ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μείωση πωλήσεων και αύξηση κερδών για ΦΑΓΕ το 2017

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με μείωση των πωλήσεων, αλλά αύξηση των καθαρών κερδών της, αποκομίζοντας οφέλη από την πορεία των συναλλαγματικών ισοτιμιών, έκλεισε το 2017 για τη γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ. Η εταιρεία εξακολουθεί να καταγράφει μείωση πωλήσεων στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ, θεωρεί, ωστόσο, ότι η ανάπτυξη του ελληνικού γιαουρτιού εκτός συνόρων εξακολουθεί να έχει δυναμική και ετοιμάζεται να προσθέσει νέες αγορές στις 44 στις οποίες ήδη δραστηριοποιείται.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε χθες η εταιρεία, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν το 2017 σε 619,6 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας μείωση 5,2% σε σύγκριση με το 2016. Η υποχώρηση αυτή αποδίδεται στη μείωση της αξίας πωλήσεων κατά 5,7% στις ΗΠΑ, αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 5,2% στην Ελλάδα και κατά 1,5% στην Ιταλία. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων, κατά 8,1% συνολικά, ενώ ειδικά στην Ελλάδα υποχώρησε κατά 19,3%. Ο όγκος πωλήσεων στις ΗΠΑ υποχώρησε κατά 6,5% και στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 10%, ενώ αντιθέτως αυξήθηκε κατά 1,3% στην Ιταλία. Τα καθαρά κέρδη της ΦΑΓΕ ανήλθαν το 2017 σε 86,4 εκατ. δολάρια έναντι 61,5 εκατ. δολάρια το 2016.

Η υποχώρηση των πωλήσεων της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ σχετίζεται με τη συνολικότερη κάμψη της αγοράς γιαουρτιού για δεύτερο συνεχή χρόνο. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που επικαλείται στην οικονομική της έκθεση η γαλακτοβιομηχανία, το 2017 η αξία της αμερικανικής αγοράς γιαουρτιού υποχώρησε κατά 4,2%, στα 6,45 δισ. δολάρια.

Πάντως, η κατηγορία του λευκού γιαουρτιού (χωρίς γεύσεις και άρωμα φρούτων κ.λπ.), εκεί όπου η ΦΑΓΕ έχει κυρίαρχο ρόλο, οι απώλειες ήταν λιγότερες, της τάξεως του 1,5% σε σύγκριση με το 2016.

Αντιθέτως, σε άνοδο είναι η αγορά γιαουρτιού στο Ηνωμένο Βασίλειο (1,6% σε όγκο και 0,6% σε αξία) και μάλιστα με πολύ ταχύτερους ρυθμούς αναπτύσσεται η κατηγορία του γιαουρτιού ελληνικού τύπου (7,9% σε όγκο και 9,3% σε αξία). Η ΦΑΓΕ κατέχει μερίδιο 12,8% στην εν λόγω κατηγορία, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να κυριαρχούν, έχοντας μερίδιο αγοράς 25,5%.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, την Ελλάδα, όπου η ΦΑΓΕ κατέχει τα πρωτεία, διαπιστώνεται από το δεύτερο μισό του 2017 ανάκαμψη των πωλήσεων γιαουρτιού, η οποία αποδίδεται στην επαναδραστηριοποίηση του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ