ΕΛΛΑΔΑ

Ταχύτερα, φέτος, οι βαθμοί των Πανελλαδικών

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση, Πανελλήνιες Εξετάσεις

Κατά δύο ημέρες θα είναι μικρότερη η διάρκεια των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, γεγονός που θα φέρει χαμόγελα στους υποψηφίους και στους γονείς τους. Και αυτό, διότι θα ανακοινωθούν γρηγορότερα οι βαθμολογίες. Ειδικότερα, έως και σήμερα μπορούν οι υποψήφιοι να δηλώσουν συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Εκτός απροόπτου, στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το οποίο θα είναι μικρότερο σε διάρκεια σε σχέση με πέρυσι λόγω κατάργησης της εξέτασης στην Ιστορία και στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας των Γενικών Λυκείων.

Πέρυσι οι εξετάσεις ξεκίνησαν στις 6 Ιουνίου για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ και στις 7 Ιουνίου για τα ΓΕΛ, και δεν αναμένονται αλλαγές φέτος, ούτε και στη σειρά των μαθημάτων. Οι εξετάσεις πάντα ξεκινούν με τη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας (στην οποία περιλαμβάνεται η Εκθεση). Ωστόσο η μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων θα οδηγήσει σε επίσπευση της ανακοίνωσης των βαθμών, που πέρυσι έγινε στις 29 Ιουνίου. Το διδακτικό έτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση λήγει στις 30 Ιουνίου και έως τις 30 Απριλίου θα εκδοθεί υπουργική απόφαση με το χρονοδιάγραμμα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο προχωρεί τη διαδικασία ενοποίησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (με έδρα τη Θεσσαλονίκη) με τα ΤΕΙ Κεντρικής Ελλάδος και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Χθες μάλιστα όρισε επιτροπή για να συζητήσει το θέμα.

Από την άλλη, τρία πανεπιστήμια διαμαρτύρονται για την πρόταση της Συγκλήτου του Παν. Αθηνών να ιδρυθεί Τμήμα Κοινωνιολογίας στη Σχολή Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών (όπως παρουσίασε η «Κ» στις 12 Μαρτίου).

Συγκεκριμένα, τα Τμήματα Κοινωνιολογίας σε Πάντειο Πανεπιστήμιο, Παν. Κρήτης και Παν. Αιγαίου σε κοινή ανακοίνωση αναφέρουν ότι «αν και το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της κοινωνιολογικής γνώσης σε μια περίοδο ραγδαίων κοινωνικών αλλαγών, που συνοδεύονται με καταστάσεις κρίσης, ανασφάλειας και κοινωνικού αποκλεισμού, είναι αξιοσημείωτο, ωστόσο, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τα προβλήματα που μαστίζουν την πανεπιστημιακή εκπαίδευση των κοινωνιολόγων: μικρή απορροφητικότητα των πτυχιούχων Κοινωνιολογίας στην αγορά εργασίας, αναντίστοιχη βέβαια με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, υποχρηματοδότηση της κοινωνιολογικής έρευνας, ελλιπής στελέχωση των υπαρχόντων τμημάτων και οικονομικές δυσκολίες των φοιτητών Κοινωνιολογίας στην περίοδο της κρίσης. Σε αυτές τις συνθήκες η δημιουργία ενός επιπλέον Τμήματος Κοινωνιολογίας, σε μια πόλη στην οποία μάλιστα λειτουργεί από το 1983 ένα άλλο τμήμα με το ίδιο αντικείμενο, δεν θα λύσει κανένα από τα υφιστάμενα προβλήματα. Τουναντίον, θα οδηγήσει σε υπερσυγκέντρωση φοιτητών και πτυχιούχων Κοινωνιολογίας στην Αθήνα, θα εντείνει τα προβλήματα των άλλων τμημάτων και θα επιδεινώσει τις προοπτικές εργασιακής ένταξης των αποφοίτων μας, εφόσον θα αυξήσει αδικαιολόγητα την προσφορά πτυχιούχων Κοινωνιολογίας».

Αυτοαξιολόγηση και στα ιδιωτικά σχολεία

Ο νόμος για τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης που θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή αφορά και τα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε συνάντηση που είχε με την ηγεσία της ομοσπονδίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Αυτό, ουσιαστικά, σημαίνει ότι τα ιδιωτικά σχολεία θα αυτοαξιολογούνται κατά τον ίδιο τρόπο με τα δημόσια σχολεία και ότι οι αρμοδιότητες των νέων οργάνων υποστήριξης του έργου στα σχολεία θα εκτείνονται και στα ιδιωτικά.

Επίσης, στο ίδιο πλαίσιο με τους συναδέλφους τους στα δημόσια θα υπόκειται οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές των ιδιωτικών σχολείων, οι οποίοι θα αξιολογούνται από τον σύλλογο διδασκόντων και από τον αρμόδιο διευθυντή Εκπαίδευσης. Οπως διευκρίνισαν χθες αρμοδίως στελέχη του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο μέτρων δεν περιλαμβάνεται η επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων. Αρα δεν θα αλλάξει ο τρόπος επιλογής τους.

Ο κ. Γαβρόγλου, τέλος, ανήγγειλε την έναρξη διαλόγου μετά το Πάσχα για μια σειρά ζητημάτων που αφορούν τον κλάδο, όπως τα κέντρα μελέτης, τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ