθημα των αυτοκινητοβιομηχανιών Daimler και BMW, οι οποίες είναι αντιμέτωπες με τις προκλήσεις της νέας εποχής. Οι δύο γερμανικές εταιρείες θέλουν να ενώσουν, μέσω κοινοπραξίας, τις δραστηριότητές τους στην ενοικίαση οχημάτων (Car2Go και DriveNow, αντίστοιχα), στις πλατφόρμες διασύνδεσης οδηγών-επιβατών, στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και στον εντοπισμό χώρων στάθμευσης μέσω ηλεκτρονικής πλοήγησης. Ουσιαστικά θέλουν να απαντήσουν στον ανταγωνισμό που προέρχεται όχι πια από τις συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά από εταιρείες της ψηφιακής οικονομίας, όπως είναι η Uber, με την πλατφόρμα σύνδεσης ιδιωτών οδηγών και πελατών, και η κινεζική Didi Chuxing. Η τελευταία απασχολεί 9.000 υπαλλήλους, εκ των οποίων το 40% είναι γυναίκες, και παρέχει ευρεία γκάμα υπηρεσιών μεταφοράς, από ιδιωτικό ταξί και ενοικίαση αυτοκινήτου μέχρι μινιμπάς και ενοικίαση ποδηλάτου.

Απάντηση

Η αντίδραση των Daimler και BMW είναι αξιοπρόσεκτη. «Είμαστε πρωτοπόροι στην κατασκευή αυτοκινήτων, αλλά δεν πρόκειται να αφήσουμε άλλους να σχεδιάσουν τις υπηρεσίες μεταφοράς και μετακίνησης στα αστικά κέντρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Ζέτσε. (Το πιο γνωστό εμπορικό σήμα της Daimler είναι η Mercedes.) Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ΡwC, αν οι συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αναπτύξουν νέες δραστηριότητες, γρήγορα θα περιθωριοποιηθούν από τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην αγορά και διαθέτουν άφθονη ρευστότητα. Η απάντηση, όπως παρατηρεί η PwC, είναι να προσφέρουν υπηρεσίες μεταφοράς και μετακίνησης ανθρώπων, χρεώνοντας ανά μίλι ή ανά χιλιόμετρο. Ενδεχομένως, σύμφωνα με το κακό σενάριο, οι συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες να δουν το μερίδιό τους στα παγκόσμια κέρδη του κλάδου να μειωθεί από το 85% στο 50% έως το 2030.

Οι Daimler και ΒΜW θέλουν να προσφέρουν στον καταναλωτή ένα σύστημα έξυπνων και διαρκώς διασυνδεδεμένων μεταξύ τους υπηρεσιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Αξιοπρόσεκτη, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και τις ανάγκες, είναι η εταιρεία Car2Go της Daimler, η οποία ασχολείται με την ενοικίαση οχήματος είτε το χρειάζεσαι για 1 λεπτό είτε για 10 ημέρες. Δεν πληρώνεις βενζίνη, ασφάλεια και άλλα συναφή, το εντοπίζεις σε ειδικούς χώρους στην πόλη, το παίρνεις, το οδηγείς, το αφήνεις και υπάρχει χρονοχρέωση. Στη Μαδρίτη το 1 λεπτό κοστίζει από 21 λεπτά του ευρώ και το 24ωρο από 59 ευρώ, όταν οι τιμές για το Βερολίνο είναι από 26 λεπτά και 79 ευρώ, αντιστοίχως.

Ο αναλυτής του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας Αρντ Ελινγκχορστ επισημαίνει ότι η η κοινοπραξία Daimler - BMW θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, εφόσον καταφέρει να τους προσφέρει μια λύση για τις ανάγκες τους του τύπου «όλα σε ένα». «Είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η συνεργασία σε όλο το εύρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, αν θέλουν οι εταιρείες να μετατρέψουν τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης σε μηχανές παραγωγής χρήματος», τόνισε ο κ. Ελνγκχορστ. Πιστεύοντας ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα εγκρίνουν τη συμφωνία, η Daimler αναμένει τα μεικτά της κέρδη να αυξηθούν ελαφρώς, όπως ακριβώς και η BMW. Τέλος, αναφέρεται ότι στις αρχές Μαρτίου η Daimler αγόρασε το 25% που είχε η Europcar στην Car2Go αντί 70 εκατ. ευρώ. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι πρόκειται για κίνηση που προετοιμάζει το έδαφος για τη συνεργασία της με την BMW.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ