Πώς υποδέχεται η πολιτεία της Καλιφόρνιας τα αυτοκίνητα-ρομπότ

Πώς υποδέχεται η πολιτεία της Καλιφόρνιας τα αυτοκίνητα-ρομπότ

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν έχουμε δει ακόμα αυτόνομα οχήματα (AVs) σε πλήρη ανάπτυξη στους δρόμους της Νότιας Καλιφόρνιας. Αντιθέτως, όποτε επισκέπτομαι το Σαν Φρανσίσκο, βλέπω κάποιο αυτόνομο όχημα της Waymo ή της Uber – διακρίνονται από το πλέγμα αισθητήρων στην οροφή τους, που μοιάζουν με αστυνομικές σειρήνες. Υπάρχει μία ολόκληρη περιοχή στο East Bay που είναι αφιερωμένη στις δοκιμές AVs –ο σταθμός GoMentum– ενώ τελευταία ξεκίνησαν να κυκλοφορούν αυτόνομα λεωφορειάκια.

Οι πρόσφατες πολιτειακές ρυθμίσεις επιτρέπουν τη δοκιμή πλήρως αυτόνομων οχημάτων οπουδήποτε στην Καλιφόρνια, αρκεί οι εταιρείες που τα έχουν αναπτύξει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων χωρίς επιβάτες. Στις περιπτώσεις αυτές, ωστόσο, απαιτείται να υπάρχει τηλεπικοινωνιακή επαφή και η δυνατότητα ενός ανθρώπινου χειριστή να αναλάβει τον έλεγχο εξ αποστάσεως.

Αυτές οι πρόσφατες αλλαγές στην πολιτειακή νομοθεσία λαμβάνουν υπόψη την ομοσπονδιακή νομοθεσία που είναι υπό διαμόρφωση για τα ζητήματα αυτά, το νομοσχέδιο SELF DRIVE, που έχει εγκριθεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων και το νομοσχέδιο AV START στη Γερουσία, που δεν έχει ακόμα ψηφιστεί. Αν κάποιο από αυτά τα νομοσχέδια γίνει νόμος του κράτους, μπορεί να περιπλέξει τα πράγματα για τις πολιτείες και τους δήμους. Συγκεκριμένες διατάξεις στα ομοσπονδιακά νομοσχέδια μπορεί δυνητικά να περιορίσουν τη δυνατότητα των πολιτειακών και των αυτοδιοικητικών αρχών να θέσουν όρια στην ελευθερία κινήσεων των AVs.

Σε ένα άλλο μέτωπο, προς τα τέλη του περασμένου έτους, η Εποπτική Επιτροπή του Σαν Φρανσίσκο ψήφισε έναν νόμο που περιορίζει τη χρήση αυτόνομων οχημάτων παράδοσης προϊόντων στα πεζοδρόμια της πόλης. Ηταν μια ενδιαφέρουσα κίνηση. Εχει πολλαπλασιαστεί η χρήση των αυτόνομων οχημάτων για την αντιμετώπιση των ζητημάτων του «τελευταίου μιλίου» (σ.σ.: του πιο κοστοβόρου τελευταίου μέρους μιας μεταφορικής διαδρομής) που συνδέονται με τη μεταφορά φορτίων σε αστικό περιβάλλον. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας τους θα μας απασχολεί ολοένα και περισσότερο από εδώ και μπρος, καθώς το φαινόμενο Amazon (η έξαρση των αγορών μέσω Διαδικτύου) συνεχίζεται.

Επιπλέον, έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες σχετικά με την ισότητα της πρόσβασης. Οπως είπε πρόσφατα η Τζένιφερ Κόεν, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Υπηρεσίας Μεταφορών και Συγκοινωνιών του Λος Αντζελες: «Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αυξήσουν την πρόσβαση στην απασχόληση, στην Παιδεία και σε άλλους ζωτικούς πόρους. Αυτή η πρόσβαση δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στους εύπορους καταναλωτές (όπως συμβαίνει συχνά με τις νέες τεχνολογίες) και να αποκλείει αυτούς που την έχουν περισσότερο ανάγκη».

Υπάρχουν κάποιες σποραδικές αντιδράσεις από απλούς ανθρώπους. Πρόσφατα, κάποιοι οργισμένοι πολίτες επιτέθηκαν σε αυτόνομα οχήματα και σε ρομπότ ασφαλείας. Ωστόσο, αυτές οι επιθέσεις δεν μοιάζουν να προοιωνίζονται μια ευρύτερη τάση.

Προς το παρόν, το κοινό παρακολουθεί τις εξελίξεις με περιέργεια. Ο δημόσιος τομέας, από την πλευρά του, παρά τα πολλά λόγια, δεν έχει κάνει κάτι ιδιαίτερο για να τυποποιήσει τις τεχνολογίες που συνδέονται με τα AVs ή να τροποποιήσει τον χωροταξικό σχεδιασμό ώστε να διευκολύνει την ένταξη των αυτόνομων οχημάτων στο αστικό περιβάλλον. Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια τεράστια ευκαιρία για τους εκλεγμένους εκπροσώπους μας να κάνουν χρήση του ενδιαφέροντος για τα αυτόνομα οχήματα, ώστε να αντιμετωπίσουν θέματα ασφάλειας και συντήρησης που μαστίζουν τους δρόμους μας.

*Ο Σαμ Μόρισεϊ είναι αντιπρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας WSP, ειδικός σε θέματα συγκοινωνιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή