ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τεχνολογικοί γίγαντες ψάχνουν πελάτες στα σχολεία των ΗΠΑ

Το νέο iPad διαθέτει αποθηκευτικό χώρο 200 gigabyte και συνοδεύεται από ένα ηλεκτρονικό μολύβι, το Apple Pencil, το οποίο τιμάται 89 δολάρια. Η Apple, επίσης, παρουσίασε τον κύκλο μαθημάτων «Everyone Can Create», που μπορεί να βοηθήσει τους δασκάλους να διδάξουν καλλιτεχνικά μαθήματα στα παιδιά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οι αμερικανικοί κολοσσοί υψηλής τεχνολογίας εμπλέκονται σε έναν σκληρό «πόλεμο», ο οποίος λαμβάνει χώρα στις σχολικές αίθουσες. Συγκεκριμένα, η Apple κατασκεύασε ένα iPad το οποίο προσφέρει υπηρεσίες και εφαρμογές κατάλληλες για χρήση από τις δασκάλες και τους δασκάλους αλλά και από τους μαθητές. Αυτό αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ της η εφημερίδα The New York Times. Στόχος της Apple είναι να φτάσει και να ξεπεράσει την Google σε αυτό το πεδίο, η οποία εδώ και αρκετό καιρό είναι πρωτοπόρος στην αμερικανική εκπαίδευση, προσφέροντας τους Chromebook, τους φθηνούς φορητούς υπολογιστές της. Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αυτός ο «πόλεμος» μαίνεται τα τελευταία τριάντα χρόνια, με τις τεχνολογικές εταιρείες να εκπαιδεύουν και να καθοδηγούν καταλλήλως τους αυριανούς πελάτες τους. Αρχισαν με την παραγωγή λογισμικού και την κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών που απευθύνονταν σε φοιτητές και φοιτήτριες και σταδιακά κατέβασαν τον ηλικιακό στόχο τους. Σήμερα, η Apple, η Google, η Microsoft και η Amazon στρέφονται σε μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στους δασκάλους τους.

Εργαλεία

Το νέο iPad προσφέρεται στους Αμερικανούς μαθητές στην προνομιακή τιμή των 299 δολαρίων έναντι 329 δολαρίων που κοστίζει για τους ενήλικους πελάτες. Ουσιαστικά, κοστίζει όσο και το προηγούμενο iPad. Με οθόνη 9,7 ιντσών (σχεδόν 25 εκ.) και αυξημένο αποθηκευτικό χώρο στα 200 από τα 5 gigabyte, συνοδεύεται από ένα ηλεκτρονικό μολύβι, το Apple Pencil, το οποίο τιμάται 89 δολάρια. Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε την κυκλοφορία και ενός νέου εκπαιδευτικού λογισμικού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις εν λόγω συσκευές. Σε αυτό ενσωματώνεται η εφαρμογή Schoolwork, η οποία διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς να φτιάχνουν εργασίες και να παρακολουθούν, αφότου τις αναθέσουν, πώς υλοποιούνται από τους μαθητές. Η Apple, επιπλέον, παρουσίασε τον κύκλο μαθημάτων «Everyone Can Create», που μπορεί να βοηθήσει τους δασκάλους να διδάξουν καλλιτεχνικά μαθήματα στα παιδιά.

«Επειδή οι τέχνες και η τεχνολογία μπορούν να συνεργαστούν δημιουργικά, μπορούμε να φτιάξουμε αξιόλογα προϊόντα και εργαλεία που να βοηθούν στην καλύτερη εκτέλεση του διδακτικού έργου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Apple Tιμοθι Κουκ. Η Amazon, η τελευταία που συμμετέχει στον «πόλεμο», θα προσφέρει στους μαθητές πρόσβαση στο δίκτυο λογισμικού νέφους της, το οποίο ονομάζεται Amazon Web Services.

«Αυτοί οι όμιλοι γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να διαμορφώσουν έναν τρόπο σκέψης στα μικρά παιδιά», επισημαίνει o Λιν Xoυάνγκ, διευθυντής Ερευνας στην εταιρεία ερευνών αγοράς International Data Corporation.

Σήμερα, η Apple πρέπει να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Κάποτε ήταν κυρίαρχη στα σχολεία με τους iMac και τα iPad, αλλά μετά εμφανίστηκε η Google και την παραγκώνισε με τα Chromebooks. Επίσης, δημιούργησε ένα ειδικό σχολικό λογισμικό. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να τηρούν απουσιολόγιο, να αναθέτουν εργασίες για το σπίτι και να διεκπεραιώνουν και άλλα καθήκοντα. Χρησιμοποιούν το λογισμικό νέφος, οπότε μπορούν να διαμοιραστούν τα δεδομένα, τις ασκήσεις και την διδακτέα ύλη μεταξύ όλων των μαθητών και μαθητριών ανεξαρτήτως συσκευής. Οι σχολικές διευθύνσεις χρησιμοποιούν έναν κεντρικό ηλεκτρονικό πίνακα για να διαχειρίζονται χιλιάδες συσκευές. Επίσης, για τις εξετάσεις τους χρησιμοποιούν αποκλειστικά Chromebooks.

Στις ΗΠΑ πέρυσι πουλήθηκαν σε γυμνάσια και σε λύκεια 12,4 εκατ. ταμπλέτες και φορητοί υπολογιστές αντί 5,4 δισ. δολαρίων. Το 58% αφορά τα Chromebooks της Google, η οποία το 2012 είχε αμελητέα παρουσία, αναφέρουν οι ΝΥΤ. Το διάστημα αυτό, το μερίδιο της Apple από σχεδόν 50% μειώθηκε στο 22%, ενώ το αντίστοιχο της Microsoft ελαττώθηκε από 45% στο 18%, σύμφωνα με την International Data Corporation. Ωστόσο, επί των συνολικών εσόδων 5,4 δισ. δολαρίων, τα 2,1 δισ. δολ. είναι της Apple και 1,95 δισ. δολ. της Google.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ