ΕΛΛΑΔΑ

Από τις Βρυξέλλες στην Αθήνα για δικτύωση

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

Αναμνηστική φωτογραφία όλων των συμμετεχόντων μετά το επίσημο δείπνο στο Μουσείο της Ακρόπολης, που έκλεψε τις εντυπώσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Απόλαυσαν τη φωτισμένη Ακρόπολη, παρακολούθησαν ιδιωτική ξενάγηση στο μουσείο, συνομίλησαν με ορισμένα λαμπρά μυαλά της χώρας και γνώρισαν τις δυναμικότερες ελληνικές επιχειρήσεις. Ο λόγος για 16 κορυφαίους επαγγελματίες στον τομέα των public affairs από 12 ευρωπαϊκές χώρες, που βρέθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης των μελών του Ιnterel Global Partnership (IGP). Επισημαίνεται ότι το Interel Global Partnership αποτελεί το μεγαλύτερο παγκόσμιο δίκτυο ανεξάρτητων εταιρειών public affairs σε 70 χώρες. Η έδρα του δικτύου είναι στις Βρυξέλλες, όπου ανέκαθεν γίνονταν οι ετήσιες συναντήσεις των μελών του ευρωπαϊκού της σκέλους. Φέτος, για πρώτη φορά το πρωτόκολλο «έσπασε» χάρη στην πειστική επιχειρηματολογία που ανέπτυξε η ελληνική εταιρεία του δικτύου, Rollerdeck Associates.

«Ημουν πεπεισμένος ότι η εν λόγω συνάντηση έπρεπε να αποκτήσει εξωστρέφεια», εξηγεί στην «Κ» ο διευθυντής της εταιρείας Γιάννης Κοφίνης, που είχε έως σήμερα παρευρεθεί σε συναντήσεις κεκλεισμένων των θυρών στις Βρυξέλλες, όπου συμμετείχαν μόνον οι εκπρόσωποι εταιρειών. «Προέβαλα τη χώρα μας ως το καταλληλότερο μέρος, διότι η Ελλάδα παρουσιάζει τη δεδομένη στιγμή μεγάλο γεωπολιτικό ενδιαφέρον, ενώ ταυτόχρονα ο τομέας των public affairs εδώ είναι πλήρως αρρύθμιστος, συνεπώς το έδαφος είναι γόνιμο για ζυμώσεις», αναφέρει ο κ. Κοφίνης, που αποσκοπούσε να συμβάλει στην αντιστροφή του αρνητικού κλίματος εις βάρος της Ελλάδας.

Η πρότασή του βρήκε ευήκοα ώτα. Ετσι, στις 26 και 27 Μαρτίου η συνάντηση έλαβε χώρα στην Αθήνα, όπου οι Ευρωπαίοι επισκέπτες, άνθρωποι με επιρροή στα κέντρα λήψης αποφάσεων, δεν περιορίστηκαν σε μια μεταξύ τους συζήτηση. «Στη διάρκεια του επίσημου δείπνου της συνόδου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπροσώπους από την πολιτική και τη διπλωματία, όπως και με κορυφαία στελέχη από δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως ο τουρισμός, οι κατασκευές, το real estate κ.ά.». περιγράφει ο ίδιος, «είχε προηγηθεί η ξενάγηση στο Μουσείο που συνεπήρε τους φιλοξενουμένους, όπως και η αδιάλειπτη θέα στην Ακρόπολη». Ταυτόχρονα, παρακολούθησαν εισηγήσεις από τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ Δημήτρη Λιάκο και από τον αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κωστή Χατζηδάκη. Παρά τη διαφορετική ιδεολογική προσέγγιση των δύο πολιτικών, «έδωσαν και οι δύο το ίδιο μήνυμα ότι η Ελλάδα έχει πάψει να βρίσκεται ένα βήμα πριν από τον γκρεμό».

Τα οφέλη από την εν λόγω πρωτοβουλία ήταν πολυεπίπεδα. «Από τους συμμετέχοντες κανείς δεν είχε ποτέ επαφή με Ελλάδα, ό,τι γνώριζαν ήταν μέσω τρίτων ή των ΜΜΕ», διευκρινίζει. «Πολλοί εξεπλάγησαν βλέποντας δύο νέους, καταρτισμένους και μετριοπαθείς πολιτικούς». Αλλοι εντυπωσιάστηκαν από το μουσείο ή ακόμα και από την Αττική Οδό. «Δεν φανταζόμουν ότι η Ελλάδα είχε τέτοιες υποδομές», σχολίαζαν στον Ελληνα οικοδεσπότη. Κατέστη σαφές ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί πόλος έλξης για τέτοιου τύπου συναντήσεις. «Ανεβάσατε πολύ τον πήχυ», ανέφεραν μεταξύ αστείου και σοβαρού.

Η επικοινωνία στάθηκε αφορμή να συνειδητοποιήσουν οι Ελληνες επιχειρηματίες την αναγκαιότητα να εκπροσωπούνται τα συμφέροντά τους και στις Βρυξέλλες, όπως και να αναλογιστούν τη δαιμονοποιημένη συχνά έννοια του lobbying. «Εχει φτάσει η ώρα να οριστούν κανόνες λογοδοσίας και διαφάνειας στις σχέσεις πολιτικής και επιχειρήσεων, όπως π.χ. στις ΗΠΑ, ώστε να σπάσει ο φαύλος κύκλος της διαπλοκής και να αναδειχθούν τα οφέλη που απορρέουν από το lobbying».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ