«Πλησιάζει το Πάσχα, πλησιάζουν οι μέρες της αθρόας σφαγής αθώων ζώων χάριν ενός βάρβαρου “εθίμου” που θα έπρεπε να έχει προ πολλού εκλείψει» • -αντιγράφω τον Μίκη Θεοδωράκη που, ενοχλημένος με το «φιλοζωικό» νομοσχέδιο του Τσιρώνη, την έπεσε και στο πασχαλινό σούβλισμα του αρνιού. • Οχι πως είμαι και φαν του εθίμου • (από παιδί ένιωθα περίεργα με το θέαμα του παλουκωμένου αμνού, • -άσε που ανακαλούσε στο μαθητικό μου μυαλό και το μαρτυρικό τέλος του… Αθανασίου Διάκου, άσ’ το αυτό!) • αλλά δεν μπορώ να μη θαυμάζω τη διάθεση του Μίκη να ασχολείται σ’ αυτήν την ηλικία με το σούβλισμα όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των αμνοεριφίων. • Η δε φράση του «αθρόα σφαγή» ανακάλεσε τον στίχο του Καβάφη «αθρόα τάγματα φιλεόρτων» που εκδράμουν για να γιορτάσουν την εαρινή ημέρα του «Σαμ ελ Νεσίμ» στο «λαμπρό μας Μισίρι» • και τα αναλόγως αθρόα πλήθη σ’ εμάς εδώ που εκδράμουν εκτός μεγάλων αστικών κέντρων για να γιορτάσουν το Πάσχα.
• Και να το σουβλίσουν τ’ αρνί. •
Γράφτηκαν αρκετά για τους ελληναράδες που την 25η Μαρτίου οξυγονοκόλλησαν την πόρτα του σχολείου στο Εμπορειό της Σαντορίνης για να εμποδίσουν την παρέλαση των μαθητών, • επειδή σημαιοφόρος ήταν μαθητής αλβανικής καταγωγής. • Εκείνο που δεν μάθαμε είναι αν ασκήθηκε και καμιά δίωξη εναντίον αυτών των θρασύτατων υποκειμένων • ή αν αφέθηκε κι αυτό να το πάρει το ποτάμι, • στο πλαίσιο της γενικευμένης ανοχής στην αυθαιρεσία και τη βία που επιδεικνύει • -και με κρυφό καμάρι μάλιστα- • η αλλήθωρη «δημοκρατική ευαισθησία» της τσιπροκατάστασης. • Η ΕΛΜΕ Θήρας, από την άλλη, καταγγέλλοντας το περιστατικό ανακοίνωσε ότι
• «ως ΕΛΜΕ Θήρας και ως εκπαιδευτικοί είμαστε υπερήφανοι για όλες και όλους τους μαθητές / μαθήτριες ανεξαρτήτου (sic) θρησκείας και εθνότητας…». • Καλώς, αλλά ας το ψάξουν λιγάκι αν πρέπει να είναι υπερήφανοι και για τα ελληνικά τους • -ως ΕΛΜΕ και ως εκπαιδευτικοί δηλαδή. •
«Η Ελλάδα έχει πρωθυπουργό που σέβεται τις διαδικασίες της Δικαιοσύνης και όχι σουλτάνο ώστε να μπορεί να υπόσχεται για τις αποφάσεις της» βροντοφώναξε το Μαξίμου στον Ερντογάν • (προκαλώντας στον Αντώναρο ρίγη τουιταρικής υπερηφανείας). • Εντάξει αλλά, μεταξύ μας τώρα, πολύ θα το ήθελε ένα σουλτανιλίκι ο Τσίπρας. • Ενα μαδουριλίκι έστω. • Πόσες φορές δεν προδίκασε αποφάσεις της Δικαιοσύνης –φανερά, • άσε τα κατά συρροήν «απόκρυφα». •
«Μήπως είσαι υπερβολικός;» • μου την είπε ένας φίλος, επειδή την περασμένη Κυριακή είχα γράψει ότι «διορίζουν με τη σέσουλα, εκμεταλλευόμενοι ακόμη και το “προαπαιτούμενο” των δανειστών για αποκομματικοποίηση του κράτους –τόσο ξεδιάντροποι». • Αλλά πριν λαλήσει πετεινός, λάλησε Γεροβασίλη, η σανοπώλις, και με δικαίωσε: • «Οχι μόνο δεν δημιουργούμε ένα νέο κομματικό κράτος, αντίθετα το αποκομματικοποιούμε» είπε • -τόσο ξεδιάντροπα φίλε. •
Εκτιμώ τη συλλογική αντίδραση καθηγητών της Νομικής Αθηνών για την ελεεινή κατάσταση που επικρατεί μέσα κι ολόγυρα στο κτίριο της σχολής στη Σόλωνος • αλλά δεν αντέχω να μην παρατηρήσω ότι άργησαν καμιά σαρανταριά χρόνια να αντιδράσουν. • Ελάχιστοι αντιδρούσαμε και φωνάζαμε από τις αρχές του ’80 ήδη, • ενώ τα σεπτά καθηγητικά σώματα σιωπούσαν αιδημόνως. • Αντε τώρα να ξεριζώσεις κακοήθειες δεκαετιών. •
«Η διαρκής καταστροφή του δημόσιου χώρου έχει τρομερές συνέπειες στη ζωή μας. Είναι ένα σύνολο απαξιών» • έλεγε προ καιρού ο σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός στη Γιώτα Συκκά εδώ στην «Κ». • «Το χάδι απέναντι στους καταστροφείς συμβάλλει σε μια εθνική απάθεια στους πάντες. • Ο,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε μια κοινωνία». •
Κι αυτό συνέβη στη δική μας. • Και αυτό. •
Καλή Ανάσταση.