ΚΟΣΜΟΣ

Στη δημοσιότητα η εισαγωγική τοποθέτηση της απολογίας Ζούκερμπεργκ στο Κογκρέσο

REUTERS

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

O διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, θα παραδεχτεί την επόμενη εβδομάδα, ενώπιον του Κογκρέσου των ΗΠΑ, πως ο αμερικανικός κολοσσός υπέπεσε σε σειρά λαθών αναφορικά με την προστασία των δεδομένων των χρηστών του και του ζητήματος της διάδοσης ψευδών ειδήσεων.

Όπως αναφέρει η εισαγωγική τοποθέτησή του, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, το Facebook πραγματοποίησε το «μεγάλο σφάλμα» να μην έχει αρκετά ευρεία αντίληψη των ευθυνών του, ενώ την ίδια στιγμή «δεν έπραξε αρκετά», για να εμποδίσει την κατάχρηση των εργαλείων του.

Στην τοποθέτηση του, ο Ζούκερμπεργκ θα αναλάβει προσωπικά ο ίδιος την ευθύνη για τα προαναφερθέντα, όντας συνιδρυτής του Facebook. «Ήταν δικό μου λάθος και λυπάμαι […] Είμαι υπεύθυνος για τα όσα συμβαίνουν εδώ», θα αναφέρει συγκεκριμένα.

Μάλιστα, θα παραδεχτεί πως δεν είναι αρκετό η εταιρεία να δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα έκφρασης, καθώς θα πρέπει παράλληλα να διασφαλίζει πως αυτή η φωνή δεν χρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς, όπως η διασπορά ψευδών ειδήσεων.

Η απολογία που είναι προγραμματισμένη για την Τρίτη και την Τετάρτη, έρχεται λίγο μετά τις αποκαλύψεις πως η εταιρεία πολιτικών συμβουλών Cambridge Analytica, η οποία υποστήριξε την προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ, απέσπασε δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Επιπλέον, ο νεαρός δισεκατομμυρίουχος αναμένεται να επαναλάβει ότι η διαρροή έγινε εξαιτίας ορισμένων κενών που υπήρχαν έως το 2014 στην πολιτική που ακολουθούσε το Facebook σε σχέση με την πρόσβαση που είχαν οι σχεδιαστές εφαρμογών στα δεδομένα όσων χρηστών χρησιμοποιούσαν τα app τους, καθώς και των φίλων τους.

Επίσης, θα υπογραμμίσει πως τα κενά διορθώθηκαν από το 2014, απαριθμώντας τα μέτρα που λαμβάνει το κοινωνικό δίκτυο, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον ανάλογες κρίσεις.

Όσον αφορά την υπόθεση των ρωσικών παρεμβάσεων στις προεδρικές εκλογές του 2016, ο Ζούκερμπεργκ θα πει πως περίπου 126 εκατομμύρια χρήστες του Facebook έλαβαν περιεχόμενο από τον ρωσικό φορέα Internet Research Agency, ο οποίος πιστεύεται πως ήταν το βασικό όργανο παραπληροφόρησης και προπαγάνδας.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ