Δύσκολο το μποϊκοτάζ κατά κολοσσών της τεχνολογίας

Δύσκολο το μποϊκοτάζ κατά κολοσσών της τεχνολογίας

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Ράιαν Νάιτ, ένας ακτιβιστής του Δημοκρατικού Κόμματος, ζήτησε να γίνει μποϊκοτάζ κατά της Apple επειδή δεν εισακούστηκαν οι εκκλήσεις του να σβηστεί ένα βίντεο της Εθνικής Ομοσπονδίας Οπλοκατοχής μετά την επίθεση στο Πάρκλαντ της Φλόριντα. «Αγαπητή Apple», έγραψε στο Twitter ο Νάιτ, «η σιωπή σου είναι εκκωφαντική. Μποϊκοτάζ στην Αpple» και περίπου τριακόσιοι λογαριασμοί αναμετάδωσαν το μήνυμά του. Πώς όμως ανάρτησε ο Νάιτ το μήνυμά του; Χρησιμοποιώντας το… iPhone του.

Καθώς αυξάνεται η επιρροή των γιγάντων της Σίλικον Βάλεϊ, τόσο αυξάνονται και οι φωνές που ζητούν το μποϊκοτάζ των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, αλλά το πρόβλημα είναι ότι κάτι τέτοιο είναι δύσκολο, καθώς τα προϊόντα αυτών των βιομηχανιών τεχνολογίας είναι τόσο κυρίαρχα που δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε.

Αυτό το ζήτημα κατέστη σαφές τις τελευταίες εβδομάδες με το Facebook. Εκατοντάδες άτομα που έσβησαν τους λογαριασμούς τους, μετά τις αποκαλύψεις για την Cambridge Analytica, καλούσαν τους φίλους τους να τους ακολουθήσουν στο Instagram, χωρίς προφανώς να γνωρίζουν ότι και αυτό ανήκει στο Facebook. Οι άνθρωποι που προσπαθούν να τιμωρήσουν τους εταιρικούς κολοσσούς της τεχνολογίας απέχοντας από τα προϊόντα τους βρίσκουν εξαιρετικά δύσκολο να το κάνουν. Οταν η Google απέλυσε τον μηχανικό της Τζέιμς Ντάμορ επειδή επέκρινε την αδυναμία της εταιρείας να πληρώνει ίσα τις γυναίκες με τους άνδρες πέρυσι, εκατοντάδες εκκλήσεις έγιναν από τον κόσμο των κοινωνικών δικτύων, προκειμένου να γίνει μποϊκοτάζ κατά της εταιρείας. Ωστόσο, η ανάλυση των επτά χιλιάδων τιτιβισμάτων επί του θέματος έδειξε ότι το 26% αυτών είχε προέλθει από από τηλέφωνα που χρησιμοποιούσαν το λογισμικό Android της Google, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας μέσων κοινωνικής δικτύωσης Keyhole. Η Μαρίσα Ρίτσαρντσον, επικεφαλής προγράμματος σε εταιρεία επιστημών υγείας, δήλωσε ότι άρχισε να μποϊκοτάρει το Αmazon επειδή προσέφερε τα βίντεο της Αμερικανικής Oμοσπονδίας Οπλοκατοχής στη σχετική υπηρεσία του. Ετσι, όταν χρειάστηκε να αγοράσει απορρυπαντικό, πήγε στο γειτονικό σούπερ μάρκετ, αν και ξόδεψε λίγα χρήματα περισσότερα. Ωστόσο, λίγες εβδομάδες αργότερα, ψώνισε από την Whole Foods κοντά στο σπίτι της στην Καλιφόρνια και «ξέχασα εντελώς ότι και αυτή η αλυσίδα ανήκει στην Amazon», λέει σήμερα.

Μετά την επίθεση στο Παρκλάντ της Φλόριντα τον Φεβρουάριο, οι ακτιβιστές κατά της οπλοκατοχής ζήτησαν να γίνει μποϊκοτάζ εναντίον κάποιων προϊόντων της Apple και του Amazon επειδή αναμετέδιδαν τα βίντεο της Αμερικανικής Ομοσπονδίας Οπλοκατοχής. Ο κόσμος χρησιμοποίησε το hashtag #Μarch1NRABoycott, προκειμένου να διαδώσει το μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οπως έδειξε η ανάλυση, 58.500 τιτιβίσματα με αυτό το hashtag, περίπου το 50%, προέρχονταν από iPhone ή iPad. Περίπου το ένα τρίτο των 4.700 τιτιβισμάτων με hashtag #ΒoycottApple προήλθε από iΡhone.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή