ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι διαφημιστικές ζητούν να αρθεί η μείωση της επιβράβευσης από τα ΜΜΕ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Tην κατάργηση του ορίου του 4% ως ετήσιας επιβράβευσης των διαφημιστικών εταιρειών ζητούν οι τρεις σημαντικότεροι φορείς διαφήμισης στη χώρας. Επίσης, με επιστολή τους στον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά, οι ενώσεις ΕΙΤΗΣΕΕ (κανάλια), EΔΕΕ (διαφημιστικές επιχειρήσεις) και ΣΔΕ (διαφημιζόμενοι) ζητούν, αν, τελικά, ισχύσει η διάταξη που προβλέπει την επιβράβευση του 4%, να ισχύσει από 1ης Ιανουαρίου 2019 και όχι αναδρομικά από αρχές Φεβρουαρίου 2018.

Η επιστολή, που απεστάλη προχθές το βράδυ, υπογράφεται από τους προέδρους των τριών φορέων και ζητεί η επιβράβευση των διαφημιστικών εταιρειών από τα μέσα ενημέρωσης να παραμείνει στο 9,9%, όπως προβλέπονταν στον νόμο Βενιζέλο (2328/1995). Η τροπολογία που έφερε ο υπουργός ΨΗΠΤΕ την περασμένη Πέμπτη ορίζει ότι το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 4%.

Η μείωση αυτή, σύμφωνα με παράγοντες της διαφημιστικής αγοράς, «θα επιφέρει τον θάνατο» σε μια σειρά επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο αντικείμενο και ειδικά στα αποκαλούμενα media shops/agencies που πωλούν και αγοράζουν χρόνο στα τηλεοπτικά κανάλια. Θεωρητικά, η ρύθμιση βολεύει τα μεγάλα μέσα μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ), αφού έτσι ουσιαστικά περιορίζεται το ύψος των αμοιβών που θα καταβάλλουν σε διαφημιστικές εταιρείες, media shops κ.λπ.

Ωστόσο, εκφράζεται η αγωνία ότι μια τέτοια ρύθμιση, στην παρούσα συγκυρία και με τον τρόπο που ορίζεται η εφαρμογή της στην τροπολογία, μπορεί να οδηγήσει σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Αν, για παράδειγμα, κλείσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα κάποιες διαφημιστικές επιχειρήσεις με ανοίγματα στα ΜΜΕ, τότε μπορεί να απειληθεί και η βιωσιμότητα των ΜΜΕ. Γι’ αυτόν τον λόγο, η Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) συνυπέγραψε την επιστολή με την Ενωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΕΔΕ) και τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), που πλήττονται κυρίως.

Η τροπολογία Παππά δεν ξάφνιασε την αγορά. Ηταν αναμενόμενη και ήρθε για να «διορθώσει» τα κακώς κείμενα ή όσα είχαν συμφωνηθεί μεταξύ κυβέρνησης και φορέων της αγοράς ενημέρωσης/διαφήμισης σχετικά με την ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής της διαφήμισης στη χώρα μας (ν. 4487/2017). Η μείωση, όμως, του ποσοστού της επιβράβευσης των διαφημιστικών από 9,9% σε 4% ήταν αιφνιδιαστική κίνηση, ενώ ακόμα πιο αρνητική εξέλιξη αποτέλεσε η αναδρομική ισχύς της. Οι άνθρωποι της διαφήμισης κάνουν λόγο για συμβόλαια που «τρέχουν» και μάλιστα έχουν συμφωνηθεί, όχι μόνον με εγχώριους, αλλά και διεθνείς πελάτες. Για τον λόγο αυτό στη επιστολή προς τον κ. Παππά ζητείται, αν, τελικά, ισχύσει το 4%, αυτό να γίνει από 1ης Ιανουαρίου 2019. Η τροπολογία αναμένεται να ψηφιστεί αύριο Μ. Δευτέρα στη Βουλή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ