Οξύνεται ο ανταγωνισμός στους ελληνικούς ουρανούς

Οξύνεται ο ανταγωνισμός στους ελληνικούς ουρανούς

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντονη κινητικότητα αναμένεται να σημειωθεί και φέτος το καλοκαίρι στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με τη συνεχόμενη αυξητική πορεία της επιβατικής κίνησης να ξεπερνάει κάθε προσδοκία. Οι προορισμοί που πετούν στον ΔΑΑ εμπλουτίζονται συνεχώς, ενώ ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούνται από αυτόν εξακολουθεί να διαγράφει ανοδική τροχιά. Ωστόσο, η τόσο μεγάλη αύξηση έχει προβληματίσει τους φορείς του τουρισμού, καθώς εκτιμάται ότι η εκρηκτική αυτή πορεία θα ανακοπεί από το καλοκαίρι του 2019. Και αυτό, γιατί παρατηρείται άνοιγμα αγορών (π.χ., Αίγυπτος, Μαρόκο, Τυνησία) που είχαν μετατοπίσει ταξιδιώτες στην Ελλάδα, ενώ αστάθμητος παράγων παραμένει η Τουρκία, οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην οποία θα καθορίσουν εν πολλοίς τις αφίξεις στη χώρα μας το επόμενο καλοκαίρι.

Το 2018, πάντως, αναμένεται να καταγραφεί εντυπωσιακά καλή εικόνα, καθώς συνολικά 24 νέοι προορισμοί θα εξυπηρετούνται φέτος το καλοκαίρι από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο υποδέχεται τέσσερις νέες αεροπορικές εταιρείες, ενώ προστίθενται 8 επιπλέον ημερήσιες πτήσεις σε υφιστάμενους προορισμούς.

Ταυτόχρονα, 22 προορισμοί, που εξυπηρετούνται ήδη, πρόκειται να ενισχυθούν από πρόσθετες πτήσεις, ενώ βάση δημιουργεί στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η Volotea. Η Ryanair θα φέρει στη βάση της στην Αθήνα και πέμπτο αεροσκάφος το καλοκαίρι. Η Αθήνα θα συνδέεται με το Πεκίνο τρεις φορές την εβδομάδα (Air China) έναντι δύο το περασμένο καλοκαίρι, ενώ και η χαμηλού κόστους μακρινών αποστάσεων Scoot (θυγατρική του ομίλου της Singapore) αυξάνει σε τέσσερις από τρεις εβδομαδιαίως τις απευθείας πτήσεις προς Σιγκαπούρη.

Την ίδια στιγμή, έντονη δραστηριοποίηση από ξένους αερομεταφορείς παρατηρείται στο δίκτυο εσωτερικού, το οποίο εμφανίζει πλέον εμπορικό ενδιαφέρον και για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες. Πέραν της Sky Express και της Astra, που έχουν στο πτητικό τους πρόγραμμα άγονα αεροπορικά δρομολόγια, η Ryanair, παρά τις όποιες απειλές που είχε εκτοξεύσει στο παρελθόν, εξακολουθεί να πετάει στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα, η Ryanair συνδέει την Αθήνα με τα Χανιά, τη Μύκονο, τη Ρόδο και τη Σαντορίνη. Δυναμική εμφάνιση κάνει και η Volotea, η οποία πετάει από την Αθήνα προς το Ηράκλειο, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, και δημιουργεί βάση αεροσκαφών στην Αθήνα, για να εξυπηρετήσει την αυξημένη δραστηριότητά της.

Ο ΔΑΑ προσθέτει στο φετινό του πελατολόγιο τις εταιρείες Wizz Air, ουγγρική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, την Primera Air, με κεντρικά γραφεία στη Λετονία και έντονη τουριστική δράση καθώς συνδέεται με τουριστικό πράκτορα της περιοχής, τη Cyprus Airways, που ήρθε να καλύψει το κενό των παλαιών Κυπριακών Αερογραμμών (πρόκειται για νέα εταιρεία η οποία έχει αγοράσει τον λογότυπο της παλαιάς), και την Georgian Airways (κρατικός αερομεταφορές της Γεωργίας).

Στο ίδιο πλαίσιο, η Transavia προσθέτει ημερήσιες πτήσεις προς Αμστερνταμ, η Etihad προς Αμπου Ντάμπι, η Lufthansa προς Φρανκφούρτη, η Cobalt προς Λάρνακα, η Alitalia προς Μιλάνο (Λινάτε), η Iberia προς Μαδρίτη, η Aeroflot προς Μόσχα, ενώ η Olympic Air προσθέτει ακόμη μία πτήση προς Θεσσαλονίκη, γεμίζοντας το κενό που άφησε, μάλλον, η Ryanair.

Οι 24 νέοι προορισμοί που συνδέονται από το φετινό καλοκαίρι με τον ΔΑΑ είναι σε Γερμανία (Δρέσδη, Μέμινγκεν, Μπάντεν-Μπάντεν), Γεωργία (Κουτάισι), Δανία (Αλμποργκ, Μπιλούντ), Ελβετία (Βασιλεία), Αγγλία (Λούτον, Μπρίστολ), Ισπανία (Μάλαγα), Ιταλία (Βερόνα, Λαμέτζια, Τέρμε, Τορίνο), Κροατία (Ζάνταρ), Λιθουανία (Βίλνιους), Πολωνία (Βρότσλαβ, Γκντανσκ, Ζέσουφ, Κατοβίτσε, Λοτζ), Πορτογαλία (Πόρτο), Ρουμανία (Κλουζ-Ναπόκα) και Φινλανδία (Λαπεενράντα).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή