Με επιτόκιο 3,95% άντλησε 120 εκατ. ευρώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Με επιτόκιο 3,95% άντλησε 120 εκατ. ευρώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η έκδοση του νέου επταετούς ομολόγου του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την εταιρεία να αντλεί 120 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,95%. Σημειωτέον, δε, ότι η υπερκάλυψη ήταν τέτοια, που το ποσό που συγκεντρώθηκε προσέγγισε τα 250 εκατ. ευρώ, δηλαδή υπερδιπλάσιο του αρχικά ζητούμενου. Η εν λόγω εξέλιξη αποτελεί και σαφές δείγμα εμπιστοσύνης των επενδυτών στις μακροπρόθεσμες προοπτικές του ελληνικού κατασκευαστικού και ενεργειακού ομίλου. Υπενθυμίζεται ότι τα σχέδια της διοίκησης για τη χρήση των κεφαλαίων που θα αντληθούν, καλύπτουν αρκετούς τομείς δραστηριοποίησης, ωστόσο η έμφαση δίνεται προς δύο κατευθύνσεις, τον κλάδο των παραχωρήσεων και τη χρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού. Ειδικά ως προς το πρώτο σκέλος και σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η εταιρεία στο ενημερωτικό της δελτίο, δρομολογείται η σύσταση νέας θυγατρικής εταιρείας (προϋπόθεση είναι η λήψη έγκρισης και από τις τράπεζες), στην οποία θα εισφερθούν όλες οι συμμετοχές που έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε εταιρείες παραχωρήσεων. Ειδικότερα, σε αυτήν εξετάζεται η μεταβίβαση των συμμετοχών στην Ιόνια Οδό (78,59% μέσω της εταιρείας Νέα Οδός), στον άξονα Ε65 της Κεντρικής Ελλάδας (66,6%), το 17% που διαθέτει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό (Κόρινθος – Πάτρα).

Στο μέλλον, στην εν λόγω εταιρεία θα εισφερθεί και η συμμετοχή στην υπό σύσταση εταιρεία παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, στο Ηράκλειο της Κρήτης, με τη σύμβαση για το εν λόγω έργο να προβλέπεται να υπογραφεί τους επόμενους μήνες. Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει αναληφθεί από την κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ινδικής GMR. Σημειωτέον, δε, ότι η εταιρεία διεκδικεί και άλλες συμβάσεις παραχώρησης, που αφορούν στην εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού (σε κοινοπραξία με τον γαλλικό όμιλο Egis Projects), αλλά και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, έργο το οποίο εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

Παράλληλα, η εταιρεία διεκδικεί αυτήν την περίοδο κι άλλα σημαντικά έργα, αρχής γενομένης από την κατασκευή της Green Line, της νέας γραμμής μετρό (Light Rail Track) στην πόλη της Ιερουσαλήμ. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 2 δισ. ευρώ, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να συμμετέχει σε κοινοπραξία με τη ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και την ισραηλινών συμφερόντων Pangea Projects Israel Ltd. Η εν λόγω κοινοπραξία προκρίθηκε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, που προβλέπει την κατάθεση οικονομικών και τεχνικών προσφορών.

Επίσης, στις 20 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί η επόμενη φάση του διαγωνισμού για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης που περιλαμβάνει την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από τους ομίλους οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο πλαίσιο της πρώτης φάσης. Ο λόγος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την εταιρεία Belterra, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη. Φορέας υλοποίησης του έργου, που αφορά στην αξιοποίηση έκτασης 670 στρεμμάτων (πρώην στρατόπεδο Γκόνου) για την ανάπτυξη αποθηκευτικών χώρων, είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ. Εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια της παραχώρησης εκμετάλλευσης είναι 50 χρόνια.

Μεταξύ άλλων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα χρησιμοποιήσει ποσό 64,6 εκατ. ευρώ για την άμεση (εντός δύο μηνών από την είσπραξη των κεφαλαίων) αναχρηματοδότηση του δανεισμού της, μέσω της μερικής προπληρωμής του τραπεζικού ομολογιακού δανείου ύψους 194 εκατ. ευρώ που έλαβε στις αρχές του προηγούμενου Δεκεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή