Ο αρχιτέκτονας της συγχώνευσης της Renault με τη Nissan

Ο αρχιτέκτονας της συγχώνευσης της Renault με τη Nissan

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Renault προσέλαβε τον Κάρλος Γκοσν το 1996 για να τη βοηθήσει να ανακάμψει, έχοντας διαπιστώσει τα θετικά αποτελέσματα που πέτυχε με την αναδιάρθρωση της εταιρείας ελαστικών Michelin. Επειτα από έναν χρόνο, το 1997, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να καταγράψει κέρδη.

Δύο χρόνια μετά, ο κ. Γκοσν πέτυχε τη συμμαχία της Renault με την ιαπωνική Nissan, διασώζοντας την τελευταία από τη χρεοκοπία. Επειτα από 10 χρόνια, η Renault εξαγόρασε το 30% της ρωσικής AvtoVaz, της μητρικής εταιρείας των αυτοκινήτων Lada. Τον Οκτώβριο του 2016 ενσωμάτωσε στη συμμαχία Renault-Nissan τη Mitsubishi Motors, η οποία πάλευε να επιβιώσει μετά το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων από τα οχήματά της.

Ο κ. Γκοσν το προσεχές χρονικό διάστημα θα αποπειραθεί να επιτύχει τη συγχώνευση των Renault-Nissan, με σκοπό να δημιουργήσει έναν νέο και ευέλικτο γίγαντα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, παγκοσμίως. Ετσι, μια νέα εταιρεία αναμένεται να αντικαταστήσει το περίπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς αυτής της συμμαχίας.

Η Nissan κατέχει το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Renault και η Renault το 44% της Nissan. Οι δύο εταιρείες κατέκτησαν μαζί μερίδιο 10% στην παγκόσμια αγορά των αυτοκινητοβιομηχανιών το 2010, το οποίο έκτοτε παραμένει σταθερό. Το 2017 αναδείχθηκε στον υπ’ αριθμόν 3 ισχυρότερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο μετά την Toyota. H Renault αύξησε, επίσης, πριν από δύο χρόνια το μερίδιο της στην AvtoVaz από το 30% στο 70%.

Μέχρι σήμερα, όμως, το γαλλικό Δημόσιο παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault, με μερίδιο 15%, γεγονός που μπορεί να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Η Γαλλία προωθεί σήμερα μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, με τα συνδικάτα να δρομολογούν αλλεπάλληλες απεργιακές κινητοποιήσεις. Μια συγχώνευση θα επιβάρυνε κατά πολύ το προφίλ της κυβέρνησης του Εμανουέλ Μακρόν. Την ίδια ώρα, η διοίκηση στην ιαπωνική Nissan δεν θα ήθελε να επισκιαστεί από τους Γάλλους. Καμία από τις εταιρείες, πάντως, δεν σχολίασε, ούτε επιβεβαίωσε την είδηση του πρακτορείου Bloomberg περί της συγχώνευσης των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο γαλλομαθής πρόεδρος των Renault, Nissan και Mitsubishi Motors προέρχεται από ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον και με τη διεθνή επιχειρηματική δράση του κατάφερε να υπερβεί εμπόδια που από άλλους θα θεωρούνταν ανυπέρβλητα. Ο παππούς του ήταν λιβανικής καταγωγής, αλλά ανέπτυξε πολυσχιδή επιχειρηματική δραστηριότητα στη Βραζιλία. Ο Κάρλος Γκοσν έζησε τα πρώτα παιδικά του χρόνια στη Βραζιλία, αλλά μεγάλωσε στον Λίβανο με τη νιγηριανής καταγωγής μητέρα του. Εν συνεχεία σπούδασε στο Πολυτεχνείο και στην Ανώτατη Σχολή Μεταλλουργίας στο Παρίσι.

Εγινε γνωστός τη δεκαετία του 1990 για την ικανότητά του να βοηθά προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν, αποτρέποντας τη χρεοκοπία των Renault και Nissan και αργότερα της Mitsibusi Motors. Θεωρείται από τις πιο αξιοσέβαστες προσωπικότητες του διεθνούς επιχειρείν, ενώ του είχε γίνει πρόταση να αναλάβει και τη Ford, την οποία όμως απέρριψε. «Οι Γάλλοι εργαζόμενοι προτιμούν να δίνουν αναφορά στους Γάλλους, και το ίδιο ισχύει για τους Ιάπωνες», σχολιάζει η Μίριαμ Κέλερ, ανεξάρτητη αναλύτρια στο Κονέκτικατ. Εντούτοις, όλοι αναφέρονται στον Γκοσν, που έχει πετύχει εκεί όπου τόσοι άλλοι απέτυχαν, αν αναλογιστεί κανείς τις δυσκολίες που ανέκυψαν από τη συγχώνευση της Chrysler με την Daimler, την εξαγορά μεριδίου της Mazda από την Ford ή τη συμμαχία της VW με τη Suzuki.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή