Απόστολος Λακασάς ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

«Αγχομετρητής» ρυθμίζει τον αριθμό εισακτέων

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το 2015, επί υπουργίας Αριστείδη Μπαλτά, ο συνολικός αριθμός θέσεων στα ΑΕΙ μειώθηκε στις 68.345 από 70.305 το 2014. Η μείωση δεν ήταν ομοιόμορφη. Σε τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων και ΤΕΙ οι θέσεις αυξήθηκαν, ενώ, αντίστροφα, μειώθηκαν οι θέσεις στα κεντρικά ιδρύματα. Ωστόσο, η απόφαση Μπαλτά έκρυβε ένα «λογιστικό τέχνασμα», αφού επέτρεπε μετά τις μετεγγραφές να επέλθει ισορροπία μεταξύ των περιφερειακών ΑΕΙ (που «χάνουν» φοιτητές) και των κεντρικών (που τους υποδέχονται).

Ωστόσο, ο κ. Μπαλτάς επικρίθηκε –ακόμη και από... συντρόφους του, και εντός του υπουργείου– ότι «η πρώτη φορά Aριστερά μείωσε τον αριθμό των εισακτέων»!

Το 2016 στον θώκο του υπουργείου Παιδείας βρέθηκε ο Νίκος Φίλης, το επιτελείο του οποίου αποφάσισε να αυξήσει ελαφρώς τον συνολικό αριθμό στις 69.985 θέσεις, δίνοντας ωστόσο την αύξηση στα ΤΕΙ –κατά 2.000 άτομα–, ενώ στα πανεπιστήμια οι θέσεις μειώθηκαν κατά 345. Η απόφαση αιτιολογήθηκε από το ειδικό βάρος που πρέπει να δοθεί στην τεχνολογική εκπαίδευση σε μια χώρα που έχει γεμίσει με ανέργους αποφοίτους πανεπιστημίου.

Το 2017 ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου άφησε τον συνολικό αριθμό στα ίδια επίπεδα με το 2016 –69.490 έναντι 69.985–, όμως τα κεντρικά πανεπιστήμια έχασαν 850 θέσεις και τα ΤΕΙ άλλες 215. Στον αντίποδα, ο αριθμός εισακτέων στα περιφερειακά ιδρύματα αυξήθηκε.

Χθες, ο κ. Γαβρόγλου εκτίναξε τον αριθμό κατά 3.966 θέσεις σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Μάλιστα, υποστήριξε ότι οι υποψήφιοι θα έχουν λιγότερο άγχος επειδή αυξήθηκαν οι θέσεις προς διεκδίκηση. Ωστόσο, ο ίδιος ανέφερε πως «πολλά παιδιά μπαίνουν σε τμήματα που είναι η 30ή τους επιλογή, άλλων είναι η 58η επιλογή. Μόνο το 30% σπουδάζει στα δέκα πρώτα τμήματα που έχει δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο». Τότε πώς η αύξηση του αριθμού σε όλα τα τμήματα θα έχει θετικό αντίκτυπο και θα μειώσει το άγχος, όπως επαγγέλλεται ο κ. Γαβρόγλου; Ρητορικά ερωτήματα σε μια ιστορία απολύτως ευκρινή: οι συνεχείς αλλαγές υπουργών υποδηλώνουν την έλλειψη ουσιαστικής στρατηγικής στην Παιδεία. Βασική σταθερά αποδεικνύεται ο μικροκομματικός λαϊκισμός γύρω από τον αριθμό των εισακτέων. Και, δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι να τον υπηρετήσουν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ