ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Atlantica, «δεξί χέρι» της TUI στην Ελλάδα

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέες εξαγορές ξενοδοχειακών μονάδων στην Ελλάδα, μετά και την πρόσφατη απόκτηση των τριών ξενοδοχείων της Lakitira στην Κω, εξετάζει ο κυπριακός όμιλος Νικολαΐδη που λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό κοινοπρακτικά με τον γερμανικό όμιλο TUI. Με τα σχέδια της TUI για την Ελλάδα να στοχεύουν και σε περαιτέρω ανάπτυξη της παρουσίας της και σε μεγαλύτερα μερίδια και ένα από τα οχήματά της για αυτό να είναι η Atlantica, το ειδικό βάρος του ομίλου Νικολαΐδη στην ελληνική αγορά αυξάνεται σημαντικά. Ηδη ο όμιλος υπό την ομπρέλα της Atlantica λειτουργεί τριάντα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, δώδεκα στην Κύπρο και τέσσερα στην Αίγυπτο.

Χαρτοφυλάκιο

Σε αυτό το χαρτοφυλάκιο έρχονται να προστεθούν τα τρία νέα ξενοδοχεία στην Κω, τα οποία αποκτήθηκαν έναντι 62,9 εκατομμυρίων σε πλειστηριασμό προ ολίγων εβδομάδων. Παράλληλα, ο όμιλος Νικολαΐδη είναι και ο ένας εκ των δύο προτιμητέων επενδυτών που περιμένουν να αποκτήσουν το ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ στην Αφάντου της Ρόδου.

Δεν είναι ασφαλώς ιδιόκτητες οι 50, σχεδόν, προαναφερθείσες ξενοδοχειακές μονάδες. Κάποιες ανήκουν σε τρίτους επιχειρηματίες και η Atlantica έχει τη διαχείρισή τους. Κάποιες, λιγότερες, ανήκουν σε εταιρείες συμφερόντων της οικογένειας Νικολαΐδη και κάποιες ανήκουν είτε στην Atlantica Hellas S.A. είτε στην Atlantica Hotels & Resorts Limited. Οι δύο αυτές εταιρείες στην Ελλάδα και την Κύπρο, αντίστοιχα, αποτελούν κοινοπραξίες της γερμανικής TUI AG και του κυπριακού ομίλου. Συγκεκριμένα, η TUI συμμετέχει με ποσοστό 49,9% στην Atlantica Hotels & Resorts Limited που έχει την έδρα της στην Κύπρο και με ποσοστό 50% στην ελληνική Atlantica Hellas.

Με την ζήτηση από τη Γερμανία και όχι μόνο σταθερά αυξανόμενη τα τελευταία έτη και την απαίτηση της TUI να διασφαλίζει στους πελάτες της επαναλαμβανόμενες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, η αναζήτηση νέας χωρητικότητας στην Ελλάδα δεν αποτελεί έκπληξη. Ετσι οι Βασίλης και Δημήτρης Νικολαΐδης, γιοι του πατριάρχη του ομίλου Νικολή Νικολαΐδη, έχουν πραγματοποιήσει σειρά επαφών με ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και τράπεζες, καθώς εδώ και καιρό αναζητούν μονάδες που να ταιριάζουν στις προδιαγραφές του προϊόντος που προσφέρουν με την TUI και οι σχετικές πληροφορίες θέλουν να υπάρχουν συγκεκριμένα ξενοδοχεία να βρίσκονται στη short list τους.

Στην αγορά μάλιστα κάποιοι αναφέρουν, μεταξύ αστείου και σοβαρού, πως δεν υπάρχει ξενοδοχείο με πωλητήριο στην Ελλάδα που να ταιριάζει στο μοντέλο all inclusive Ηλιος και Θάλασσα που να μην τους ενδιαφέρει.

Η αλήθεια είναι λιγότερο πληθωρική, αλλά με πρακτικά εξασφαλισμένες ροές επισκεπτών από την TUI λίγοι απορούν με την επιθετική αγοραστική πολιτική που φαίνεται να έχουν υιοθετήσει οι Βασίλης και Δημήτρης Νικολαΐδης.

Το σχετικά υψηλό, κατά πηγές της αγοράς, τίμημα που προσέφεραν για να αποκτήσουν τα τρία Lakitira στην Κω δείχνει πάντως, αν μη τι άλλο, αποφασιστικότητα: Η προσφορά των 62,9 εκατ. ευρώ ήταν κατά δέκα και πλέον εκατομμύρια υψηλότερη από τις άλλες που υπεβλήθησαν στο πλαίσιο του πλειστηριασμού. Η Der Touristik, για παράδειγμα, προσέφερε 52 εκατ. ευρώ, η Αίθριον Παλλάς 52,17 εκατ., η Ι. Χατζηλαζάρου Α.Ε. 51,65 εκατ., η Voldel 51,5 εκατ., η Thomas Cook 51,3 εκατ. ευρώ και η Σύγχρονο Ξενοδοχείο Α.Ε. 39,5 εκατ. ευρώ. Το συγκρότημα Lakitira αποτελείται από τα ξενοδοχεία Lakitira Resort & Village (4 αστέρων και 239 δωματίων), Lakitira Suites (5 αστέρων και 83 δωματίων) και Helona Resort (5 αστέρων και 241 δωματίων). Με αυτά η Atlantica ανεβάζει τον αριθμό των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται στην Κω στα έντεκα και ενισχύει αυτονόητα τις μεταξύ τους συνέργειες.

Ιστορικό

Η Atlantica Hotels & Resorts ιδρύθηκε το 1981 με το άνοιγμα του πρώτου ξενοδοχείου Atlantica Limassol στην Κύπρο. Εκτοτε –και τα τελευταία χρόνια σε στρατηγική συνεργασία με την TUI– έχει αναπτυχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων στην Ανατολική Μεσόγειο με παρουσία σε τρεις χώρες.

Στην Ελλάδα λειτουργεί 30 ξενοδοχεία στη Ρόδο, στην Κω, στη Ζάκυνθο και στην Κρήτη. Στην Κύπρο έχει παρουσία με 12 ξενοδοχεία σε Λεμεσό, Πάφο, Αγία Νάπα και Πρωταρά και στην Αίγυπτο με 4 στο Sharm El Sheikh της Ερυθράς Θάλασσας.

Πριν τα Lakitira στην Κω, που πήρε τώρα από την Eurobank, το προηγούμενο ανάλογο τραπεζικό deal των αδελφών Νικολαΐδη ήταν με την Τράπεζα Κύπρου: Το καλοκαίρι του 2016 αγόρασαν διά της Aesara Investment συμφερόντων τους, από θυγατρική της τραπέζης Κύπρου, Kermia Hotels Ltd, έναντι 26,5 εκατ. ευρώ το ξενοδοχείο Kermia Beach Bungalow Hotel.

Γιατί η χώρα μας είναι ελκυστική στους Γερμανούς

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις της Ελλάδας από τη Γερμανία αυξήθηκαν το 2017 κατά 31,5% και διαμορφώθηκαν στα 2,553 δισ. ευρώ. Για φέτος αναμένεται περαιτέρω άνοδος, αν και όχι τόσο ευρεία.

Είναι αυτή η αγορά στην οποία η TUI έχει σημαντικότατο μερίδιο. Για τη γερμανική εταιρεία όμως, όπως εξηγούν στην «Κ» κύκλοι της, δύο ακόμα παράμετροι κάνουν την Ελλάδα επιπλέον ελκυστική. Κατ’ αρχάς εκτιμάται πως ακόμα μπορούν να αποκτηθούν μονάδες είτε προς ιδιοκτησία, είτε προς ανάπτυξη, είτε προς διαχείριση με χαμηλό συγκριτικά με άλλες χώρες κόστος.

Δεύτερον, έχουν διασφαλίσει τόσο με την Atlantica όσο και με άλλα brands και επιχειρηματίες με τους οποίους δραστηριοποιούνται εδώ, πως υπάρχει η τεχνογνωσία και το διαχειριστικό ταλέντο που μπορεί και να διασφαλίσει το προϊόν και «να κρατήσει το ταμείο γεμάτο».

Είναι γι’ αυτούς τους λόγους που η TUI ανακοίνωσε το φθινόπωρο έπειτα και από συνάντηση με τον πρωθυπουργό την πρόθεσή της να αυξήσει κατά ακόμα δέκα τα 32 ιδιόκτητα ξενοδοχεία που ήδη ελέγχει στην Ελλάδα.

«Φέρνουμε στην Ελλάδα 2,5 εκατομμύρια τουρίστες από τις διεθνείς αγορές και η χώρα είναι δεύτερη πλέον, μετά την Ισπανία, στις προτιμήσεις των Γερμανών, ενώ είναι ένας από τους πέντε σημαντικότερους προορισμούς της ΤUI παγκοσμίως», εξηγούν στελέχη της.

Εξάλλου, η σχέση της TUI με την Ελλάδα, στην οποία έχει παρουσία τεσσάρων δεκαετιών, ενισχύθηκε με την προ ετών εξαγορά της βρετανικής Thomson.

Αυτή ήταν και μία παράμετρος που έφερε πιο κοντά την TUI με τον όμιλο Νικολαΐδη, ο οποίος είχε από παλαιότερα καλή συνεργασία με την Thomson. Σύμφωνα με τον Τόμας Ελερμπεργκ, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής και υπεύθυνο διεθνών σχέσεων της TUI, πέραν των ιδιόκτητων ξενοδοχείων, ο όμιλος συνεργάζεται με 1.500 μικρά και μεσαίου μεγέθους ξενοδοχεία.

Από τα 2,5 εκατομμύρια που φέρνει η TUI στην Ελλάδα, περίπου οι 400.000 εξ αυτών προορίζονται για ξενοδοχεία της Atlantica, αναφέρει ο όμιλος σε παρουσίασή του. Σχεδόν το 20% δηλαδή της αγοράς που ελέγχει η TUI στη χώρα.

Η έμφαση στη συνεργασία της TUI με την Atlantica στην Ελλάδα συνέπεσε τόσο με την ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού την τελευταία τετραετία όσο και με την έξοδό της από την κοινοπραξία Grecotel το 2015, σχολιάζουν κύκλοι της αγοράς. Φέτος, ο όμιλος Atlantica Hotels & Resorts τιμήθηκε με δύο βραβεία στον διεθνή θεσμό TUI Holly 2018.

Σύμφωνα με τη μεγαλύτερη ετήσια έρευνα πελατών που διεξάγεται στη γερμανική τουριστική βιομηχανία, μισό εκατομμύριο επισκέπτες της TUI καθορίζουν τον κατάλογο με τα κορυφαία ξενοδοχεία. Για πέμπτη συνεχή χρονιά, το ξενοδοχείο TUI Sensimar Imperial Resort & Spa by Atlantica στη Ρόδο, έχει κερδίσει το βραβείο TUI Holly και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 100 κορυφαία ξενοδοχεία της Ευρώπης. Παράλληλα, το ξενοδοχείο TUI Sensimar Kalliston Resort & Spa by Atlantica στα Χανιά κέρδισε το βραβείο για πρώτη φορά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ